دوشنبه, 19 تیر 1396 14:27

معرفی سریال بیلیونز (Billions) / نبرد نابغه ها

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(5 رای‌ها)
معرفی سریال بیلیونز (Billions) / نبرد نابغه ها معرفی سریال بیلیونز (Billions) / نبرد نابغه ها

سی و یک نما- سریال بیلیونز (Billions) تا پخش فصل دوم پیش رفته، آنچه تا به این فصل خودنمایی می کند، پرداخت داستانی قوی، فیلمنامه ای محکم و شخصیت های بی نقص و هماهنگ است. تماشای این سریال بی نظیر را از دست ندهید.

 

سریال بیلیونز (Billions) محصول شبکه‌ شوتایم، داستان به رخ کشیدن قدرت میان دو شخص با نفوذ و پرقدرت از دو قطب قانون گذاران و سرمایه گذاران در دنیای امروزه است. دادستانی زیرک و بلندپرواز به نام چاک رودز (با بازی درخشان پل جیاماتی) که سخت به دنبال گیرانداختن و رسوا کردن یکی از بزرگترین و بانفوذترین صندوق داران مالی شرکت های وال استریت در نیویوک به نام بابی اکسلراد (با بازی دیمین لوئیس) است.

خیلی سخت است که در همان قسمت ابتدایی کاری کنید، تماشاگرِ از همه جا بی خبر (تماشاگری که نمی داند چه چیزی را در سریال شاهد خواهد بود) را به دام بیندازید و او را به شوق بیاورید تا بنشیند و ادامه اپیزودهای سریال را با ولع و اشتیاق تماشا کند. معمولا در اپیزود اول هر سریالی شاهد هستیم که به معرفی شخصیت ها و پیرنگ اصلی داستان می پردازند، این کار بیشتر وقت سریال ها را می گیرد و بسیاری از سریال ها برای شروع جذاب و گیرای خود سعی می کنند کارهایی کنند تا تماشاگر را به دیدن سریال جذب نمایند، البته در این بین سریال هایی که موفق عمل می کنند خیلی کم هستند. چون در زمان اندکی که در اختیار دارند بیش از حد شتاب زده عمل می کنند و افتتاحیه آنها بیشتر از اینکه برای تماشاگر جذاب باشد آنها را از ادامه تماشای سریال فراری می دهد.

Screen_Shot_2016-12-16_at_1.25.10_PM_www.imagesplitter.net.jpeg

اما سریال بیلیونز (Billions) در همان اپیزود اول به قدری متوازن کارش را با داستان و شخصیت هایش شروع می کند که اشتیاق دیدن ادامه سریال را دو چندان می کند. سریال در ساعات ابتدایی اش نه تنها ویژگی های دو شخصیت اصلی اش را به خوبی برای تماشاگر ترسیم می کند، بلکه با حلقه های درست و به جا، به تماشاگر این درک را می دهد که با آدم های معمولی سر و کار نخواهد داشت، شاهد نزاع نابغه هایی خواهد بود که با هوش و قابلیت های پنهانی شان با یکدیگر کشمکش می کنند. تماشاگر حالا می داند شاهد چه چیزی خواهد بود و با خیالی آسوده به جان هم افتادن این دو شخصیت را به تماشا خواهد نشست. در سریال بیلیونز موفقیت اپیزود اول در بقیه های اپیزودها نیز جریان می یابد و تا پایان فصل دوم ادامه می یابد و یک سریال فوق العاده دیدنی، و بدون احساس وقت تلف کردنی، به تماشاگر تقدیم می شود.

از ویژگی های سریال می توانیم به این موارد هم اشاره کنیم. در سریال تقریبا هیچ شخصیت احمقی یافت نمی شود. همه شخصیت های دو طرف بازی در طرح و دسیسه ای که برای رقیب می چینند در نهایت زیرکی و باهوشی هستند. حتی شخصیت های فرعی که به بازی کشیده می شوند نیز از این خصیصه مستثنی نیستند.

Billions-Cast-Showtime.jpg

دومین ویژگی سریال این است که در طول سریال شاهد هیچ عمل زشت غیراخلاقی نیستید، درست است که داستان درباره رقابت دو شخصیت پرقدرت است، اما کوچکترین عمل غیراخلاقی از انواع مختلفش مثل دروغ، خیانت و فریبکاری در این رقابت جای ندارد. این همه در حالی است که حتی در جایی که سطح تنش و درگیری میان شخصیت ها بالا می گیرد نمی توانید چشم از صفحه تلویزیون بردارید.

بیلیونز را از دست ندهید. مطمئن باشید تا سریال تمام شود همپای سریال پیش خواهید رفت. و شاید مثل من عاشق همه شخصیت های اصلی سریال شدید! (چه بدها و چه خوب ها!) و قلب تان برای تمامشان تپید. از "چاک رودز" و زنش "وندی" گرفته تا "بابی اکسلراد" و زنش... و خیلی از دیگران.

عادل متکلمی آذر

 

 

دیدگاه‌ها  

0 #1 وحید شمس 1401-09-23 15:53
سلام
از کجا میتونم این‌سریال رو تهیه کنم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید