شنبه, 28 اسفند 1400 22:20

برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیون در نوروز ۱۴۰۱

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیون در نوروز ۱۴۰۱ برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیون در نوروز ۱۴۰۱

سی و یک نما - ویژه‌برنامه‌های امسال تلویزیون با اجراهای «احسان علیخانی» و عصرجدید، «رامبد جوان» و خندوانه و «مهران مدیری» و دورهمی رنگ و بوی نوروز و بهار می گیرند.

دکتر شاه آبادی معاون سیما برنامه های ایام نوروز امسال را تشریح کرد. طراحی سیما در نوروز ۱۴۰۱ به گونه ای است که در ساعات مختلف و به ویژه ساعات پر بیننده تلویزیون پیشنهادهای مختلفی در هر ساعت از شبانه روز رو به روی مخاطبان قرار می گیرد و بینندگان می توانند بر اساس سلیقه و نیاز خود، در هر شبکه ای برنامه، سریال، مسابقه، فیلم سینمایی و مستند مورد نظر خود را به تماشا بنشینند.
شبکه یک سیما برنامه تحویل سال خود را با «فرمول یک» و اجرای علی ضیاء از روز یکشنبه ۲۲ اسفند به روی آنتن رفته و در طول ۸ شب با میزبانی چهره های مردمی مهمان نوروزی خانه های مخاطبان است.

عیدانه «عمو پوررنگ» با اجرای داریوش فرضیایی از عید نیمه شعبان تا سال تحویل ۱۴۰۱ به صورت زنده از شبکه دو تماشایی می شود.

پخش فصل سوم «عصرجدید» با اجرای احسان علیخانی از پرمخاطب ترین برنامه های سیما از عید نیمه شعبان (۲۷ اسفند) تا عید غدیر سال 1401 روی آنتن شبکه سه خواهد بود و به طور ویژه در ساعات منتهی به لحظه تحویل سال نو با مخاطبان علاقه مند خود خواهد بود.

شبکه چهار، در برنامه تحویل سال و برای نخستین بار در برنامه «چرخ» جایزه تولید علم را با هدف ترویج علم پخش خواهد کرد. این برنامه با هدف پیوند ترویج علم با دانش عمومی، بسترسازی زمینه‌های ترویجی برای شناخت ظرفیت‌های اقلیمی و فرهنگی کشور و جلب توجه عموم مردم به شناخت علمی محیط پیرامون خود و ترویج روش‌های علمی تولید شده است.

«بهار جان» شبکه پنج سیما هم از روزهای آخر اسفندماه با اجرای مصطفی امامی به صورت زنده به استقبال نوروز ۱۴۰۱ می رود و اوقات دلنشینی را در ساعات تحویل سال رقم می زند.

ویژه برنامه تحویل سال نو شبکه قرآن با عنوان «سلام» از ۲۷ اسفند و در روز ۲۹ اسفند تا لحظه تحویل سال به صورت زنده و مستقیم از حرم مطهر امام رضا (ع) به روی آنتن می رود که دعوت از مهمانان ویژه و پخش آیتم های جذاب از بخش های این برنامه است. در این برنامه که با اجرای هادی صلح جو به روی آنتن می رود، ارتباط های زنده با حرم های مقدس کربلا، قم، جمکران، شاهچراغ و … نیز برقرار می شود.

شبکه نسیم با پرمخاطب ترین برنامه خود «خندوانه» با اجرای رامبد جوان به استقبال بهار و نوروز می رود همچنین دیگر شبکه های سیما برنامه های خود را منعطف به استقبال از بهار می کند.

فصل سوم سریال طنز «زیرخاکی» از شبکه یک سیما پخش می شود
شبکه دو سریال طنز «خداداد» را برای ۱۳ روز عید در نظر گرفته است. فصل دوم سریال «نجلا» که بینندگان، پیش تر شاهد پخش فصل یک آن بودند از شبکه سه به روی آنتن می رود. سریال «درد سرهای شیرین» مهمان نوروزی شبکه پنج سیماست. شبکه نسیم هم بهار ۱۴۰۱ را با سریال طنز «جناب عالی» آغاز می کند.

امسال تلویزیون یک عیدی ویژه برای علاقه مندان به هنر هفتم دارد و آن پخش ۱۶۰ فیلم سینمایی جدید و به روز از سینمای ایران و جهان است که نخستین بار از تلویزیون پخش می شود که از این تعداد ۱۵۰ فیلم خارجی و ۱۰ فیلم ایرانی بوده که تقدیم نگاه مخاطبان می شود.

مرکز صبا، بیست عنوان مجموعه پویانمایی جدید برای نوروز ۱۴۰۱ تدارک دیده است که انیمیشن پرمخاطب «پهلوانان»، «شکرستان»، «مثلنامه» و… از جمله آن هاست.
برنامه «جمعمون جمعه» از شبکه دو، «منم بچه مسلمان» از شبکه قرآن، «اعجوبه ها» از شبکه سه، «کاری بشه کارستون» از شبکه آموزش هم در حوزه کودک و نوجوان برای نوروز این عزیزان در نظر گرفته شده است.

معاون سیما همچنین از پخش مسابقات دیدنی سیما و قالب جذاب «رئالیتی شو» که به روی آنتن خواهد رفت، خبر داد و گفت: مسابقات «ایران» و «دستپخت» شبکه یک سیما، سری جدید مسابقه جذاب و دیدنی «عصرجدید»، «خانه ما» شبکه سه، مسابقه «آشپزی با مامان» شبکه پنج سیما، سری جدید برنامه «دورهمی» و «تهمتن» شبکه نسیم، مسابقه «شهروند و مافیا» شبکه سلامت، مسابقه «تماس» شبکه افق، مسابقه «۷۷ ساعت» شبکه آموزش از جمله مسابقه های جذاب و مهیجی است که در ایام نوروز مهمان خانه های مردم عزیز خواهد بود.

علاقه مندان به ورزش هم می توانند «برترین‌های قرن ورزش ایران»، «لذت فوتبالی»، «فوتبال برتر» و «ویژه برنامه قرعه‌کشی جام جهانی» را از شبکه ورزش به تماشا بنشینند.

در نوروز ۱۴۰۱ مجموعه مستندهای متنوعی از بهترین مستندهای ایرانی و روز جهان پخش می شود که از جمله می توان به مستندهای «خط شکن»، «آرشیویست»، «ترنج»، «رانندگی برای بقا»، «دنیای موتورسیکلت»، «بومرنگ» و … اشاره کرد.
قسمت اول مجموعه نمایشی «مهمونی» به کارگردانی ایرج طهماسب و تهیه‌کنندگی حسن خدادی دوم فروردین ساعت ۲۱ به صورت اختصاصی از نماوا و روبیکا پخش می‌شود.

روزهای پخش «مهمونی» در دو هفته تعطیلات عید نوروز سه‌شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها در تاریخ‌های دوم، چهارم، نهم و یازدهم فروردین است. بعد از تعطیلات نوروز، این مجموعه نمایشی هر هفته روزهای پنجشنبه ساعت ۲۱ پخش خواهد شد.

زمان پخش سریال‌های نوروزی تلویزیون

«زیرخاکی۳» از ۲۹اسفند هر شب ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک
«خداداد» از ۲۹ اسفند هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو
«نجلا۲» از اول فروردین هر شب ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سه
«دردسرهای شیرین» از ۲۹ اسفند هر شب ساعت ۲۰ از شبکه پنج

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید