پنج شنبه, 17 فروردين 1396 14:15

مدیر شبکه سه و سازندگان پنج كيلومتر تا بهشت محکوم شناخته شدند

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر شبکه سه و سازندگان پنج كيلومتر تا بهشت محکوم شناخته شدند مدیر شبکه سه و سازندگان پنج كيلومتر تا بهشت محکوم شناخته شدند

سی و یک نما- با صدور حکم پرونده شکایت از سازندگان «پنج کیلومتر تا بهشت» توسط پدری که فرزندش را به تقلید از اقدام یکی از کاراکترهای این سریال دار زده بود، مدیر شبکه سه و تهیه کننده و کارگردان آن محکوم شناخته شدند.


بر اساس حکم صادره توسط دادگاه، علی اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سه، داود هاشمی تهیه کننده و علیرضا افخمی نویسنده و کارگردان سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» محکوم به پرداخت دیه به خانواده پسر بچه ای هستند که سال ؟ اقدام به خودکشی و دار زدن خود کرد تا به خیال خودش، مثل کاراکتر مجموعه مذکور تبدیل به روح شود و به همه جا سر بکشد! این سریال در ایام ماه رمضان سال ۱۳۹۰ روی آنتن شبکه سه رفت و خط قصه اصلی آن درباره جوانی با بازی مهدی سلوکی بود که بر اثر اتفاقی به حالت بیهوشی می رود و روح او در روی زمین درگیر اتفاقاتی می شود. ماجرایی که به ادعای خانواده پسربچه ای ۱۲ ساله با نام محمد مهدی کوهی در شهریور ماه سال ۹۰ منجر به تحریک او برای خودکشی شد. علی اصغر پورمحمدی، علیرضا افخمی و داود هاشمی طبق حکم دادگاه «دائر بر تسبیب در قتل شبه عمدی به نحو مشارکت با تقصیر به میزان ۲۰ درصد به واسطه بی مبالاتی و عدم رعایت نظامات و مقررات مربوطه در خصوص تهیه و نمایش برنامه های تلویزیونی» محکوم به پرداخت ۲۰ درصد از دیه کامل مرد مسلمان به خانواده مقتول و پرداخت مبلغ ۷۲ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت به عنوان مجازات جایگزین حبس شده اند.
داود هاشمی تهیه کننده سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» در این باره گفت: «این حکم برای ما به عنوان برنامه سازان تلویزیون که سریالی را در جهت سرگرم کردن مردم و فرهنگسازی تولید و ارائه کردیم، غیر قابل قبول است و نمی توانیم ارتباط خودکشی هر چند دلخراش کودکی را با بهانه تأثیرپذیری از یک سریال درک کنیم. به همین دلیل هم وکیل ما در حال تنظیم متن اعتراضی به این حکم است».

هاشمی گفت: «ما فصل دوم سریال «پرستاران» را هم برای شبکه یک در دست ساخت داریم که قسمت آخر فصل اول آن با یک عمل جنایت آمیز همراه بود و نگرانیم که همین بخش از قصه هم برای ما تبعات قضایی در پیش داشته باشد! در واقع صدور حکم علیه ما در پرونده «پنج کیلومتر تا بهشت» نگرانی برای دیگر برنامه سازان تلویزیون هم ایجاد خواهد کرد که با شکایت هایی احتمالی از سوی تماشاگران مواجه شوند». تهیه کننده سریال های «همه چیز آنجاست» و «خداحافظ بچه» در پایان گفت: «اتفاق پیش آمده برای همه ما مایه تأسف بود و حتی حاضر بودیم به خانواده کودک فوت شده کمک کنیم، اما اینکه با شکایت علیه ما و صدور حکم مبالغ میلیونی را باید پرداخت کنیم، آن هم در شرایطی که پرداخت بودجه از سوی تلویزیون بابت تولیدات اوضاع مناسبی ندارد، وضع تولید برنامه را گرفتار مشکلات و حواشی تازه ای می کند و امنیت خاطر را هم در میان هنرمندان از میان می برد».

بانی فیلم

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید