سه شنبه, 20 فروردين 1398 13:58

معرفی فیلم « بن برگشته » Ben IS BACK ساخته ی لوکاس هچز / مثل یک مادر ، مثل یک معتاد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معرفی فیلم « بن برگشته »  Ben IS BACK  ساخته ی لوکاس هچز / مثل یک مادر ، مثل یک معتاد معرفی فیلم « بن برگشته » Ben IS BACK ساخته ی لوکاس هچز / مثل یک مادر ، مثل یک معتاد

پانیذ اسمعیل لو /سی و یک نما - هالی(جولیا رابرتز) با بچه ها از خرید شب کریسمس بر می گردند. او پشت فرمان است و دختر سفیدپوست نوجوانش کنار دستش نشسته و دو کودک سیاه پوست هم در صندلی عقب ماشین به چشم می خورند. هالی وسط جاده ماشین را متوقف می کند. جوانی رو به روی اوست، او پسر بزرگ هالی است و "بن برگشته".

بن (لوکاس هجز) برگشته است، اما انگار هیچکس جز هالی قرار نیست از او استقبال کند-هر چند مادر نیز از آمدن او دچار تشویش و نگرانی و از همه بیشتر تردید شده - ، نه پدرخوانده ی سیاهپوستش و نه خواهر تنی بن. شاید در این میان خواهر و برادر ناتنی رنگین پوست او چندان اهمیتی به این موضوع نمی دهند.

 

معرفی فیلم-معرفی فیلم بن برگشته Ben IS BACK  ساخته ی لوکاس هچز


بن معتاد و با افسردگی حاد در یک مرکز ترک اعتیاد، بستری است و حالا ادعا می کند که پاک است و پزشک با مرخصی کوتاه مدت او در تعطیلات کریسمس موافقت کرده و عقیده دارد که اگر مدتی دور از شرایط درمان در کنار خانواده اش باشد برای او مفید است.اما این خانواده بارها به بن اعتماد کردند و پشیمان شده اند.
کسی به او اعتماد ندارد. نه خانواده ، نه دوستان و نه همسایه ها. حتی مادر هم در باور او به ترک اعتیاد دچار تردید است واز همه مهمتر، بیننده نیز نمی تواند به بن اعتماد کند که آن را مدیون بازی فوق العاده ی لوکاس هجز هستیم.
یکی از نقاط تاریک زندگی بن، مرگ دختر نوجوانی است که او موجب اعتیاد و "اور- دوز" وی شده ، گناهی که قابل بخشش نیست.

 

معرفی فیلم-معرفی فیلم بن برگشته Ben IS BACK  ساخته ی لوکاس هچز


بن فقط 24 ساعت است که به خانه برگشته و هالی حتی در خصوصی ترین مکان هم او را تنها نمی گذارد اما باز هم نمی تواند بن را در امان نگه دارد تا کسی به او مواد نرساند. واقعیتی کتمان ناپذیر در همه ی جوامع که تا کسی مثل بن نتواند جسمی و روحی به مرحله ی اجتناب از اعتیاد برسد، حتی مصمم ترین مادر هم شکست خواهد خورد.
ویژگی مهم فیلم "بن برگشته" در این است که روایت آن به جامعه، فرهنگ و جغرافیای خاصی تعلق ندارد و با هر مخاطبی می تواند ارتباط برقرار کند حتی به راحتی می تواند یک فیلم ایرانی باشد. اعتیاد، حس مادری، چالش بازگشت به جامعه ورانده شدن ،ارتباط گرفتن با اجتماع و لغزش های اجتناب ناپذیر. اما متاسفانه نویسنده و کارگردان (پیتر هجز) نمی تواند دریافتی های خود را انتقال بدهد و در این میان چیزی که به فیلم امتیاز مثبت میدهد بازی تنگاتنگ و بسیار خوب "جولیا رابرتز" و "لوکاس هجز" است و جالب است بدانیم لوکاس در نقش بن، پسر نویسنده و کارگردان فیلم نیز می باشد که در اینجا از پدرخود موفق تر است و اوج موفقیت او در نوع اکتی است که در تمام مدت با ما بازی می کند تا هم بن را دوست داشته باشیم ، هم به او تردید کنیم وحتی گاهی از او بترسیم.

 

معرفی فیلم-معرفی فیلم بن برگشته Ben IS BACK  ساخته ی لوکاس هچز

 

نقطه ضعف اصلی فیلم "بن برگشته" حیفی ما از سوژه خوبی است که سردرگمی و عجله ی نویسنده و کارگردان آن را به هدر می دهد و در انتها نیز ما را به شروع قصه باز می گرداند. دقیقا همان نقطه شروع که نمی دانیم الان با یک پایان خوش رو به رو هستیم یا یک پایان تلخ و یا پایانی باز.
در پایان باید اشاره کرد که موضوع ، بازی ها وبعضی سکانس ها (مثل سکانس حضور در جلسه روان درمانی گروهی معتادان ) این ارزش را به فیلم می دهد تا وقت بگذاریم و ببینیم.

 

معرفی فیلم-معرفی فیلم بن برگشته Ben IS BACK  ساخته ی لوکاس هچز

 

معرفی بازیگر نقش بن:

لوکاس هجز Lucas Hedges فرزند پیتر هجز، هنرپیشه اهل آمریکا و نامزد جایزه اسکاراست. وی از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است و در مهمترین فیلم های هالیوود حضور داشته است.
از فیلم‌های مهم او می توان به "هتل بزرگ بوداپست"، "منچستر کنار دریا "، "لیدی برد" و "سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری" اشاره کرد.

 

معرفی فیلم-معرفی فیلم بن برگشته  Ben IS BACK ساخته ی لوکاس هچز

دیدگاه‌ها  

+1 #1 علیرضا 1402-04-25 23:24
کاش یکی از این نقدها نکات ابهام به خصوص در پایان فیلم را باز می کرد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید