شنبه, 07 آذر 1394 16:42

بهروزافخمی: تاسف می خورم از اینکه "فردین" در فیلم "جهان پهلوان" تختی بازی نکرد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
بهروزافخمی: تاسف می خورم از اینکه "فردین" در فیلم "جهان پهلوان" تختی بازی نکرد بهروزافخمی: تاسف می خورم از اینکه "فردین" در فیلم "جهان پهلوان" تختی بازی نکرد

سی و یک نما – شب گذشته یکی از بهترین برنامه های "هفت" از شروع تا به امروز روی آنتن رفت و بهروز افخمی نشان داد که اگر سینما را هم نتواند نجات دهد لااقل این برنامه سینمائی را نجات خواهد داد. یکی از نکات قابل توجه این برنامه که امروز بصورت گسترده ای رسانه ای شد پاسخ وی به سخنانی بود که از جانب بهروز افخمی در مورد فردین نقل شده بود و این پاسخگوئی توفیق اجباری شد تا ناگفته هائی از فیلم "جهان پهلوان تختی" و فردین گفته شود که شنیدنی است:

افخمی گفت: «اینکه گفته شود فیلم "گنج قارون" را دوست ندارم، هیچ ربطی به علاقه من به فردین ندارد.من خودم هوادار فردین هستم و اگر به کسی برنخورد باید بگویم او هم مرا خیلی دوست داشت.حتی قرار بود برای فیلم «جهان پهلوان تختی» او در چند سکانس  نقش خودش را بازی کند. یعنی به عنوان محمدعلی فردین کشتی‌گیر در فیلم حضور داشته باشد؛ چون می‌دانید که فردین نخستین کسی بود که در آن اتاق هتل را باز کرد و جنازه مرحوم تختی را دید.

او نیز موافق بود و وقتی سناریو را خواند بسیار از آن خوشش آمد. طوری که ما در حال فیلمبرداری بودیم که او پیشنهاد داد تا فیلم را یک بار دیگر و این بار با بازی او در نقش کارگردانی که می‌خواهد درباره تختی فیلم بسازد، جلوی دوربین ببریم. یعنی فردین به جای فریبرز عرب نیا بازی کند.من هم خیلی از پیشنهاد او خوشم آمد و از خودم پرسیدم چرا این فکر به ذهن خودم نرسیده بود. اما متاسفانه یک ماه بیشتر تا جشنواره نمانده بود و چند سال پیاپی مدام خبر حضور این فیلم در جشنواره منتشر شده و باز فیلم به جشنواره نرسیده بود و تهیه کننده چنین کاری را نمی پذیرفت.بیماری و فوت علی حاتمی کارگردان اول فیلم، جهان پهلوان تختی را مدتی باز نگه داشته بود و حالا که هفتاد پنج در صد آن فیلمبرداری شده بود امکان چنین اتفاقی نبود. به همین خاطر نشد که این پیشنهاد را عملی کنیم و من بابت این اتفاقی که نیفتاد همیشه تاسف می خورم. فردین از تختی و روزی که جنازه ی او را پیدا کرد چیزهائی برایم تعریف کرده که شاید فرصتی شد، بعدها در مورد آنها بگویم.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید