جمعه, 07 خرداد 1400 17:24

مرضیه برومند سریال «مجتمع مسکونی کلیله و دمنه» را کلید زد

نوشته شده توسط سی و یک نما
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مرضیه برومند سریال «مجتمع مسکونی کلیله و دمنه» را کلید زد مرضیه برومند سریال «مجتمع مسکونی کلیله و دمنه» را کلید زد خبر سی و یک نما

سی و یک نما - مرضیه برومند «مجتمع مسکونی کلیله و دمنه» را به تهیه کنندگی سیدمصطفی احمدی جهت پخش در شبکه نمایش خانگی کلید زد.

به گزارش سی و یک نما، مرضیه برومند کارکردان شناخته شده سینما و تلویزیون ساخت سریال عروسکی جدیدی را با نام «مجتمع مسکونی کلیله و دمنه» به تهیه کنندگی سیدمصطفی احمدی کلید زده است.

کارگردان مجموعه‌های خاطره‌انگیزی چون مدرسه موش‌ها، قصه‌های تا به تا و خونه مادر بزرگه تولید سریال عروسکی تازه‌اش را با اقتباس از داستان‌های کلیله و دمنه آغاز کرده است.

این مجموعه جهت پخش در شبکه نمایش خانگی ساخته شده و از یکی از پلتفرم‌ها پخش می‌شود.

کلیله و دمنه کتابی پندآمیز است که در آن حکایت‌های گوناگون (بیشتر از زبان حیوانات) نقل شده‌است. نام آن از نام دو شغال با نام‌های کلیله و دمنه گرفته شده‌است. بخش بزرگی از کتاب اختصاص به داستان این دو شغال دارد. اصل داستان‌های آن در هند و در حدود سال‌های ۱۰۰ تا ۵۰۰ پیش از میلاد به‌وقوع می‌پیوندند.

مجتبی مینوی نویسنده و منتقد ادبی شناخته شده کشورمان درباره این کتاب گفته است: کتاب کلیله و دمنه از جمله آن مجموعه‌های دانش و حکمت است که مردمان خردمند قدیم گرد آوردند و «به هرگونه زبان» نوشتند و از برای فرزندان خویش به میراث گذاشتند و در اعصار و قرون متمادی گرامی می‌داشتند، می‌خواندند و از آن حکمت عملی و آداب زندگی و زبان می‌آموختند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید