چهارشنبه, 15 ارديبهشت 1395 12:57

به بهانه اجرای نمایش "دکلره" در مونترآل/ خانواده ای که سر از جنایت در می آورند

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
به بهانه اجرای نمایش "دکلره" در مونترآل/ خانواده ای که سر از جنایت در می آورند به بهانه اجرای نمایش "دکلره" در مونترآل/ خانواده ای که سر از جنایت در می آورند

نازآفرین کاظمی (سی و یک نما) - مهدی کوشکی را اول بار در دفتر "مردمک سفید" دیدم...  در نگاه اول بد اخلاق به نظر میرسد و بسیار جدی...

قرارداد فیلم "یک داستان عاشقانه" را که بستم متوجه شدم که او بازیگردان کار هم هست علاوه بر بازی در نقش " نبی " برادر " فانوس ".  یعنی برادر من بود  در یک عاشقانه ای که من فانوسش بودم.

 

باید می شناختمش اما من چند سالی بود که تئاتر کار نکرده  و از فضای تئاتر بسیار دور شده بودم. طبیعتا شناختی نداشتم از مهدی کوشکی. خیلی زود اما متوجه شدم که انتخابش در مقام بازیگردان کار، چه قدر به حق بوده و درست...

photo_2016-05-04_12-40-03.jpg

"مهدی کوشکی" فقط یک "بازیگر" خوب نیست... نویسنده ای است بسیار زبردست...   کارگردانی متفاوت و  دراماتورژی  خلاق ...

از اولین پلانی که مقابلش بازی کردم فهمیدم او هنرمندیست استثنایی ... که تئاتر و سینمای این مملکت به چون اویی بسیار نیازمند است...

او حالا در سفر است. یکی ، دو روزی هم بیشتر نیست که گروه نمایش برگشته اند.برنامه ی تور داشتند برای اجرای نمایش "دکلره " که کار مشترکی است با "صحرا فتحی" که از کانادا شروع  شده. یک اجرا در تورنتو و دو اجرا در سالن امپریال  مونترآل .قرار است به زودی در لندن ، استکهلم وبعضی ایالات آمریکا هم اجرا بشه.

photo_2016-05-04_12-40-15.jpg

 

از راه دور با صحرا فتحی هم کلام می شوم و از او در باره دکلره و اجرایش در کانادا می شوم و اینکه اصولا این نمایش چه می خواهد  بگوید . مسافر است. در راه اوتاوا. نمی دانم الان آنجا ساعت چند است.او می گوید:

"دكلره تاتر مستندی است كه از داستانی واقعي گرفته شده و در مورد خانواده اي است كه سر از جنايت در مى آورند. در این نمایش مهناز افشار، نوید محمد زاده، سحر دولتشاهی و لیلی رشیدی بازی می کنند.

photo_2016-05-04_12-40-07.jpg

 

در اين نمايش قصه اهميت كمترى از زيبايى شناسى دارد، اين يك قصه كل به جزء است. يعنى انسانها ، كليت هاى زندگي شان تبديل به جزئيات عجيب و غريبی مى شود كه جزيياتش از كل بزرگتر است، اينکه قصه ى زندگى بهروز دستيارى(نوید محمدزاده) مرد، اناهيتا شريفى(مهناز افشار) زن و دخترشان سايه دستيارى (سحر دولتشاهی)جزيى از يك اتفاق بزرگ هستند  كه موقعیت خودشا ن در بستر این ماجرا از اتفاق اصلی، بزرگ تر مى شود تا آنجا که اتفاق اصلی، جزيى ازوجد آنها می شود. لیلی رشیدی نیز در این نمایش نقش معلم را دارد."

photo_2016-05-04_12-40-11.jpg

کارگردان همراه مهدی کوشکی در راهبری این نمایش همچنین اضافه کرد:" از اجراها راضی هستیم و استقبال هم خوب بوده است اما  در كل بايد بگویم ، كسى كه كار هنری انجام مى دهد نمى تواند درست و حسابى در موردش نظربدهد  چرا  که از نظر او کار کامل است و اگر چیز بیشتری به ذهنش می رسید که می توانست كار ( نمايش دكلره ) را كامل تر از  آنچه هست بکند، حتما انجام می داد.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید