پنج شنبه, 01 آذر 1397 00:00

نگاهی به ده پوشش برتر هنرمندان ایرانی روی فرش قرمز جشنواره‌های جهانی/ ظهور آراستگی، از ایران تا جهان

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نگاهی به ده پوشش برتر هنرمندان ایرانی روی فرش قرمز جشنواره‌های جهانی/ ظهور آراستگی، از ایران تا جهان نگاهی به ده پوشش برتر هنرمندان ایرانی روی فرش قرمز جشنواره‌های جهانی/ ظهور آراستگی، از ایران تا جهان

ریحانه محمودی(سی و یک نما) - فرش قرمز و مراسم فوتوکالِ فستیوال‌های جهانی را می‌توان محلی برای نمایش بخشی از هویت فرهنگی و سبک پوشش ملیت‌های مختلف دانست؛ این موضوع برای ایرانیان، به خصوص در دهه‌ی گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و توجه مضاعفی را نیز به خود معطوف کرده‌است. این روزها که فستیوال ونیز با حضور رنگارنگ هنرمندان مطرح در حال برگزاریست؛ بهانه‌ای به دست آوردیم تا نگاهی به ده پوشش برتر چهره‌های ایرانی روی فرش قرمز جشنواره‌های جهانی داشته باشیم. با ادامه‌ی مطلب همراهمان باشید.

 

لیلا حاتمی
اندامی ظریف و کشیده، صورتی استخوانی و خوش ترکیب و اصالتی که او را در پوشش نیز همراهی می‌کند. این استایل یکی از محبوب‌ترین پوشش‌های لیلا حاتمی است. سفید و مشکی در همنشینی کامل کننده با یک گل سرخ روی دامن. شیک، سنگین و مطمئن.
نکته: لیلا حاتمی پیشینه‌ی دیرینی در حضور بر روی فرش قرمز جشنواره‌های خارجی دارد. فارغ از امکان انتخاب‌های نادرست، او حسن سلیقه و توجهش را نسبت به پوشش و ظاهر خود، ثابت کرده‌است. این دو استایل نیز از جلوه‌های دیگرِ این مهم است.

 


پریناز ایزدیار
رنگ محبوب برای برای پوشش‌ در شب. یک استایل مشکی تمام و عیار. پوششی از پریناز ایزدیار که در توجه به جزئیات حساس بوده، از سربندی که دقیق طراحی شده تا گوشواره‌های آویز و درخشان و کیف کلاچِ نقره‌ای براق که یکنواختی مشکی را شکسته و جذابیت این پوشش را تضمین کرده است. از سنگ دوزی‌های شیک این لباس، ساده نمی‌شود گذشت.

 


ترانه علیدوستی
استایلی شکیل، جذاب و البته خیره کننده. ترکیب رنگی آهسته و گیرا در کنار برش‌های دقیق و زیبا به اضافه‌ی استفاده از اکسسواری که هر کدام جداگانه توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. این استایل نه تنها یکی از بهترین پوشش‌های ترانه علیدوستی بلکه به جرات یکی از ۵ پوشش برتر هنرمندان زن ایرانی در فستیوال‌های خارجی تا کنون بوده است.
نکته: در فستیوال کن ترانه علیدوستی با سه استایل دیده شد که هر سه ‌آن‌ها شایان توجه و نگاه مثبت مخاطبان بود و حتی تحسین رسانه‌های خارجی و تخصصی را نیز برانگیخت. پوشش کژوال و هموار با ترکیب رنگ‌های آرامش‌بخش، مناسب برای فوتوکال و لباسی سنگین و وزین با ترکیب رنگی سیاه و سفید برای شب اعلام جوایز. یک پکیج کامل از انتخاب‌های درجه یک.

 


فرنوش صمدی
کارگردانی که اولین بار او را بر روی فرش قرمز کن ۲۰۱۶ با فیلم "سکوت" دیدیم. با پوششی که ترکیبی از المان های شرقی و سنتی را با رنگ‌های موجه و برش‌های ایستا در هم آمیخته بود تا پوششی مدرن و اصیل را هوشمندانه در یک قاب به تصویر بکشد.

 


گلشیفته فراهانی
درباره الی، فستیوال برلین و گلشیفته فراهانی البته پیش از "رفتن"؛ با استایلی به آیین و شادمانه و ترکیب رنگی‌ای گرم و گیرا. این پوشش را شاید نتوان در کتگوری استایل‌های رسمی و فرمال جای داد ولی به قطع، از جالب توجه‌ترین پوشش‌ها در آن زمان بود که نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرد. پوشش او در فوتوکال نیز با نشانه‌هایی که ریشه در پوشش ایرانی داشت و همنشینی ملیح و خواستنی رنگ‌ها می‌بینیم با لبخند و شوری که بر چهره‌اش خوش نشسته تا جلوه‌اش را صد چندان کند.

 


نگار جواهریان
نمایشی مدرن از پوشش زنان ایران زمین. نگار جواهریان در استایلی منظم و برافراشته با غلبه‌ی رنگ مشکی بر آن. حریری به بلندای طول دامن با درخشش طرح‌های طلایی که یکنواختی رنگ مشکی را بر هم زده تا این پوشش را چشم‌نواز و خواستنی کند.

 


شهاب حسینی
شهاب حسینی بازیگر محجوب و محبوب سینمای ایران در شب اعلام جوایز فستیوال کن با کت و شلواری مشکی به روی فرش قرمز رفت و شاید هنوز هم نمی‌دانیم چون در آن شب خوشتیپ بود دوستش داشتیم یا چون دوستش داریم به نظرمان خوشتیپ آمد یا حتی چون جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد را برایمان سوغات آورد؟! هر چه بود او در آن کت و شلوار رسمی و خوش دوخت و برش _که معمولاً کمتر پیش می‌آید او را در این مدل، استایل‌های رسمی ببینیم_ به تصویری فراموش نشدنی در حافظه‌ی مردم ایران تبدیل شد.

 


امیر آقایی
یک استایل رسمی و استوار با چاشنی ورزیدگی و جذبه. امیر آقایی در کت و شلواری مشکی و خوش دوخت که در یک کلام، "برازندگی" را توضیح می‌دهد.

 


پژمان بازغی و نوید محمدزاده
مردانی خوش‌استایل از سینمای ایران با پوشش کت و شلوار و پاپیون که شاید از نظر مدل و ساختار به نظر شبیه بیایند اما در نشست، بر ظاهر هر یک از آنان، وجهه‌ای متفاوت از دیگری پیدا کرده‌اند. استایلی فرمال و شیک که جان می‌دهد برای آقایانی که نمودِ جنتلمن بودن را نیز در پوشش خود لحاظ می‌کنند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید