چهارشنبه, 23 ارديبهشت 1394 12:22

ده فیلم تلخ اما دیدنی و ماندگار تاریخ سینما

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
ده فیلم تلخ اما دیدنی و ماندگار تاریخ سینما ده فیلم تلخ اما دیدنی و ماندگار تاریخ سینما

سی و یک نما- مرگ، افسوس، اشک و ناامیدی ها از جمله امور تلخی هستند که فارغ از هر آماده سازی ای همیشه  غافلگیر کننده است و دیدن کاراکترهایی که این حالات بشری را بر روی پرده ی جادو  به تصویر می کشند، افسون مخصوص سینما است. تلخی هایی که گاهی به اشک، گاهی به پرخاش و گاهی به تسلیم می انجامد، تسلیم مفهوم عمیقی به نام نبودن …

 

The_Deer_Hunter_-_De_Niro_Russian_Roulette.png

شکارچی گوزن به کارگردانی مایکل چیمینو و محصول سال ۱۹۷۸، در گرماگرم جنگ ویتنام مایکل ورونسکی به دنبال دوست خود که در جنگ دچار اختلال روحی واعتیاد شده می‌گردد تا او را به خانه‌اش بازگرداند.

The-Hours_sized.jpg

ساعت ها به کارگردانی مایکل کانینگهام محصول سال ۲۰۰۲، روایتگر یک روز از زندگی سه زن در سه مکان مختلف در سه زمان مختلف است.

movies_rain_monochrome_bicycle_thieves_vittorio_de_sica_m44426.jpg

دزد دوچرخه به کارگردانی ویتوریو دسیکا محصول سال ۱۹۴۸، آنتونیو کارگری که دوچرخه اش را می دزدند و او شهر را به دنبال دزد دوچرخه اش طی می شود.

i-want-to-live.jpg

می خواهم زنده بمانم بهکارگردانی والتر وانگر محصول سال ۱۹۵۸، باربارا گراهام زنی سبک و کلاهبرداری خرده پا است که با دو معتاد قمارباز همکار می شود . باربارا به اتهام قتل بازداشت و محکوم به اعدام در اتاق گاز می‌شود.

20137323_3_IMG_FIX_700x700.jpg

دره من چه سرسبز بودبه کارگردانی جان فورد محصول سال ۱۹۴۱، هیو مورگان ۱۲ ساله با خانواده‌اش که کارگر معدن هستند در دره‌ای سبز و آرام زندگی می‌کند. اما هم‌زمان با رشد و تغییر هیو، زندگی بیرون نیز به شدت در حال تغییر است.

2015-02-12-1.jpg

دیوانه از قفس پریدبه کارگردانی میلوش فورمن محصول سال ۱۹۷۵، مک مورفی رندل به تیمارستان برده می شود . او به نحوه ی اداره این تیمارستان معترض می شود و روی بیماران منفعل آنجا تاثیر می گذارد. مسئولان تیمارستان بعد از وارد کردن شوک الکتریکی به سر او و در ادامه رفتارش وی را با لوبوتومی به موجودی تبدیل می‌کنند که دیگر خودش نیست و زندگی نباتی پیدا کرده‌است.

Mystic_River-Jimmy_Markum_-_vollig_verzweifelt.jpg

رودخانه مرموز به کارگردانیکلینت ایستوود محصول سال ۲۰۰۴، داستان سه دوست بعد از گذشت ۲۵ سال که دیو (تیم رابینز)، شخصی منزوی ، جیمی مارکوم (شون پن) انسانی شرور و شون دوین (کوین بیکن) مامور دولت شده‌اند.

The-Champ-inside.jpg

چمپ (قهرمان)به کارگردانی فرانکو زفیرلی محصول سال ۱۹۷۹، قهرمان بوکس معتاد شده برای تضمین اینده پسرش تصمیم می‌گیرد دوباره به عالم بوکس برگردد.تا بتواند همچنان برای او یک قهرمان باشد.

casablanca-3.jpg

کازابلانکا به کارگردانی مایکل کورتیز محصول سال ۱۹۴۲، جنگ جهانى دوم. امریکایى ماجراجویى به نام «ریچارد بلین»، معروف به «ریک» کافه‏ اى را اداره می‏کند. با ورود عشق قدیمى، «ایلزا» هم‏راه با شوهرش، «ویکتور لاسلو» که از رهبران نهضت مقاومت است، خاطرات عشقى نافرجام براى «ریک» زنده می‏شوند.

ap_titanic_movie_leo_kate_winslet_thg_120403_wmain.jpg

تایتانیک به کارگردانی جیمز کامرون محصول سال ۱۹۹۷، دختری و پسری از طبقات مختلف اجتماعی  در طول سفر خود با کشتی تایتانیک عاشق هم دیگر می شوند . اما کشتی غرق می شود. 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید