شنبه, 17 فروردين 1398 11:20

مراسم تشییع پیکر زنده یاد "جمشید مشایخی" / جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مراسم تشییع پیکر زنده یاد "جمشید مشایخی" / جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد مراسم تشییع پیکر زنده یاد "جمشید مشایخی"

سی و یک نما_ مراسم تشیبع پیکر زنده یاد "جمشید مشایخی" با حضور هنرمندان ، مسئولین و جمع کثیری از مردم در تالار وحدت در حال برگزاری است.


حضور علی نصیریان بزرگ آقای سینمای ایران و ادای احترام به پیکر رفیق چند دهه اش از تاثیرگزارترین صحنه هایی است که در این مراسم ماندگار شد.

علی نصیریان اشک ریزان خطاب به جمشید مشایخی گفت: آقای مشایخی! زمان درگذشت آقای رشیدی هم به شما گفتم که من انتظار نداشتم برای این مراسم به اینجا بیایم. من انتظار داشتم بیایم اینجا که با هم به روی صحنه برویم.

من این چند وقت حال خوشی نداشته و‌ ندارم برای اینکه همسرم را از دست دادم، کسی که یار و یاورم بود ، انتظامی و رشیدی را از دست دادم‌ و الان‌ هم مشایخی را. من از اینها بودم و درگذشت آنها ضربه بزرگی به پیکر من زد‌.

 

لیلا حاتمی انگار به نیابت از پدر آمده بود . پدری که از جمشید مشایخی رضا تفنگچی ساخت در هزاردستان. حبیب ظروفچی ساخت در سوته دلان. کمال الملک ساخت در فیلمی که لیلا حاتمی نقش کودکی کمال الملک را بازی می کرد.

منوچهر شاهسواری از خون دل مشایخی می گفت و من به یاد سه سال پیش افتادم که رنجور در صف اول مراسم خانه سینما به مناسبت روز ملی سینما نشسته بود و کلیپی از بزرگان سینما پخش شد که همه بودند، بارها و بارها هم بودند اما او نبود و آنقدر دلش شکست که روی صحنه رفت و حرف هایی زد که ای کاش هرگز نمیزد.

 

 سید عباس صالحی وزیر ارشاد، منوچهر شاهسواری مدیر خانه سینما و ایرج راد، اصغر همت، حبیب رضایی ، برزو ارجمند، علی نصیریان، لیلا حاتمی، علی دهکردی، بهمن فرمان آرا، قطب‌الدین صادقی، نادر طریقت، فرشته طائرپور، حسن فتحی، داریوش فرهنگ، محمد حاتمی ، مریم کاظمی ، ستاره اسکندری،لاله اسکندری، شهره سلطانی، مرجانه گلچین ،علی مرادخانی، رضا بنفشه‌خواه، داریوش اسدزاده، ابوالفضل پورعرب، بهزاد فراهانی،امیریل ارجمند و همایون اسعدیان و سیاووش تهمورث و … برای بدرقه جمشید مشایخی در این مراسم حضور داشتند. و اما نسل جدید ستاره های سینما را ندیدیم!!

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید