پنج شنبه, 05 آذر 1394 16:35

آخرین شب اجرای نمایش ترور / بازار گرمی یا اعتراض / آیا آنها دچار توهم توطئه شده اند؟

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
آخرین شب اجرای نمایش ترور / بازار گرمی یا اعتراض / آیا آنها دچار توهم توطئه شده اند؟ آخرین شب اجرای نمایش ترور / بازار گرمی یا اعتراض / آیا آنها دچار توهم توطئه شده اند؟

سی و یک نما – نمایش پرهزینه ی "ترور" که قبل از روی صحنه رفتن نیز حاشیه های زیادی داشت، حالا در نیمه راه متوقف می شود. اتفاقی که هم کارگردان و هم مدیریت تئاتر شهر لازم است تا در مورد آن توضیح جامع تر و قانع کننده تری داشته باشند."حمیدرضا نعیمی" سه شنبه شب از توقف اجرای نمایش «ترور» به دلیل مدیریت ضعیف تئاتر شهر خبر داده است، اتفاقی که برخی آن را به نوعی، بازار گرمی  می‌دانند و برخی دیگر یک اعتراض واقعی و قابل قبول نسبت به وضعیت بد تئاتر شهر.

سه شنبه شب کارگردان نمایش ترور در اعتراض به مدیریت ضعیف تئاتر شهر از عدم ادامه اجرای نمایش «ترور»  خبر داد. هرچند برخی معتقدند این اتفاق یک شیوه تبلیغاتی از سوی نعیمی برای فروش بیشتر است، اما نباید از این مسئله غافل شد که کسان دیگری نیز هستند که به مدیریت پریسامقتدی معترضند و او را نقد می کنند. آیا این کارگردان کرمانشاهی  آنقدر از خود گذشتگی دارد و مصمم است  که حتی حاضر است از 200 میلیون تومان هزینه  اجرای نمایش «ترور» بگذارد تا  بتواند تغییری در مدیریت فعلی تئاتر ایجاد کند یا باید هنوز منتظرحاشیه های دیگری باشیم؟

روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر نیز با صدور اطلاعیه ای پیرامون انتشار خبر توقف نمایش «ترور» توسط کارگردان این اثر نمایشی چنین می نویسد:

"پیرو اعلام آقای حمیدرضا نعیمی کارگردان نمایش «ترور» در پایان اجرای سه­ شنبه سوم آذرماه ۹۴این اثر مبنی بر ادامه ندادن اجرا توسط ایشان، روابط عمومی مجموعه تئاترشهر جهت تنویر افکار عمومی موارد ذیل را اعلام می ­دارد:

به اطلاع می رساند که مجموعه تئاتر شهر در مدت تمرین و اجرای نمایش مذکور بیشترین همکاری را با حداکثر ظرفیت به عمل آورده و کلیه عوامل فنی، امکانات و تجهیزات برای ایشان مهیا بوده است.

متاسفانه حاشیه سازی های مکرر کارگردان نمایش برای کارکنان زحمتکش این مجموعه بر مبنای استشهادها و گزارش های موجود و ایجاد فضایی منفی بر مبنای توهم توطئه، فضا را روز به روز برای همکاری مناسب، تنگ تر و تنگ تر ساخت.

اما مدیریت و کارکنان مجموعه تئاترشهر در سکوت به این همکاری برای پاسخگویی به درخواست­ های گروه ادامه دادند که یکی از اصلی ­ترین نمونه ­های آن تغییر مکان پیشانی سالن اصلی علیرغم هشدارهای مکرر امنیتی بود که به لحاظ مادی و به ویژه معنوی باعث خسارت به مجموعه گردید.

گویا متاسفانه این بردباری و سکوت، از سوی کارگردان نمایش به درستی معنا نشده و باعث بهانه جویی های هرچه بیشتر، هتاکی و بی احترامی و جوسازی و دروغ پردازی، نه فقط بر علیه تئاتر شهر بلکه کل مركز هنرهاي نمايشي و معاونت محترم هنري شده است.

ضمن ابراز تأسف از رفتار غیرحرفه­ ای کارگردان این نمایش، اعلام می دارد تئاترشهر فقط میزبان تماشاگرانی است که برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بلیت تهیه نموده ­اند و صمیمانه از تماشاگران فهیم تئاتر که سرمایه ­های اصلی این هنر هستند پوزش می ­طلبد و با توجه به استشهادات موجود، گزارش های متعدد حراست محترم مرکز هنرهای نمایشی، این مجموعه حق شکایت در خصوص این موارد را برای خود محفوظ می دارد"

«داستان این نمایشنامه درباره ترور امام علی(ع) به دست ابن ملجم مرادی است که در میانه راه بین کشتن و نکشتن دچار تردید می‌شود.»

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید