سه شنبه, 02 خرداد 1402 12:45

توضیحات رئیس ساترا درباره پخش «۸۷ متر» کیانوش عیاری از پلتفرم‌ها

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
توضیحات رئیس ساترا درباره پخش «۸۷ متر» کیانوش عیاری از پلتفرم‌ها توضیحات رئیس ساترا درباره پخش «۸۷ متر» کیانوش عیاری از پلتفرم‌ها

سی و یک نما - رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی درباره پخش سریال «۸۷ متر» کیانوش عیاری از پلتفرم‌ها و خط مشی ساترا در این زمینه سخن گفت.

سعید مقیسه رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، در پی سخنان اخیر مهدی نقویان رئیس مرکز سیمافیلم در زمینه خروج سریال «۸۷ متر» به کارگردانی کیانوش عیاری از سازمان صداوسیما، درباره احتمال توزیع این سریال در شبکه نمایش خانگی و وضعیت حضور ساترا در رابطه با آن عنوان کرد: در خصوص این سریال هنوز با ساترا گفتگو نشده است اما اگر این سریال بخواهد از شبکه نمایش خانگی پخش شود، پخش سریال‌ها یک قاعده استاندارد را طی می‌کند.

او ادامه داد: قاعده این است که در ابتدا طرح آن مجموعه تصویب می‌شود، سپس فیلمنامه تصویب می شود، بعد مجوز تولید می‌گیرد و برای انتشار، محتواها ارزیابی می‌شوند، مجوز می‌گیرند و پخش می‌شوند.

رئیس ساترا تصریح کرد: اگر سریالی توسط توسط هر سازمانی یا نهاد دولتی تولید شود و بخواهد از سکوهای نمایش خانگی پخش شود باید در نهایت برای اخذ مجوز انتشار از ساترا اقدام کند.

مقیسه خاطرنشان کرد: اگر فرآیندها و قوانین و آیین نامه های محتوایی ساترا، توسط تولیدکنندگان رعایت شود حتما هر اثری که تولید شود به پخش می رسد. این گزاره کلی است و به ازای هر فیلم و سریال اگر آیین نامه های محتوایی رعایت شود مشکلی پیش نخواهد آمد.

رئیس ساترا درباره موضوع خروج فیلم کیانوش عیاری از تلویزیون و پخش آن از پلتفرم‌ها گفت: باید نگاه کنیم و مستدل صحبت کنیم اما اینکه این مجموعه در صداوسیما پخش نشده است، باید بررسی شود که دلیلش تمایل سیما فیلم برای شروع کار مشترک با پلتفرم‌ها است یا دلیلش این است که مشکلی از نظر صدا و سیما برای پخش داشته است؟ اگر اثری با طرح و برنامه صدا و سیما تولید شود و ممیزی صدا و سیما را داشته باشد، معنای آن این است که آیین‌نامه‌های محتوایی ساترا را رعایت کرده است و می‌تواند برای پخش از سکوهای نمایش خانگی مجوز بگیرد.

سریال «۸۷ متر»، یک سریال خانوادگی است و داستان آن به اختلاف و درگیری ۲ خانواده خلیلی و پوردورانی بر سر مالکیت منزل برمی‌گردد. علیرضا پوردورانی به همراه همسر، ۲ دختر و پسرش، خانه ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می کنند اما روز اسباب کشی متوجه می شوند که خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است.

علی دهکردی ، مهران رجبی، فریبا کامران، شهین تسلیمی ، دیبا زاهدی ، حسین سلیمانی ، فریده سپاه منصور ، محمد بحرانی ، سعید پیردوست، سونیا سنجری، سلیمه رنگزن، ملیکا نصیری، رضا مسعودی، غزل شجاعی، الهه خادمی، عرفان آصفی، علی طالب لو، مهدی دانایی مقدم، سلمان خطی، نیما نوری زاده و عادله دائم پناه از بازیگران سریال «۸۷ متر» هستند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید