جمعه, 04 دی 1394 20:39

در نمایشنامه خوانی "شب هزار و یکم" به بهانه سالروز یک اسطوره: من "بهرام بیضائی" هستم

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سی و یک نما - عصر امروز جمعه ۴دی‌ماه همزمان با برگزاری جلسه نمایشنامه‌خوانی «شب هزار و یکم» نوشته بهرام بیضایی، بزرگداشتی برای این بزرگمرد سینما و تئاتر به بهانه هفتادو هفتمین سالروز تولدش  برگزار شد.هفت عدد خوش یمنی است و لابد دو هفت می تواند خوش یمن تر هم باشد. مانیز برای او سالی خوب و عمری بلند آرزو داریم.

 نمایشنامه «شب هزار و یکم» نوشته بهرام بیضایی  و به کارگردانی "هادی سروری" درمجموعه تئاتر شهر برگزار شد. در این نمایشنامه‌خوانی شیرین صمدی، ملیحه شبانیان و هادی سروری خوانش این اثر را بر عهده داشتند. در ابتدای این جلسه بود که به مناسب سالروز تولد بهرام بیضایی، بزرگداشتی نیز برای این اسطوره تئاتر و سینمای ایران و خالق آثار بزرگ صحنه و تصویربرگزار شد.

در این بخش از برنامه کلیپی از"علاء محسنی" پخش شد که  برگرفته از تصاویر آثار سینما و تئاتری بیضایی بود.

 بخش پایانی این کلیپ که حاضران را به وجد آورد نیز جملاتی از وی بود که قضای سالن را پر کرد:«امیدوارم اشتباه بزرگی نکرده باشم. شاد باشید. اسم من بهرام بیضایی است.»

بهرام بیضایی (زادهٔ ۵دی ۱۳۱۷در تهران) کارگردان سینما و تئاتر، نمایش‌نامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس و پژوهشگر ایرانی است.

بیضایی علاوه بر کارگردانی و نمایش‌نامه‌نویسی، در سینما عرصه‌های دیگری چون تدوین، ساخت عنوان بندی و تهیه‌کنندگی را هم تجربه کرده‌است. رگبار، غریبه و مه، کلاغ، چریکه تارا، مرگ یزدگرد، باشو غریبه کوچک، شاید وقتی دیگر، مسافران، سگ‌کشی و وقتی همه خوابیم فیلم‌های بلند سینمایی کارگردانی‌شده توسط او هستند. وی از کارگردان‌های صاحب‌سبک و معتبر سینمای ایران است و برخی از نمایشنامه‌های او به انگلیسی و فرانسوی و آلمانی درآمده و در اروپا و آمریکای شمالی چاپ و اجرا شده‌اند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید