یکشنبه, 04 شهریور 1397 04:30

ده نکته کلیدی که در نشست خبری برنامه خندوانه به آن اشاره شد/ شاید این یکی، پاسخ سوال شما باشد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
ده نکته کلیدی که در نشست خبری برنامه خندوانه به آن اشاره شد/ شاید این یکی، پاسخ سوال شما باشد ده نکته کلیدی که در نشست خبری برنامه خندوانه به آن اشاره شد/ شاید این یکی، پاسخ سوال شما باشد

ریحانه محمودی/ سی و یک نما_ رامبد جوان، خندوانه و خنداننده شو؛ نُقل اخبار و گپ و گفت‌های رسانه‌ای و مجازی این‌ روزها؛ همراه با انتقادات و پرسش‌هایی از چگونگی تامین بودجه و مسائل مالی تا استنداپ کمدین‌ها و حاشیه‌های رنگ به رنگی که طبق عادت عادت مألوف، گریبانگیر برنامه‌های موفق و پرمخاطب می‌شود، همه و همه لزوم برگزاری جلسه‌ی پاسخگویی و همنشینیِ رسانه‌ایِ رامبد جوان و سازندگان خندوانه را بیش از پیش کرد تا ساعاتی پیش، کارگردان و تهیه‌کننده خندوانه در نشست خبری خود، به برخی حواشی پیرامون این برنامه تلویزیونی پاسخ دهند. در ادامه‌ی این مطلب به ده پاسخ مهم و روشنگر که در این جلسه مطرح شد؛ اشاره خواهیم کرد.

 

۱. شبکه نسیم، شبکه سرگرمی و کمدی است و بنا بر این است که شوخی‌های زیادی در آن دیده شود. برنامه خندوانه که پنج فصل است روی کمدی و خندیدن کار می‌کند و خودش به یک گرامر و تعریف جامعی نسبت به خنده، شوخی و کمدی رسیده است.

۲. بچه‌های شرکت کننده‌ در خنداننده شو، مکانیزم صدا و سیما را نمی‌شناختند و دوست داشتند شوخی‌هایی داشته باشند که نوعش با قالب تلویزیون متفاوت است. در نتیجه، این اتفاق با مراقبت بیشتری از جانب ما و تلویزیون رقم خورد. کمدین‌های ما همیشه با خانواده خود شوخی می‌کردند و نمی‌توانستند به دیگران گیر بدهند؛ چون خطوط قرمز زیاد بود.

 



۳. پاسخ علی احمدی درباره نسبت دادن ورود پول‌های مشکوک به این برنامه: برخی به خطا می‌گویند پول‌های سپاه وارد خندوانه شده است. اینها جوسازی فضای مجازی است و سندی معتبر هم درباره آن ارائه نشده است. ما چیزی به اسم برآورد هزینه‌های برنامه داریم که براساس آن، سازمان صدا و سیما امکانات و سقف بودجه‌ای را به ما می‌دهد و در پایان بر ما نظارت می‌شود که به این برآورد و قراردادها پایبند بودیم یا نه. ما هر شب، نامه‌ای به دستمان می‌رسد و باید هر پویش و هر اتفاق در برنامه را به سازمان توضیح دهیم و شفاف سازی کنیم.

۴. اینکه سپاه بخواهد به خندوانه پول بدهد، دلیلی ندارد. مثل آنکه به من گفتند عموی من سپاهی است و در تولید خندوانه دست دارد، در حالی که من اصلاً عمو ندارم! ما برنامه ساز هستیم، گانگستر نیستیم. ما اصولاً همه مکانیزم درآمدزایی خود را در حرفه خودمان خرج می‌کنیم و با آن فیلم می‌سازیم.چرا باید سپاه به ما پول بدهد، تعهد ما به سپاه چیست؟ ما هر شب داریم از اسپانسر خود می‌گوییم و دلیلی ندارد که بخواهیم تعهدی به سپاه داشته باشیم.

 

 

 

                                                                           
۵. مراقبت از برنامه خندوانه، دست خبرنگاران و اصحاب رسانه است. ما خیلی راحت می‌توانستیم پول خودمان را برای ساخت سریال‌های شبکه خانگی بگذاریم. با انرژی که سر ساخت و تولید خندوانه صرف می‌شود، می‌توانیم در لحظه سه فیلم سینمایی بسازیم؛ اما خندوانه را برای مردم ساختیم.
۶. برنامه خندوانه تا عید نوروز ۹۸ روی آنتن است. در ادامه برنامه بعد از خنداننده شو، اجرای مسابقه ادابازی را خواهیم داشت و امیدواریم یک جشنواره تئاتر‌ کمدی را بتوانیم با همکاری دوستان تئاتری خود داشته باشیم. با برخی از کارگردان‌ها صبحت کردیم و این جشنواره مثل استندآپ کمدی برگزار می‌شود؛ اما این بار داور دارد و در روند کاری خود شاید بتواند استعدادهای جوان‌ را هم پیدا کند.

۷. استندآپ کمدی در تلویزیون جدید است و همه باید حوصله کنیم تا به شکل تازه و پخته‌ خود برسد. همه کسانی که وارد مسابقه استندآپ شدند، جوان هستند و باید در کنار آن‌ها باشیم. اصولاً ما نویسندگان کمدی نویس کم داریم؛ اما به هر شکل توانستیم از همه نویسندگان کمدی در برنامه خندوانه کمک بگیریم.

 

۸. در خندوانه بیشترین شوخی‌ها با من شده است مثل موضوع ازدواجم و غیره! شما بیایید در کنار ما بایستید تا فرق بین شوخی و توهین را برای مردم جا بیاندازیم. بگذارید باهم شوخی و به رشد کمدی کمک کنیم، اینکه می‌گویند خندوانه باعث می‌شود مردم مشکلاتشان را از یاد ببرند، حرف غلطی است. مگر خندوانه چقدر توان دارد؟ اما ما تمام تلاش خودمان را کرده‌ایم تا مردم حالشان خوب باشد.

۹. کمدین های جوان خندوانه، یک شبه معروف می شوند و باید مراقب باشند. چنین مشهوریت بزرگی برای شرکت کننده‌های خنداننده شو، واقعا یک شبه است و ما این را پیش از اجرای خنداننده شو به بچه‌ها گفته‌ایم. آن‌ها خوب می‌دانند که اگر کار خودشان را به خوبی انجام دهند، یک شبه محبوب و مشهور می‌شوند. ما در هالیوود چیزی به اسم روانشناس و وکیل ستاره‌های هالیوود داریم که در کنار آن‌ها می‌مانند تا این فضا را کنترل کنند؛ اما در اینجا چنین اتفاقی را نداریم و خیلی سریع این مشهوریت با افت و خیز مواجه می‌شویم. ما جوّ مسابقه را برای شرکت کننده‌های خنداننده شو می‌سازیم. اگر این فضا را درست نکنیم، بچه‌ها می‌شکنند. من در این دوره خنداننده شو خودم به عنوان مربی هستم و جوّسازی‌های خودم را دارم. من عاشق مسابقه هستم و رقابت سالم این است که شلوغش کنیم و هر دفعه هم خودم مسابقه می‌دهم، دوست دارم شلوغش کنم.

 


۱۰. دستمزد من در فصل یک خندوانه به عنوان مجری و کارگردان و ایده پرداز و طراح خندوانه سه میلیون تومان بود که از نظر خودم باید ۱۰ میلیون تومان باشد. در فصل بعدی آن دستمزدم  ۵ میلیون شد و بعد از آن فقط کمی به آن اضافه شد. ما از جیبمان در خندوانه خرج کردیم و منتظر تلویزیون نبودیم.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید