پنج شنبه, 17 اسفند 1396 03:30

سری دیوی سوپر استار بالیوود درگذشت / زنی با چشمان درشت که روی ابرها می رقصید

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(4 رای‌ها)
سری دیوی سوپر استار بالیوود درگذشت / زنی  با چشمان درشت که روی ابرها می رقصید سری دیوی سوپر استار بالیوود درگذشت / زنی با چشمان درشت که روی ابرها می رقصید

  هما گویا (سی و یک نما ) - خبر تکاندهنده ای بود: "سری دیوی ستاره هالیوود در سن 54 سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت.لزومی ندارد که حتما طرفدار سینمای بالیوود باشیم تا او را بشناسیم و حتی اگر در اوج روشنفکری آشنایی با سینمای هند را هم منکر شویم، باز هم چهره "سری دیوی" در ذهنمان نقش بسته است. دختری با چشمان بسیار درشت که در صورت ظریفش بیشتر به چشم می آمد و در اواخر دهه هشتاد و در دهه نود میلادی ستاره جوانی بود که بعد از هما مالینی در قلب سینمای هند نفوذ کرد.

سری دیوی متولد 13اگوست 1963یکی ازبازیگران مطرح زن سینمای هندی بود که در صدها فیلم نقش‌آفرینی کرده‌است. او بازیگری را در سن چهار سالگی آغاز کرد. وی در سال ۱۹۹۷ از بازیگری کناره‌گیری کرد.اما دوباره در سال 2012با بازی درنقش اصلی فیلم اینگلیش وینگلیش با اقتدار به سینما بازگشت. وی شب گذشته در 24فوریه 2018بر اثر سکته قلبی در یکی از هتل های دوبی درگذشت. وی برای شرکت در مراسم عروسی یکی از دوستانش به دوبی سفر کرده بود. سری دیوی از طرف اعضای صنعت فیلم هند به عنوان یکی از مستعدترین بازیگران شناخته شده‌است.

 

English_Vinglish_poster.jpg

 

موفق ترین و ماندگارترین فیلم سری دیوی از نظر جایگاه ارزشی و دراماتیک فیلم lamhe محصول 1991با بازی او در کنار آنیل کاپور (بازیگر فیلم اسکاری میلیونر زاغه نشین) است که سری دیوی در دو نقش بازی فوق العاده ای دارد. این فیلم به عنوان یکی از صد فیلم برتر هند معرفی شده است.
در این فیلم آنیل کاپور عاشق دختری بزرگتر از خود می شود اما دختر(سری دیوی) به شخص دیگری دلبسته است و با او ازدواج می کند . پسر سر خورده از زندگی دختر بیرون می رود و به لندن مهاجرت می کند. دختر و همسرش در حالی که باردار است دچار سانحه می شوند و دختر بعد از وضع حمل و پیش از اینکه بمیرد ، دخترش را به آنیل کاپور می سپارد. حالا او پدرخوانده دختری شده که زمانی عاشق مادرش بوده و دختر( دومین نقش از سری دیوی در این فیلم) هر چه بزرگتر می شود ، بیشتر شبیه مادرش است وعشق ازدست رفته مرد را زنده می کند. از طرفی دختر نیزعاشق پدر خوانده خود شده و می خواهد توجه او را جلب کند ،درحالی که مرد تمام سعیش این است که با این احساس مبارزه کند....

 

Lamhe-cover-small.jpg

 

سری دیوی کاپور پس از این فیلم با برادر آنیل کاپور ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد.نام و کارنامه او در سینمای جهان ماندگار خواهد ماند.

 

 

244313.jpg-c_215_290_x-f_jpg-q_x-xxyxx.jpg

 

 

 

فیلم مادر(mom) محصول 2017 آخرین حضور وی در قاب سینماست.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید