سه شنبه, 04 فروردين 1394 23:48

روزهای سخت آنجلینا جولی در مواجهه با سرطان

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
روزهای سخت آنجلینا جولی در مواجهه با سرطان روزهای سخت آنجلینا جولی در مواجهه با سرطان

سی و یک نما- سال گذشته پس از رسانه ای شدن این خبر مبنی بر اینکه آنجلینا جولی 37 ساله به دلیل ریسک بالای ابتلا به سرطان که پزشکان تشخیص داده اند ژن آن در بدن او وجود دارد هر دو سینه اش را تخلیه کرد. ضمن اینکه مادرش نیز به دلیل ابتلا به سرطان تخمدان و سینه جانش را از دست داده بود.

این شایعه و این سوال که عمل جراحی وی به دلیل پیشگیری بوده و یا اینکه وی به سرطان مبتلا شده است همچنان وجود داشت تا اینکه کاهش وزن و تکیدگی چهره اش موجب شد تا خیلی ها بر این باور باشند که آنجلینا جولی در سلامت به سر نمی برد. چهره گرفته همسرش برد پیت و حرفهائی که میزد نیز این احتمال را قوی تر می کرد.عوامل فیلم اخیری که کارگردانی کرده هم می گفتند وی به شدت در حال کاهش وزن است و خیلی کم غذا می خورد و بعضی از روزها نمی تواند سر فیلمبرداری حاضر شود. شایعه دیگر در مورد او ابتلا به بیماری روحی ، روانی که قبلا نیز به آن مبتلا شده بود و یا بیماری "انرکسیا "(بی اشتهائی مفرط عصبی) اعلام شد تا اینکه روز گذشته دوباره آنجلینا جولی و ابتلا به سرطانش خبر روز شد.

آنجلینا جولی برای پیشگیری از ابتلای احتمالی به سرطان تخمدان‌ها و لوله‌های فالوپ خود را با جراحی برداشته است. او دو سال پیش سینه هایش را هم برای پیشگیری از ابتلای به سرطان سینه با جراحی برداشته بود.

جولی در مطلبی با عنوان روزنوشت‌های یک جراحی که روز سه شنبه 24 مارس در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد نوشت این جراحی هفته پیش انجام شده است.

جولی نوشته که دو هفته پیش بعد از معاینات و آزمایش‌های پزشکی متوجه شده است که بعضی از مولفه های التهابی در بدنش بالا رفته که می‌توانست دلیلی بر مرحله های شروع سرطان در او باشند.

آزمایش‌های بیشتر انجام شده نشان دادند که وی سرطان ندارد ولی بعد از مشورت با پزشک ها تصمیم گرفت تخمدان‌ها و لوله‌های رحمش را نیز بردارد.

"اتخاذ چنین تصمیم‌هایی آسان نیستند اما کنترل و مقابله با مسائل مربوط به سلامتی امکان پذیر است." تجربه اش مشابه هزاران زن دیگر بوده است:"به خودم گفتم باید آرام و قوی بمانم و هیچ دلیلی ندارد که فکر کنم من بزرگ شدن بچهها و تولد نوه‌هایم را نخواهم دید." سپس به همسرش براد پیت که در فرانسه بود زنگ زده و خبر را به او داده است:

"او چند ساعت بعد سوار هواپیما شد. زیبایی چنین لحظاتی در زندگی به این دلیل است که همه چیز خیلی روشن است. شما می‌دانید برای چه زندگی می‌کنید و چه چیزی مهم است، متمایز و صلح آمیز."

دو ژن BRCA۱و BRCA2 اگر جهش پیدا کرده و معیوب شوند احتمال ابتلا به سرطان‌های سینه و تخمدان را به میزان قابل توجهی بالا می برند و جولی حامل ژن "معیوب" BRCA۱می باشد که معمولا به وسیله وراثت انتقال می یابد.

پزشکان به آنجلینا جولی گفتند احتمال ابتلای او به سرطان سینه ۸۷ درصد و به سرطان تخمدان ۵۰ درصد است مگر اینکه با جراحی از آنها پیشگیری کند.

"پزشکان به من گفتند من باید ده سال پیش از سنی که اعضای خانواده‌ام به سرطان مبتلا شدند با جراحی از سرطان جلوگیری کنم."

آنجلینا جولی درباره جراحی اخیرش در نیویورک تایمز نوشته است:

"این جراحی به پیچیدگی جراحی برای برداشتن سینه ها نیست اما نتایج و عواقب آن خیلی شدیدتر است و زن را لاجرم یائسه می‌کند."

"نمی‌توان احتمال مبتلا شدن به سرطان را به صفر رساند، واقعیت این است که من آمادگی مبتلا شدن به سرطان را دارم. من به دنبال شیوه هایی هستم تا با روش‌های طبیعی سیستم ایمنی بدنم را قوی کنم. من احساس زنانگی دارم و به تصمیم‌هایی که برای خود و خانواده ام گرفته‌ام آگاهی و اطمینان دارم."

"من می دانم بچه‌هایم هیچگاه نخواهند گفت مامان به خاطر سرطان تخمدان مرد."

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید