پنج شنبه, 01 آذر 1397 00:00

معرفی فیلم جستجو(searching)محصول2018/لپ تاپ رو خاموش کن!

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)
معرفی فیلم جستجو(searching)محصول2018/لپ تاپ رو خاموش کن! معرفی فیلم جستجو(searching)محصول2018/لپ تاپ رو خاموش کن!

سی ویک نما_ جمله تبلیغاتی "جستجو" این است: "او فقط متوجه آخرین تماس تلفنی دخترش نشده بود".

فیلم سینمایی جستجو(searching) ساخته آنیش چاکانتی، یکی از فیلم‌های بحث برانگیز، مهیج و متفاوت امسال است که با برداشتی نوآورانه و منحصر به فرد در میزانسن و تصویر ، فضای مجازی و معضلات آن را در عصر فن آوری به چالش می‌کشد.
فیلم به گونه‌ای ساخته شده که مخاطب در حقیقت تمام تماس ها و برخوردها را از زاویه دید مجازی در لپ تاپ و گوشی موبایل می‌بیند و کل داستان با سرچ کردن در سوشال مدیا، گوگل و فیسبوک تعریف می‌شود و اغراق اعتراض آمیز و هوشمندانه فیلم تا آنجا پیش می‌رود که حتی ارتباط شخصیت اصلی داستان با پلیس نیز از طریق اسکایپ و چت صورت می‌گیرد.
گارگردان خوش ذوق این فیلم در انتخاب پرسوناژها هم کم نگذاشته به این صورت که شخصیت‌ها از آسیای دور انتخاب شده اند اما شهروند آمریکا هستتد و انگلیسی زبان و با نام‌های غربی تا گستره این معضل غوطه ور شدن در دنیای مجازی را از شرق تا غرب القا کند و همچنین نفوذ زندگی غربی را در سنت های شرقی و زندگی‌های ماشینی به رخ بکشد.

 

 

"دیوید" دو سال پیش همسر جوان و زیبایش را در اثر بیماری سرطان از دست داده و با دختر شانزده ساله اش" مارگو" زندگی می کند.
مارگو در حالی ناپدید می شود که آخرین بار چند دفعه با پدرش تماس گرفته اما تماس او بی پاسخ مانده است.
دیوید برای یافتن دخترش از خانه بیرون نمی‌زند! و جستجو را از لپ تاپ مارگو شروع می‌کند. او با این جستجو متوجه می‌شود که چقدر از دخترش فاصله داشته و با او بیگانه بوده است و اینکه فضای مجازی تا چه اندازه می‌تواند روی سرنوشت و زندگی انسان‌ها تاثیر بگذارد. دیوید تازه می‌فهمد که مارگو تا چه اتدازه از مرگ مادرش ضربه خورده و تنهایی‌اش را در فضای مجازی پر می‌کرده و حتی برادر دیوید، عموی مارگو به دخترش نزدیک‌تر از خود او بوده است.

 


دیوید برای پیدا کردن مارگو با یک پلیس زن آشنا می‌شود و...
به نظر می‌رسد تماشای این فیلم و آشنایی با هویت‌های جعلی و زندگی مخرب در فضای مجازی برای همه ما لازم است. فیلمی که بیش از نود در صد آن در این فضا سپری می‌شود.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 21 بهمن 1397 16:24

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید