چهارشنبه, 08 آذر 1396 03:30

علی اکبر ثابت کسایی درگذشت / در کنار استادش جان باخت

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
علی اکبر ثابت کسایی درگذشت / در کنار استادش جان باخت علی اکبر ثابت کسایی درگذشت / در کنار استادش جان باخت

سی و یک نما – صبح امروز « علی اکبر ثابت کسایی» از دانش آموختگان دانشکده هنر دانشگاه تهران و منتقد تئاتر در سن هفتاد سالگی درگذشت. کسایی از نسلی بود که در دانشکده هنرهای زیبا تاریخ سازصحنه و تصویر شدند. کسانی چون مرضیه برومند ، هرمز هدایت ، آزاده پور مختار ، احمد آقالو و....که هم کلاسی بودن را با رفاقت گره میزدند. آنها از دوره ای بودند که گره ها محکم بود و تا به حال در هم تنیده باقی می ماند.«هرمز هدایت» بازیگر، کارگردان و مولف پیشکسوت در باره این اتفاق می نویسد:


«علی اکبر ثابت کسایی »سال بالایی ما در دانشکده ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. زود دنیای نمایش را رها کرد و به کار آزاد روی آورد اما...در سالهای واپسین،باز برای هنر نمایش آغوش گشود.در آغاز این بازگشت، میزبان گشاده روی هم دانشکده ای هایش در خانه ی براستی با صفای خود گشت.از دیگر سو، تماشاگر و " نقاد" پی گیر نما یش های برصحنه شد. گویی زایشی نوین در روند زندگانی اش رخ داد. در آستانه ی دهه ی هفتاد عمرش ،از نو به دانشگاه رفت و بر نیمکت دانشجویی نشست.
و..." امان از این عجل" که دوست و دشمن نمی شناسد.
پگاه امروز می رفت که میزبانی استادش "پرویز ممنون" را تمام کند که خویش تمام کرد. "اکبر ثابت کسایی"هنگامی جان باخت که میهمانش بر بالینش بود.
هرمز هدایت
شامگاه چهارشنبه ۸ آذرماه ۱۳۹۶»
رو حش در آرامش و یادش مانا و گرامی

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید