سه شنبه, 13 تیر 1396 14:26

نمایش «راس صلاة ظهر» میهمان جشنواره تئاتر فتح خرمشهر / زندگی شهیدی که دوبار دفن می‌شود

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نمایش «راس صلاة ظهر» میهمان جشنواره تئاتر فتح خرمشهر / زندگی شهیدی که دوبار دفن می‌شود نمایش «راس صلاة ظهر» میهمان جشنواره تئاتر فتح خرمشهر / زندگی شهیدی که دوبار دفن می‌شود

سی و یک نما- نمایش «رأس صلاة ظهر» به کارگردانی سید صادق فاضلی در بخش میهمان بیستمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر روی صحنه رفت.

 

به گزارش سی و یک نما، فاضلی درباره این اثر نمایشی گفت: نمایشنامه «رأس صلاه ظهر» نوشته خودم است این نمایش واقعیت زندگی شهید ترک زاده است که دو بار دفن شد. یکبار تن بی‌سر و یکبار سر بی تن. من از واقعیت زندگی این شهید الهام گرفتم و یک قطعه از نمایش هم ذهنی بود.
بادبادک در نمایش نماد خوابی است که پدر شهید می‌بیند. در آن خواب شهید به پدرش می‌گوید در مسیری که می‌آیی و آدرس محل سر گم‌شده من است در این مسیر یک فرفره کاغذی می‌بینی.
فاضلی که برای سومین دوره متوالی در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر حضورداشته و این بار در بخش میهمان این جشنواره اثرش را اجرا می‌کند درباره حضورش در این بخش توضیح داد: چون نمی‌خواستم قضاوت شود. می‌خواستم تماشاگر از تئاتری که بر اساس یک واقعیت است لذت ببرد. دوست نداشتم در معرض قضاوت و داوری باشد.
این کارگردان تئاتر درباره برگزاری جشنواره در دوره‌های قبل گفت: جشنواره به لحاظ کیفی خیلی خوب بود اما به لحاظ امکانات خیلی خوب نبود. مهمان‌ها که می‌آمدند نمی‌توانستند در چهارتا پنج روز جشنواره بمانند و متأسفانه مشکل اسکان وجود داشت به‌خصوص هنرمندان استان خوزستان اگر خوابگاه باشد مجبور نبودند بروند اما ازلحاظ کیفی کارها خوب بود. برخورد مسئولین جشنواره هم خوب بود.
وی درباره طراحی صحنه این نمایش بیان کرد: طراحی صحنه «رأس صلاة ظهر»، مجتبی اعزازی است و بر اساس موضوع سعی کرده بودیم یک طراحی مدرن و نزدیک به واقعیت انجام دهیم. در این کار دو دکور مختلف برای دو دسته مجزا انجام شد؛ و یک جاده بین این دو دکور بود که این جاده مسیری است که شهید از آن رفته و دو داستان به‌وسیله این جاده به هم ارتباط پیدا می‌کنند.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید