دوشنبه, 11 آبان 1394 13:33

بازیگر سناتور سریال "قانون و نظم" در 73 سالگی از دنیا رفت

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
بازیگر سناتور سریال "قانون و نظم" در 73 سالگی از دنیا رفت بازیگر سناتور سریال "قانون و نظم" در 73 سالگی از دنیا رفت

سی و یک نما- فرد تامپسن که از 2002 تا 2007 در سریال "قانون و نظم" بازی کرد و همچنین بعدها سناتور ایالت تنسی نیز شد، روز شنبه بر اثر سرطان لنفوم در نشویل درگذشت. او 73 ساله بود.

به گزارش ورایتی، تامپسن برای پنج سال در سریال "قانون و نظم" تولید شبکه ان‌بی‌سی در نقش آرتور برنچ مقابل دوربین رفت و نقش این شخصیت را در دو سریال "واحد قربانیان" و "Trial by Jury" - که با الهام از "قانون و نظم" تولید شدند - تکرار کرد.

تامپسن که متولد 1942 در شفیلد در آلاباما بود، در تمام زندگی خود بین سیاست و بازیگری در حال جابجایی بود. او در 1973 زمانی مورد توجه قرار گرفت که در مقام یک وکیل در کمیته واترگیت مجلس سنا حضور داشت.

او در یکی از جلسات دادرسی از الکساندر باترفیلد، مشاور سابق کاخ سفید پرسید: آقای باترفیلد، آیا شما در دفتر رئیس جمهور از نصب هر نوع دستگاه شنود مطلع بودید؟ پاسخ مثبت باترفیلد یکی از نقاط عطف رسوایی واترگیت بود و در نهایت به استعفای ریچارد نیکسون رئیس‌جمهور وقت آمریکا منجر شد.

تامپسن چهار سال بعد درگیر یک پرونده قضایی درمورد اقدامات غیرقانونی هیئت آزادی مشروط ایالت تنسی شد که پیگیری آن یک رسوایی دیگر درمورد پرداخت پول نقد به مقامات رسمی در قبال عفو به همراه داشت. این پرونده موضوع یک کتاب و در 1985 مبنای فیلمی به نام "ماری" شد. سازندگان فیلم از تامپسن خواستند نقش خودش را بازی کند و به این ترتیب دوران بازیگری او آغاز شد.

او بعد از بازی در چند نقش فرعی، در 1994 از ایالت تنسی در انتخابات ویژه سنا شرکت کرد. او در زمان تبلیغات با یک وانت قرمز تردد می‌کرد. تامپسن در 1996 بار دیگر انتخاب شد، اما حاضر نشد در انتخابات 2002 شرکت کند.

در 2007 از تامپسن به عنوان یکی از رقبای جدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری یاد می‌شد و او در برنامه "The Tonight Show with Jay Leno" کاندیداتوری خود را به طور رسمی اعلام کرد، اما کمپین او چندان ادامه پیدا نکرد.

بعد از آنکه تامپسن در فیلم "ماری" بازی کرد، راجر دانلدسن کارگردان فیلم "راه گریزی نیست" او را برای بازی در این فیلم مقابل کوین کاستنر و جین هکمن انتخاب کرد. تامپسن خیلی زود به عنوان بازیگری که می‌تواند نقش یک سیاستمدار پرقدرت را بازی کند، شهرت پیدا کرد.

او پیش از بازی در سریال "قانون و نظم" در دهه 1990 در فیلم‌های "جان سخت 2"، "شکار اکتبر سرخ" و "روزهای تندر" بازی کرد.

تامپسن در ماه‌های پایانی دوره نمایندگی خود در سنا به گروه بازیگران سریال "قانون و نظم" اضافه شد. او در 2007 احتمالاً به خاطر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از این مجموعه تلویزیونی جدا شد.

"تنگه وحشت"، "در خط آتش" و "متولد دیروز" از دیگر فیلم‌های تامپسن است. او در اپیزودهایی از سریال‌های "جنسیت و شهر"، "همسر خوب"، "زندگی روی مریخ"، "عقل کل"، "رُزِن" و "متلاک" هم بازی کرد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید