شنبه, 20 آذر 1400 15:43

واکنش‌ها به مستند دومینو با موضوع نگهداری از سگ | عذرخواهی سازندگان مستند دومینو از کارشناس محیط زیست

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
واکنش‌ها به مستند دومینو با موضوع نگهداری از سگ | عذرخواهی سازندگان مستند دومینو از کارشناس محیط زیست واکنش‌ها به مستند دومینو با موضوع نگهداری از سگ | عذرخواهی سازندگان مستند دومینو از کارشناس محیط زیست

سی و یک نما - مجموعه مستند «دومینو» از پنجشنبه ۱۸ آذرماه روی آنتن شبکه سه سیما رفته که سوژه این مستند «سگ کشی» و نگهداری از سگ در زندگی شهری بود که با واکنش‌های فراوانی رو به رو شد.

غذا دادن به سگ‌های ولگرد، اثرات سگ‌ها روی محیط زیست و مسائل مرتبط با نگهداری آن‌ها در خانه از جمله موضوعاتی است که در قسمت اول «دومینو»، نمایش داده شد.

به دنبال پخش قسمت اول این سریال مستند، مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی نسبت به آن عکس العمل نشان دادند. برخی موافق و برخی دیگر انتقادهایی به این مستند داشتند.

دیروز ۱۹ آذرماه محمد درویش کارشناس محیط زیست که بخشی از سخنانش در این مستند روی آنتن رفته بود، در صفحه اینستاگرامش نوشت: «در بخشی از این مستند که شب گذشته از شبکه سوم سیما پخش شده، بنده به نقش مخرب فشار دام و سگ‌ها گله در ترساندن دارکوب‌ها در زاگرس اشاره می‌کنم که منجر به کاهش جمعیت دارکوب‌ها و ایجاد فرصت برای تبدیل لاروها به سوسک چوبخوار و نابودی بلوط‌ها شده است، اما دست‌اندرکاران این مستند با نهایت بی‌اخلاقی، کلمه سگ‌های گله را برداشته و عبارت سگ‌های بدون صاحب را به طرز ناشیانه‌ای مونتاژ کرده و جایگزین نموده‌اند. واقعا برای دست‌اندراران این مستند، متاسفم و حتما موضوع را از طریق حقوقی پیگیری خواهم کرد.»

بعد از این اعتراض توسط محمد درویش کارشناس محیط زیست در صفحه اینستاگرامش، روابط عمومی مستند «دومینو» در اطلاعیه‌ای بابت این اتفاق عذرخواهی کرد و وعده جبران داد.

در این اطلاعیه آمده است: «طبق اعلام روابط عمومی مستند «دومینو»، بخشی از صحبت‌های کارشناس محترم آقای محمد درویش، به دلیل فشردگی باکس پخش بدون حضور کارگردان برش خورده. ضمن پوزش بابت این پیشامد، کلیپ کامل صحبت‌های ایشان منتشر می‌شود.

در این بخش ایشان علت نابودی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس را سگ‌های گله معرفی کرده‌اند که به اشتباه، به سگ‌های بلاصاحب نسبت داده شده بود.»

مستند ۵ قسمتی «دومینو» به کارگردانی میثم ملکی‌پور و تهیه‌کنندگی محمدرضا عبدالحمیدی، محصول خانه تولیدات جوان صداوسیما است.

اطلاعیه-روابط-عمومی-مستند-دومینو.jpg

دیدگاه‌ها  

0 #2 سعید 1401-03-27 01:51
بای ذنب القتلت؟؟؟؟
به کدامین گناه کشته میشوند
در یک کلام برچسب نجس و نجس العین در بین عوام به ظاهر اکثرا مسلمان و عدم اجرای هیچ یک از قوانین حقوقی و بودجه و .....
به جرم دوشب صدای مادر گربه برای گیر کردن بچه اش....
فقط به این سوال جواب دهید
بای ذنب القتلت؟؟؟؟؟
هر پاسخی که از طبیعت میگیریم تماما نحوه برخورد ما با طبیعت است و به هیچ عذرو بهانه ای حق مجازات هیچ دسته از حیوانی را نداریم چون قطعا کم کاری از اشرف مخلوقات است ولاغیر
نقل قول کردن
0 #1 محمدرضا 1401-03-24 00:46
مستند دومینو کاملا مزخرف ساخته شده بهتره یه امار راجب کشته شدن ادمها به ذست ادمها و ادمها به دست حیوانات در بیاره که به عنوان اشرف مخلوقات با اگاهی و شعور اینکارو انجام میده ولی حیوانات از روی غریزه الهی ...
و اینکه فضا رو برای زندگی موجودات تنگ تنگتر میکنه و نگاه بدبینانه و مخربی برای حیوانات انجام میده و زمینه رو برای ازار و اذیت موجودات ایجاد میکنه...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید