پنج شنبه, 02 بهمن 1393 16:36

نمایشگاه‌های پوستر و عکس جشنواره تئاتر فجر افتتاح شد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نمایشگاه‌های پوستر و عکس جشنواره تئاتر فجر افتتاح شد نمایشگاه‌های پوستر و عکس جشنواره تئاتر فجر افتتاح شد

سی و یک نما- سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با افتتاح نمایشگاه پوستر و عکس، و آعاز اجرای نمایش‌های صحنه‌ای، خیابانی و رادیویی در سالن‌های مختلف، نخستین روز خود را پشت سر گذاشت.

به گزارش سی و یک نما به نقل از روابط عمومی سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛ ساعت 16 چهارشنبه اول بهمن، هم‌زمان با آغاز اجراهای صحنه‌ای و خیابانی، نمایشگاه‌های عکس و پوستر این دوره از جشنواره با حضور اردشیر صالح‌پور در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

نمایشگاه عکس جشنواره سی‌و‌سوم تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر برپا شده است. نمایشگاه پوستر هم دو بخش دارد که آثار گرافیست‌های ایرانی بر دیوار راهرو طبقه دوم خانه هنرمندان نصب و در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است، بخش دوم این نمایشگاه، شامل پوسترهای کاری پیپو، هنرمند سرشناس فنلاندی است که در یکی از تالارهای طبقه دوم خانه هنرمندان به نمایش در‌آمده است.

این نمایشگاه بعداز ظهر چهارشنبه، اول بهمن ماه با حضور اردشیر صالح‌پور، دبیر سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر فجر و سرپرست مرکز هنرهای نمایشی، ابراهیم حسینی، دبیر بخش پوستر و علیرضا غفاری یکی از داوران این بخش افتتاح شد. در این مراسم هنرمندان گروه نمایش "بازار" از کشور عمان نیز حضور داشتند.

در طی این بازدید، اردشیر صالح‌پور، توجه به بخش پوستر را یکی از ویژگی‌های این جشنواره دانست و گفت: امسال توجه بسیاری از سوی هنرمندان، اهالی رسانه و مسئولین امر به پوستر نشان داده شد که نشان از توجه جامعه هنری به یکی از اجزای مهم آثار نمایشی است.

او ادامه داد: مخاطبان تئاتر در وهله نخست با پوستر نمایش روبه رو می‌شوند. اثری که در وهله اول، نقش مهمی در جذب تماشاگران دارد، چرا که نخستین ارتباط مخاطبان با پوستر است. مرحله بعد ارتباط با یک اثر نمایشی قبل از آغاز آن، بروشور خواهد بود که شکل دیگری از پوستر است. بعد از آن تماشاگران وارد سالن تئاتر می شوند.

سرپرست مرکز هنرهای نمایشی با بیان این‌که باید از معرفت‌شناسی ایرانی در اجرای پوستر بهره ببریم، خاطرنشان کرد: می‌بایست در طراحی پوستر علاوه بر زبان بصری، از شاخصه و معرفت شناسی ایرانی نیز بهره‌مند شویم. این ویژگی گویای هویت ما در ارتباط بصری خواهد بود.

دبیر سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با اشاره به نمایش آثار کاری پیپو، گرافیست سرشناس فنلاندی در جشنواره تئاتر فجر امسال گفت: آثار این هنرمند، برای نخستین بار به نمایش در آمده و بسیار جذاب است. این آثار در عین سادگی، بسیار قدرتمند‌اند. نمایش بخشی از پوسترهای طراحی شده توسط هنرمندان ایرانی و یک گرافیست برجسته خارجی، اتفاق قابل توجه جشنواره تئاتر امسال است.

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر با دبیری اردشیر صالح‌پور از یکم تا 12بهمن ماه ۹۳ برگزار می‌شود.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید