یکشنبه, 06 آبان 1397 00:00

عادل فردوسی پور در دقیقه نود معادلات را به هم ریخت/ سورپرایز برای رشیدپور، فروغی، تلویزیون و مخاطبان!

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
عادل فردوسی پور در دقیقه نود معادلات را به هم ریخت/ سورپرایز برای رشیدپور، فروغی، تلویزیون و مخاطبان! عادل فردوسی پور در دقیقه نود معادلات را به هم ریخت/ سورپرایز برای رشیدپور، فروغی، تلویزیون و مخاطبان!

ریحانه محمودی / سی و یک نما_ در حالی که برنامه امروز «حالا خورشید» با حضور علی فروغی مدیر شبکه سه سیما به منظور پایان دادن به اختلاف‌ها و حواشی بین این مدیر جوان و عادل فردوسی پور و با صلاح‌دید ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی این شبکه روی آنتن رفت و رضا رشید پور نهایت سعی خود را در حل این مشکلات کرد؛ با روی خط آمدن عادل فردوسی پور و حرف‌های بحث برانگیزش، در دقیقه ی نود، همه معادلات به هم خورد.

این اتفاق موجب شد تا ناصر کریمان که در استودیو و پشت صحنه برنامه امروز ۶ آبان رضا رشید پور حضور داشت، پس از برنامه نسبت به صحبت‌های فردوسی پور واکنش نشان دهد و رشید پور نیز از وی در فضای مجازی گله کند.

رضا رشیدپور این گلایه را با انتشار پستی در صفحه‌ی اینستاگرامش این گونه ابراز کرد:

«برنامه نود و عادل فردوسی‌پور عزیز و مخاطبان گرانمایه‌اش آنقدر برایم اهمیت داشت که تمام اندک توانم را به کار بگیرم تا این ماجرا به خوبی تمام شود.
علیرغم اینکه دوشنبه شب مشغول ضبط یک بخش جدید برای برنامه بودم و متوجه پخش نشدن نود نشدم اما پس از اطلاع در اولین ساعات بامداد با جناب فروغی تماس گرفتم و به ایشان عرض کردم که شفاف سازی کنند و توقع نداشته باشند که «حالا خورشید» وارد موضع‌گیری یک طرفه در حمایت از تصمیم شبکه بشود.
در گفتگوی امروز هم تلاش کردم که سوتفاهم بوجود آمده به نحو مناسبی حل شود. مدیر محترم شبکه هم اعلام کردند که نود ادامه پیدا می کند و خوشبختانه اصرار من برای پخش ویژه برنامه نود برای بازی پرسپولیس و قبل از شنبه آینده را هم پذیرفتند. چون بنا بود به دلیل تقارن با عزاداری اربعین این هفته هم نود نداشته باشیم.
ای کاش عادل هم در پایان به اختلاف‌ها و سوتفاهم‌ها تاکید نمی‌کرد. به نظرم اشتباه بود. به هر حال من همه تلاشم را کردم.»

از سوی دیگر ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه نیز مضمون صحبت‌های تلفنی فردوسی پور با برنامه «حالا خورشید» را خلاف اخلاق حرفه‌ای دانست و در گفتگو با مهر، عنوان کرد:

«با درخواست گروه اجتماعی شبکه سیما مبنی بر حضور علی فروغی مدیر شبکه در برنامه «حالا خورشید» و پس از انجام مصاحبه زنده و رویکرد بسیار مناسب ایشان در طول برنامه نسبت به حواشی پیش آمده و اعلام پخش ویژه برنامه نود پیش از بازی پرسپولیس به نظر می‌رسید همه مشکلات حل شده است.
اما با روی خط آمدن فردوسی پور موضوعاتی مطرح شد که دوباره به حواشی پیش آمده دامن زد؛ موضوعاتی که خلاف گفته های شب قبل او و رویکرد توافق شده با گروه اجتماعی درباره این صحبت‌ها بود.
بیان این اظهارات از زبان عادل فردوسی پور بداخلاقی حرفه‌ای بود و حتما به سوابق ایشان لطمه زد و باعث شد حرمت خانواده صدا و سیما رعایت نشود.»

اما مدیر شبکه سه سیما که رفتار او مقابل دوربین به سبک و سیاق و اصول رفتاریِ رییس جمهوری پیشینِ ایران بسیار شباهت داشت؛ با سخنانِ گاه متبخترانه و گاه دو پهلویش، تکلیف ما را با مواضع مدیریتی‌اش در تلویزیون روشن کرد. گزیده‌ای از صحبت‌های او در برنامه‌ی رضا رشیدپور از نظر می‌گذرانیم:

«عدم پخش نود بخاطر پخش بازی مهم و تعطیلی لیگ بود. عادل خودش قبول نکرد که بعد از ساعت ۱۲ برنامه‌اش پخش شود.

کنداکتور را من نه بلکه شورای کنداکتور تصویب می‌کند.

حرف‌های درون خانواده‌ای نباید بیرون می رفت. عادل نباید مصاحبه می‌کرد.

شما آقای رشیدپور وقتی که نود پخش نشد بامداد روز بعدش به من زنگ زدید و هماهنگ کردید که موضعتان را درباره نود بگویید و من گفتم بگو!

عادل، کارمند رسمی صدا و سیماست و در قراردادش ذکر شده بدون هماهنگی نباید مصاحبه می‌کرد.

برنامه شما (حالا خورشید) به اندازه نود بیننده دارد. برنامه ماه عسل دو برابر نود بیننده دارد!

کار، باید روی مدارش پیش رود والا می‌شود مثل سریال دلدادگان که یک بازیگر، پایان سریال را عوض می‌کند.

تلویزیون شأن و کلاسش هیاهو و شلوغ کردن رسانه‌ای نیست.

این هفته که شب اربعین است و ویژه برنامه داریم. انشاالله از هفته بعد نود ادامه پیدا می‌کند، منتها در چارچوبش. یعنی در همان فضایی که باید کار اصولی انجام شود.

گزارش بازی پرسپولیس را من گفتم به عادل بدهند چون مساله نود بود نه گزارشگری‌ او.»

عادل فردوسی پور نیز در تماس تلفنی روی خط برنامه‌ی رشید پور آمد تا مواضعش را با شرایط موجود بازتعریف کند و بر فرزند رسانه بودن و البته هم‌فکر نبودن با رییس فعلی‌اش تاکید داشته باشد. در ادامه بخشی از صحبت‌های او را مرور خواهیم کرد:

«من بیش از ٢٠سال است در صدا و سیما هستم. من فرزند رسانه هستم.

در این مدت تلاش کردم برنامه‌ای بسازم که منعکس کننده مشکلات و در فساد در فوتبال کشور باشد.

من همیشه اصول حرفه‌ای را رعایت کردم و همه چیز را با پوست و گوشت و استخوانم لمس کرده‌ام.

در هر مجموعه ای اختلاف سلیقه وجود دارد و قرار نیست من وعلی فروغی عزیز مثل هم فکر کنیم.

به تصمیم مدیران شبکه بابت عدم پخش برنامه نود به دلیل پخش بازی اسپانیا انگلیس احترام گذاشتم.

اینطور نبود که به من گفته باشند ساعت ١٢ برنامه را اجرا کنم. این سوتفاهم بود که از تماس تلفنی دوستانه من با یکی از مدیران شبکه پیش آمد.

باید تلاش کنیم مردم از برنامه های تلویزیون لذت ببرند و چند ساعت ماهواره نبینند.»

به هرحال، حق به جانب هر یک از طرفین که  باشد؛ به نظر نمی‌آید که «فروغی و تلویزیون»
و «فردوسی پور و نود» بتوانند به این سادگی‌ها دست از یکدیگر بکشند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید