چهارشنبه, 11 اسفند 1395 11:45

انتقادات تند «قیمت» از تهیه کننده دورهمی / بالاخره گذر پوست به دباغ خانه می‌افتد!

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
انتقادات تند «قیمت» از تهیه کننده دورهمی / بالاخره گذر پوست به دباغ خانه می‌افتد! انتقادات تند «قیمت» از تهیه کننده دورهمی / بالاخره گذر پوست به دباغ خانه می‌افتد!

سی و یک نما- در حالی که مدتی است اخبار خوبی از وضعیت ادامه ساخت «دورهمی» شنیده نمی‌شود سروش جمشیدی بازیگر نقش «قیمت» در این مجموعه که بازی‌اش مورد توجه و استقبال زیادی هم قرار گرفت، در گفت وگو با آی سینما به نکات مهمی از جمله شروع ضبط این برنامه برای پخش در نوروز 96 اشاره می کند. این بازیگر که به تازگی بازی‌اش در سریال «مرز خوشبختی» حسین سهیلی زاده به اتمام رسیده است، از یکی از تهیه کنندگان برنامه «دورهمی» به شدت انتقاد می‌کند و می‌گوید همچنان دستمزدش را برای بازی در این مجموعه دریافت نکرده است.

 

سروش جمشیدی بازیگر نقش قیمت در مجموعه «دورهمی»، درباره ساخت سری جدید این برنامه پرطرفدار به آی سینما می گوید:« پس از اتمام سری اول «دورهمی»، یکی از تهیه کنندگان این مجموعه که اتفاقا طرف حساب مالی پروژه هم هستند، با من صحبت کردند و گفتند برای سری جدید به صورتی که براي اين مدت تعطيلي، حقوق هم دریافت خواهی کرد، آماده باش! اما ایشان بدون اینکه حقوق معوقه بنده را پرداخت کنند، برای این آماده باش هم مبلغی را به من نپرداختند و هنوز با بسیاری از دوستان بازیگر و عوامل این مجموعه از جمله خود بنده، تسویه نکردند و ما همچنان از این مجموعه طلبکار هستیم! تهيه كننده مذكور تاکنون به قول و قرارهایی که وعده داده بودند، عمل نکردند و حتی اين اواخر جواب تلفن من را هم نمی دهند! این موضوع به نظر من اصلا قشنگ نیست.»

جمشیدی در ادامه، انتقادات خود از تهيه كننده برنامه «دورهمی» را تندتر می کند و توضیح می دهد:« وقتی من و بسیاری از عوامل « دورهمی» از ایشان طلب کاریم، ایشان بدون توجه به این بدهکاری ها، تهیه کنندگی یک مجموعه سنگین و پربازیگر ديگر را بر عهده گرفتند. سینما و تلویزیون بسیار کوچک است و بالاخره بعد از دو سه سال، گذر پوست به دباغ خانه ميافتد! و ایشان ممكن است دوباره برای کاری با بازیگران تماس بگیرند، ولی آن وقت با توجه به این شرایط کسی با ایشان همکاری نخواهد کرد. اميدوارم بلایی که سر ما آمد، سر سایر دوستانم در پروژه جديد ايشان نيايد.»

بازیگر «در حاشیه2» درباره احتمال ساخت سری جدید «دورهمی» و پخش آن در نوروز 96، می گوید:« من در طول این مدت که اماده باش بودم، تنها در سریال «مرز خوشبختی» آقای سهیلی زاده بازی کردم و اتفاقا از این موضوع هم بسیار خوشحال هستم، چون در غیر اين صورت باید 4 ماه بدون هیچگونه دریافتی در خانه می نشستم و منتظر تماس تهیه کننده‌ای می ماندم که امروز جواب تلفن مرا هم نمی‌دهد! چند وقت پیش این تهیه کننده اعلام کرد که به زودی ضبط سري جديد «دورهمی» آغاز خواهد شد! بدون اينكه عوامل پروژه در جريان باشند و ايشان دين خود را به عوامل اين مجموعه ادا كرده باشند! به نظر من این کار اصلا درست نیست و به نوعی بی معرفتی در حق کسانی است که برای «دورهمی» کم نگذاشتند! اتفاقا چند روز پیش با دیگر تهیه کننده «دورهمی» که من هیچ گله‌ای از ایشان ندارم، صحبت کردیم و گفتند قرار است ضبط «دورهمی» آغاز شود، اما هنوز زمان آن مشخص نیست و معلوم نیست که به نوروز امسال می رسد یا خیر!»

جمشیدی همچنین تاکید می کند:« اي كاش ترتيبي داده مي شد تا به تهيه كنندگاني كه با عوامل كار قبليشان تسويه حساب نكرده اند و هنوز بدهكارند، پروژه جديدي سپرده نمي شد تا شايد ما هم به طلبمان ميرسيديم! به خدا ما به غير از اينكار منبع درامد ديگري نداريم و روي همين دستمزدها براي گذران زندگي حساب باز كرده ايم.همین تهیه کننده برنامه «دورهمی» در زمانی كه با من قرارداد بست، به من گفت کم بگیر، ولی نقد بگیر! كه ایشان به همين حرف خودشان هم پايبند نبودند؛ با همه اين شرايط تنها دليلي كه باعث شد من توي اين چند ماه پاي اين برنامه بايستم و منتظر شوم تا تكليف آن مشخص شود، شخص آقای مدیری که من خود را به ایشان مدیون می دانم و همچنين مردمی بود كه هميشه دوستم داشتن و حمايتم كردند.»

این بازیگر در پایان به نکته جالبی در مورد برخی تهیه کنندگان برنامه های تلویزیونی اشاره می کند و می گوید:« من نمی خواهم این موضوع را به تمامی تهیه کنندگان تلویزیوني بسط دهم، زیرا بسیاری از آنها انسان های خوش قولي هستند و به کار خود تعهد دارند، ولي شيوه تهیه کنندگی بعضي از دوستان تهيه كننده بدین گونه است که «وقتی كه خرشان كه از پل گذشت» ديگر كاري به عواملشان ندارند. به نظر من كار تهيه كنندگي به اين شيوه که دوستان در پیش گرفتند، نبايد خيلي کار سخت باشد و فكر مي كنم مادر بزرگ من هم از پسش بر می آید. »

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید