پنج شنبه, 01 مرداد 1394 15:24

"سلطان کمدی" اسکورسیزی دستمایه یک نمایش موزیکال در برادوی می‌شود

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
"سلطان کمدی" اسکورسیزی دستمایه یک نمایش موزیکال در برادوی می‌شود "سلطان کمدی" اسکورسیزی دستمایه یک نمایش موزیکال در برادوی می‌شود

سی و یک نما- کمدی "سلطان کمدی" ساخته مارتین اسکورسیزی با نقش آفرینی رابرت دنیرو در قالب یک نمایش موزیکال در برادوی به اجرا در می‌آید.

استفن تراسک آهنگساز و ترانه‌سرای نمایش "هدویگ و انگری اینچ" و کریس دارینتزو نویسنده "راک دوران" متن اقتباسی صحنه‌ای از "سلطان کمدی " (The King of Comedy) را می‌نویسند.

به گزارش ورایتی، شرکت نیو ریجنسی از این موزیکال حمایت می‌کند که بر مبنای کمدی سیاه "سلطان کمدی" به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در 1983 اجرا می‌شود. آرنون میلکان مؤسس نیو ریجنسی آن فیلم را تهیه کرد.

رابرت دنیرو، جری لوییس، دایان آبوت و ساندرا برنهارد در فیلم بازی کردند که یکی از معروف‌ترین همکاری‌های اسکورسیزی و دنیرو است.

"سلطان کمدی" درباره مردی به نام روپرت پاپکین (دنیرو) است که آرزو دارد یک کمدین تلویزیونی باشد. او برای نزدیک شدن به بت خودش، جری لانگفورد (لوییس) که یک کمدین موفق است، هر کاری انجام می‌دهد و در نهایت به کمک یکی دیگر از علاقه‌مندان برنامه‌های جری او را می‌رباید و... فیلمنامه را پل دی. زیمرمن نوشت.

"سلطان کمدی" یک کلاسیک کالت است، اما در دوران خودش یک فاجعه تجاری بود. فیلم با بودجه‌ای حدود 19 میلیون دلار ساخته شد، اما فقط 2.5 میلیون دلار فروخت.

سال 2013 نسخه ترمیم‌شده این فیلم در اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره فیلم ترایبکا که دنیرو یکی از مؤسسان آن است، نمایش داده شد. نسخه ترمیم‌شده "سلطان کمدی" با همکاری بنیاد فیلم مارتین اسکورسیزی، ریجنسی اینترپرایزز و فاکس قرن بیستم از روی نگاتیوهای اصلی آماده شد.

آن سال جین رزنتال دیگر مؤسس جشنواره ترایبکا گفت: فیلم "سلطان کمدی" از زمان خود جلوتر بود. به نظر می‌رسد فیلم بیشتر به امروز ارتباط دارد تا 30 سال پیش.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید