پنج شنبه, 04 اسفند 1401 18:13

دولت بایدن تحریم‌های صداوسیما را به حالت تعلیق درآورد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دولت بایدن تحریم‌های صداوسیما را به حالت تعلیق درآورد دولت بایدن تحریم‌های صداوسیما را به حالت تعلیق درآورد

 سی و یک نما - پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن با دستیابی به یادداشت غیرعلنی به کنگره، اعلام کرد که دولت بایدن از تحریم‌ها علیه صدا و سیمای ایران چشم‌پوشی کرده است.

سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما با اعلام این خبر چنین نوشته است:

پایگاه خبری «واشنگتن فری بیکن» با استناد به یک اطلاعیه غیرعلنی که به کنگره آمریکا ارسال شده، مدعی شد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) از تحریم‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران چشم پوشی کرده است.

گفتنی است وزارت خزانه‌داری آمریکا و کانادا ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در ادامه رویکرد خصمانه خود علیه ایران تحریم‌های جدیدی را اعلام کردند؛ آمریکا ۶ تن از مدیران و خبرنگاران رسانه ملی را تحریم کرد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، این معافیت به صلاحدید وزیر امور خارجه آمریکا و براساس منافع امنیت ملی این کشور صادر شده است.

این معافیت به صداوسیما اجازه می‌دهد تا معاملات مالی خود را انجام دهد و کمتر از یک ماه پس از تمدید معافیت تحریمی همکاری هسته‌ای ایران و روسیه توسط دولت بایدن صورت می‌گیرد.

معافیت تحریم‌ها برای کسانی که با صداوسیما تجارت می‌کنند، معافیت‌هایی را در نظر می‌گیرد و دسترسی آن را به زیرساخت‌های مخابراتی جهانی فراهم می‌کند.

طبق اطلاعات مندرج در معافیت، این موارد شامل «معاملات مربوط به ارائه خدمات اتصال زمینی و اتصالات فیبر نوری در خارج از ایران» و همچنین تراکنش‌های مختلف مدیریت ماهواره‌ای است.

خدمات اداری به نفع صدا و سیما نیز به عنوان بخشی از معافیت مجاز است که شامل خدمات «ضروری برای ایجاد و حفظ اتصال زمینی و ماهواره ای» می‌شود.

تصمیم دولت بایدن برای صدور مجدد معافیت‌ها در حالی است که دولت اوباما به عنوان بخشی از یک توافق جانبی برای نخستین بار که در جریان مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ امضا شد از تحریم‌ها علیه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران چشم پوشی کرد و دولت ترامپ نیز این معافیت را صادر کرد.

پیش از این نیز براساس اطلاعیه‌ای که به صورت غیرعلنی به کنگره آمریکا ارسال شده و پایگاه خبری «واشنگتن فری بیکن» به آن دست یافته بود، دولت بایدن مجموعه‌ای از معافیت‌های تحریمی را تمدید کرد که به ایران و روسیه اجازه می‌دهد در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای در سایت‌های ایران همکاری کنند.

روز گذشته نیز روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی نوشت که آمریکا به خاطر باز گذاشتن راه مذاکره به دنبال آن است که مانع از اقدام انگلیس علیه سپاه پاسداران شود.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید