یکشنبه, 07 تیر 1394 04:30

دایناسورهای "دنیای ژوراسیک" همچنان می تازند / فروش "تد 2" خیلی رضایت بخش نبود

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دایناسورهای "دنیای ژوراسیک" همچنان می تازند / فروش "تد 2" خیلی رضایت بخش نبود دایناسورهای "دنیای ژوراسیک" همچنان می تازند / فروش "تد 2" خیلی رضایت بخش نبود

سی و یک نما- ادامه فیلم کمدی ˝تد˝ به کارگردانی ست مک‌فارلین در نخستین آخر هفته اکران در آمریکای شمالی نتوانست برابر با انتظار عمل کند.

کمدی فانتری "تد 2"‌ (Ted 2) از جمعه تا یکشنبه در 3442 سینما در ایالات متحده و کانادا 32.9 میلیون دلار فروخت و در رده سوم قرار گرفت. فیلم‌های "دنیای ژوراسیک" (Jurassic World) و "پشت رو" (Inside Out) برای قرار گرفتن در رده اول جدول رقابتی نزدیک داشتند.

دایناسورهای شرکت یونیورسال پیکچرز برای سومین هفته پیاپی بر صدر جدول فروش فیلم‌ها تکیه زدند. "دنیای ژوراسیک" با 54.2 میلیون دلار مجموع فروش خود در آمریکای شمالی را به 500.1 میلیون دلار رساند و بعد از "شوالیه تاریکی برمی‌خیزد" (534.8 میلیون دلار) پنجمین فیلم پرفروش تاریخ در بازار آمریکای شمالی شد.

چهارمین فیلم مجموعه سینمایی "پارک ژوراسیک" این هفته در بازار بین‌المللی در 66 منطقه حدود 82.5 میلیون دلار به دست آورد. مجموع فروش فیلم در این سطح 584.4 میلیون دلار شده است. به‌این‌ترتیب، فروش جهانی "دنیای ژوراسیک" به حدود 1.084 میلیارد دلار رسید. این فیلم اکنون پس از "خشمگین 7" با 1.5 میلیارد دلار و "انتقامجویان: عصر اولتران" با 1.4 میلیارد دلار سومین فیلم پرفروش بازار جهانی در سال 2015 و بعد از "یخ‌زده" هشتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما در این سطح است.

هزینه تولید "دنیای ژوراسیک" رقمی حدود 150 میلیون دلار بوده است. این فیلم را کالین تره‌ورو کارگردانی کرده است و کریس پرات و برایس دالاس هوارد نقش‌های اصلی آن را بازی می‌کند. پرات در فیلم نقش اوئن مربی دایناسور را بازی می‌کند که می‌کوشد در یک پارک موضوعی مردم را از دست دایناسوری به نام ایندومینوس رکس که به لحاظ ژنتیکی تغییر کرده، نجات بدهد. نقدهای نوشته‌شده بر فیلم مثبت است و تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به آن درجه A داده‌اند.

از سوی دیگر، فروش "تد 2" دیگر فیلم یونیورسال پیکچرز تقریباً 15 میلیون دلار کمتر از رقمی بود که بیشتر تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند. این در حالی است که اولین فیلم "تد" ژوئیه 2012 در آخر هفته اول اکران 54.1 میلیون دلار فروخت. آن فیلم درنهایت در دنیا 549.3 میلیون دلار به دست آورد. شاید شروع نه‌چندان خوب "تد 2" به خاطر حضور دو رقیب قوی یعنی "دنیای ژوراسیک" و "پشت رو" تولید پیکسار و دیزنی بود.

"تد 2" ادامه ماجراهای جان بنت (با بازی مارک والبرگ) و بهترین دوستش، تد، خرس سخنگو (با صدای مک‌فارلین) را پی می‌گیرد. این‌بار تد از کمک یک مشاور حقوقی (آماندا سایفرید) و یک وکیل حقوق مدنی (مورگان فریمن) بهره می‌گیرد تا او و همسر جدیدش (جسیکا بارت) بتوانند یک کودک را به فرزندی بپذیرند.

جوانی ریبسی و لئام نیسن از دیگر بازیگران "تد 2" هستند که با بودجه‌ای 85 میلیون دلار تهیه شده است. این فیلم مانند فیلم اول بیشتر تماشاگران مرد را به سینماها کشاند. 51 درصد تماشاگران در هفته اول اکران 25 سال به بالا بودند و 59 درصد آن‌ها را مردان تشکیل دادند. "تد 2" در سینمااسکور درجه B- دریافت کرده و 47 درصد آرای منتقدان در وبسایت راتن تومیتوز مثبت بوده است.

این کمدی درجه R در سطح بین‌المللی در 26 منطقه ازجمله آلمان، روسیه، استرالیا و تایوان 20.3 میلیون دلار فروخت. فیلم در هفته‌های بعدی در 38 بازار دیگر اکران می‌شود.

مک‌فارلین که در دنیای تلویزیون با ساخت انیمیشن‌های "مرد خانواده"، "پدر آمریکایی" و "برنامه کلیولند" شناخته می‌شود، دو سال پیش اجرای هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار را به عهده داشت. او در مقام کارگردان سینما در 2014 کمدی "یک میلیون‌ راه برای مردن در غرب" را روی پرده داشت.

BN-JD222_boxoff_J_20150628150053.jpg

مارک والبرگ و آماندا سایفرید در صحنه‌ای از فیلم "تد 2"

انیمیشن تحسین‌شده و موفق "پشت رو" با 52.1 میلیون دلار فروش با اختلاف کم نسبت به "دنیای ژوراسیک" در رده دوم جدول قرار گرفت. مجموع فروش داخلی فیلم 184.9 میلیون دلار و مجموع فروش بین‌المللی آن 81.5 میلیون دلار شده است.

"پشت رو" را پیت داکتر کارگردان انیمیشن‌های موفق چون "شرکت هیولاها" و "بالا" بر اساس ایده‌ای از خودش کارگردانی کرده است.

داستان فیلم در ذهن یک دختر 11 ساله به نام رایلی می‌گذرد که در مینه‌سوتا زندگی می‌کند. در زمان سکونت در این شهر، احساسات رایلی را "شادی" (با صدای امی پولر) کنترل می‌کند و او دختری شاد و سرزنده است، اما با نقل مکان خانواده به سان فرانسیسکو، ناگهان "شادی" از نقش رهبری احساسات رایلی کنار زده می‌شود و حس‌های دیگری چون "غم" (با صدای فیلیس اسمیت) "ترس" (با صدای بیل هدر)، "خشم" (با صدای لوئیس بلک) و "نفرت" (با صدای میندی کالینگ) سعی می‌کنند در مقاطعی کنترل اوضاع را به دست بگیرند.

"پشت رو" اولین بار ماه مه پیش در بخش خارج از مسابقه شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و بسیار مورد استقبال منتقدان قرار گرفت. 98 درصد از نقدهای نوشته‌شده در مورد فیلم در وبسایت راتن تومیتوز مثبت است و تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به آن درجه A داده‌اند.

"پشت رو" که در هفته سوم اکران خود قرار دارد، در اولین آخر هفته نمایش با بیش از 90 میلیون دلار بعد از "داستان اسباب‌بازی 3" (110.3 میلیون دلار) دومین فروش افتتاحیه فیلمی تولید پیکسار را رقم زد و بهترین فروش افتتاحیه یک فیلم اریجینال و غیردنباله‌ای را نیز به نام خود ثبت کرد.

"مکس" (Max) به کارگردانی بواز یاکین دیگر فیلمی است که از این هفته در آمریکای شمالی روی پرده رفته است. این فیلم با بازی تامس هیدن چرچ با 12.2 میلیون دلار در رده چهارم قرار گرفت.

داستان درباره سگی است که به تفنگداران آمریکا در افغانستان کمک می‌کرد و اکنون دچار اختلال تنش‌زای پس از حادثه شده است. تماشاگران در سینمااسکور به فیلم درجه A داده‌اند. این فیلم را شرکت مترو گلدوین مه‌یر تهیه و برادران وارنر توزیع کرده است.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید