شنبه, 29 فروردين 1394 14:08

خداحافظ مدیری... سلام صحت / هفته ی آخر برای "در حاشیه"

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
خداحافظ مدیری... سلام صحت / هفته ی آخر برای "در حاشیه" خداحافظ مدیری... سلام صحت / هفته ی آخر برای "در حاشیه"

سی و یک نما – شب گذشته، پخش آنونس سریال "شمعدانی" ساخته ی سروش صحت که قرار بود در ماه رمضان سال گذشته روی آنتن برود اما پخش آن به زمان دیگری (بعد از سریال درحاشیه) موکول شده بود، موجب تعجب و البته تاسف شد که تا چه اندازه ظرفیت تلویزیون نسبت به انتقادها کم شده است و یا بهتر بگوئیم مدیران جدید محافظه کار تر از قدیمی ها به نظر می رسند.سوال ها در این رابطه این است که آیا سریال های "بدون شرح"در رابطه با حرفه ی روزنامه نگاری و یا "کمر بندها را ببندیم" با صنف حمل و نقل هوائی و یا "مرد هزار چهره" شوخی های کمتری داشتند؟ آیا این روزها اعتراض کردن به شوخی با صنوف  به بهانه ای برای جلب توجه بدل نشده است؟ آیا توقف "در حاشیه" بهترین گزینه بود یا اینکه عاملی شد تا طنز نویسان و طنز سازان ما دست بسته و دلسرد شوند.

گرچه سریال طنز در حاشیه  جذابیت کارهای قبلی مهران مدیری درمدیوم  تلویزیون را ندارد اما مسلم اینکه سر و گردنی از خیلی تولیدات تلویزیونی که به راحتی از کنارشان می گذریم بالاتر است.اصولا نوع طنزنوشتاری امیر مهدی ژوله به دلیل حرفه ی اصلی اش یعنی روزنامه نگاری ، طنز کلامی است و طنز کلامی یعنی شوخی با مسائل روز  یک جامعه که این بار این روایت مرسوم و کاملا طبیعی در جوامع پیشرفته به حاشیه هائی بیشتر از حاشیه رسید و گریبان مهران مدیری را گرفت. انگار که قرار است مهران مدیری  برای مدتی جدائیش از تلویزیون تنبیه کنیم و به او سخت بگیریم و یا از غروربی اندازه اش بکاهیم.به هر حال این سریال که قرار است تا آخر این هفته به صورت بی سر و ته ، سر و ته آن هم بیاید مخاطبین زیادی داشت که نمی توان این واقعیت را کتمان کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا‌، هر چند شبکه سوم سیما تاکنون خبری رسمی مبنی بر پایان سریال «در حاشیه» آنهم زودتر از موعد مقرر اعلام نکرده است اما تبلیغ سریال جدید «شمعدونی»، از پایان زودهنگام سریال مدیری خبر می‌دهد.

به نظر می‌رسد انتقادهای پزشکان و در پی آنها وکلا، مدیران تلویزیون را سرانجام مجاب کرده است که نسبت به پایان دادن قسمت‌های این سریال آن‌هم زودتر از موعد معین تصمیم بگیرند.

این در حالی است که پیش از آغاز پخش سریال «در حاشیه» که در بدو امر «اتاق عمل» نام داشت، نقطه نظرات پیشنهادی وزارت بهداشت و سلامت، سازندگان این مجموعه را به توقف مقطعی و در پی آن تغییر فیلنامه وا داشت اما تغییر فیلمنامه هم در نهایت راهگشا نبود تا پس از پخش سریال مهران مدیری، انتقادها آغاز شده و دامنه‌ی آن حتی به وکلا کشیده شود.

اعتراض‌ پزشکان پس از پخش قسمت‌های ابتدایی، همچنین با واکنش از سوی سازندگان سریال «در حاشیه» همراه بود که بخش‌های مربوط به تخلفات بیمارستانی برای پایان دادن به حاشیه‌ها از قسمت 30 حذف می‌شود و در فاز جدید نیز از این بخش‌ها خبری نیست.

اما حتی این خبر هم در نهایت تاثیر چندانی بر روند اعتراض‌ها باقی نگذاشت.

مجموعه «شمعدونی» به کارگردانی سروش صحت قرار است از شنبه - پنجم اردیبهشت ماه - پخش خود را به شکل هر شبی آغاز کند.

این مجموعه داستان دو خانواده است که عطا و هوشنگ سرپرستی آن را بر عهده دارند. عطا فرزندی دارد که برای او بسیار عزیز و دوست داشتنی است اما او کودکی کنجکاو است و بنیان قصه هم بر درگیری عطا با فرزند خود استوار است.

محمدحسن معجونی، آتنه فقیه نصیری، نگار عابدی، رویا میرعلمی، محسن قاضی مرادی، محمدرضا داود نژاد، ویدا جوان، امیر کاظمی، رضا کریمی و ...در شمعدونی حضور دارند که بیشتر از بازیگران تئاتر محسوب می شوند و همچنین با معرفی محمد نادری به عنوان نقش اول و بازیگر خردسال عرفان برزین  شخصیت های سریال «شمعدونی» تکمیل می شوند.

طبق اعلام شبکه سه مجموعه «در حاشیه» قرار است فاز جدید خود را پس از ایام رمضان و با پایان مجموعه «شمعدونی» آغاز کند.

پایان پخش مجموعه طنز «در حاشیه» پنجشنبه - سوم اردیبهشت ماه - خواهد بود.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید