جمعه, 13 خرداد 1401 13:44

مهدی صباغی درگذشت | تو را با لهجه‌ی شیرین مشهدی، از خاطر نمی‌بریم

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مهدی صباغی درگذشت | تو را با لهجه‌ی شیرین مشهدی، از خاطر نمی‌بریم مهدی صباغی درگذشت | تو را با لهجه‌ی شیرین مشهدی، از خاطر نمی‌بریم

سی و یک نما - همین یک ماه گذشته بود که شما را در بازپخش سریال "راه بی پایان" همایون اسعدیان دوباره دیدیم. بازیگر پیشکسوتی بودید که در نقش چندم هم به یادمان می ماندید، باورپذیر و بی ادعا. مثل نقشی که در "پلیس جوان" داشتید. بازیگر خوبی که وقتی با لهجه ی شیرین مشهدی اش نقش آفرینی می کرد، دلنشین تر هم میشد.

خبر فوتتان دلمان را به درد آورد. شنیدیم که مدتی بود دچار فراموشی هم شده بودید که چندان مهم نیست. همان بهتر که بعصی از پیشکسوتان عالم هنر این روزها فراموشی داشته باشند چرا که خیلی هم چیزی را از دست نمی دهند جز تلخی روزگار بازیگران قدیمی. 

مهدی صباغی به دلیل عوارض سکته امروز، جمعه 13 خرداد ماه درگذشت. پیکر این هنرمند در بهشت رضای شهر مشهد، زادگاهش به خاک سپرده می شود.

مرحوم صباغی در برنامه های رادیویی "کوی نشاط" و "صبح جمعه با شما" بازی داشت.

همچنین بازی در سریال های "مرز خوشبختی" از ساخته های حسین سهیلی زاده و "سرزمین مادری"، راه بی پایان" همایون اسعدیان و "پلیس جوان" سیروس مقدم در کارنامه وی دیده می شود.

صباغی از سال 91 تا 94 با برنامه "کوی نشاط" رادیو با موضوع ورزش و سرگرمی حضور داشت و با برنامه "صبح جمعه با شما" رادیو ایران نیز همکاری داشته است. این هنرمند در نمایش های رادیویی نیز ایفای نقش داشته است.

پیام تسلیت محسن سوهانی، مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش به شرح زیر است:

"دریغا که دیگر بار به سوگ عزیز هنرمندی از حلقه ی *یاران دیرین نمایش رادیویی* نشستیم. *مرحوم مهدی صباغی* را به تواضع، مهربانی و صفای باطن می شناختیم.

این هنرمند فقید با گویش شیرین مشهدی نقش های ماندگاری در سینما، تلویزیون و تئاتر آفرید، اما یکی از توانمندترین *بازیگران طناز و صداسازان خلاق رادیو* بود که به ۹ لهجه ی محلی صداپیشگی می کرد.

آخرین بار که به بهانه ی ویژه برنامه ای در استودیو هشت ارگ پذیرایش بودیم، ذکر خاطراتش از سال ها حضور در رادیو به خیر، شیرین و شنیدنی بود.

افسوس که در اواخر عمر، بستر بیماری وجود نازنین او و هنرش را از ما دریغ کرد.
*روحش شاد و یادش تا ابد گرامی باد.*

محسن سوهانی
مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیونمایش

محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در رابطه با مراسم تشییع و تدفین وی اظهار کرد: اصل برنامه تدفین پیکر مهدی صباغی برعهده خانواده وی است و ما منتظر تصمیم آن‌ها هستیم و پس از اعلام آن‌ها از طریق معاونت هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: تا جایی که اطلاع‌ دارم خاکسپاری ایشان در قطعه هنرمندان بهشت رضا(ع) مشهد قطعی است اما برای زمان تدفین منتظر تصمیم خانواده مرحوم صباغی هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مهدی صباغی جزو بازیگران خوب، متعهد و تاثیرگذار مشهد بود و درگذشت او را به جامعه هنری تسلیت عرض می‌کنیم.

مهدی صباغی که در یک سال اخیر دچار بیماری آلزایمر شده بود و در بستر بیماری بود، چند ماهی نتوانسته بود که در هیچ‌یک از برنامه‌های رادیویی و نمایشی حضور یابد و در نهایت صبح امروز، ۱۳ خردادماه دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

از آثار وی می‌توان به فیلم‌های زمزمه، طوبی، تماس، سایه خیال، بازگشت قهرمان، گرگ‌های گرسنه، سلطان، راننده شخصی، صورتی، گل یخ، کافه ستاره، ستاره‌ها، عاشق، راننده تاکسی، آخرین نقش، مهتاب روی سکو، زنان ونوسی مردان مریخی، آسمان هشتم و مرز خوشبختی اشاره کرد.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید