شنبه, 04 ارديبهشت 1395 11:44

جشنواره فیلم کن به پرینس موزیسین آمریکایی ادای احترام می کند

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
جشنواره فیلم کن به پرینس موزیسین آمریکایی ادای احترام می کند جشنواره فیلم کن به پرینس موزیسین آمریکایی ادای احترام می کند

سی و یک نما- در برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن تأیید کردند در این دوره جشنواره به پرینس موزیسین آمریکایی که پنجشنبه پیش درگذشت، ادای احترام می‌شود.

جزئیات بزرگداشت پرینس خواننده و ترانه‌سرای برنده اسکار در شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم کن، در روزهای آینده اعلام می‌شود.

شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم کن 11 تا 22 مه (22 اردیبهشت تا 2 خرداد) برگزار می‌شود.

به گزارش ورایتی، پرینس راجرز نلسن معروف به "پرینس" که از او به عنوان یکی از نمادهای فرهنگ پاپ یاد می‌شود، تقریباً در تمام حوزه‌های دنیای سرگرمی فعال بود. او در دوران کاری خود که بیش از 35 سال ادامه داشت، با تعدادی از فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی همکاری کرد، از جمله فیلم "بتمن" به کارگردانی تیم برتن، "دختر 6" به کارگردانی اسپایک لی و فیلم انیمیشن "Happy Feet".

پرینس مانند دیوید بوئی که ژانویه پیش از دنیا رفت، در فرانسه محبوب بود. مرگ او در رسانه‌های اجتماعی، تلویزیون و مطبوعات بازتاب گسترده داشت. فیلم "‌Under the Cherry Moon" با بازی او در 1986 در فرنچ ریویرا در استودیوهای لا ویکتورن در نیس فیلمبرداری شد.

تعدادی از اهالی دنیای موسیقی، سینما و مد در فرانسه در شبکه‌های اجتماعی به او ادای احترام کرده‌اند.

خبر درگذشت پرینس در دنیای سیاست در فرانسه نیز بازتاب داشت. مانوئل کارلوس والس نخست وزیر فرانسه در توئیتر از او به عنوان "نابغه خلاق" یاد کرد و نوشت: امشب، اشک‌ها "ارغوانی" هستند.

پرینس در 1985 برای "باران ارغوانی" برنده جایزه اسکار بهترین ترانه شد. او که متولد 7 ژوئن 1958 در مینه‌پلیس در مینه‌سوتا بود، در دوران کاری خود برنده هفت جایزه گرمی شد.

او 39 آلبوم تولید کرد و بیش از 100 میلیون نسخه از آثارش به فروش رسید. اولین آلبوم پرینس با عنوان "برای تو" در 1979 منتشر شد. او بعدها آلبوم‌هایی چون "باران ارغوانی"، "دور دنیا در یک روز" و "Sign O the Times and Batman" را به بازار داد. نام پرینس در 2004 در تالار مشاهیر راک‌اند رول ثبت شد.

جنازه پرینس صبح پنجشنبه 21 آوریل در محل کار و اقامت او در مینه‌سوتا پیدا شد. او 57 ساله بود.

نتایج کالبدشکافی پرینس هنوز اعلام نشده است، اما وبسایت تی‌ام‌زد اعلام کرده است او احتمالاً بر اثر مصرف بیش از حد قرص مسکن Percocet دچار مسمومیت دارویی شده است. او از 2010 و پس از یک عمل جراحی این قرص را مصرف می‌کرد.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید