سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 20:40

پارادوکس یک خبر، از یک منبع با دو مضمون

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
پارادوکس یک خبر، از یک منبع با دو مضمون پارادوکس یک خبر، از یک منبع با دو مضمون

سی و یک نما – وقتی که خبری به نقل از یک خبرگزاری معتبرروی خروجی آن قرار می گیرد، رسانه ها، نشریات و سایت ها با خیال راحت می توانند از آن خبر کد بیاورند و منبع را با اطمینان اعلام کنند. دو روز قبل هم یکی از اخباری که از روی خبرگزاری "تسنیم" جنجالی شد صحبت های ضیاالدین دری در خصوص ساخت سریالی بر اساس مجموعه ی ترکی "فاطماگل" با نام "زینب" بود که به نظر می رسد این خبر بی مصلحت رسانه ای شده است و امروز همان خبرگزاری خبر ساخت سریال "حضرت زینب (س)" را توسط همین کارگردان روی خروجی قرار داده است.

سه شنبه 22 اردیبهشت 1394: سید ضیاء‌الدین دری کارگردان سریال «حضرت زینب(س)» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین جزییات ساخت این سریال گفت: طرح اولیه این سریال که در دوران مدیریت مجید زین‌العابدین در شبکه سه سیما با محوریت نقشی که زنان در انقلاب ایثار کردند و حیرت جهان را برانگیختند نوشته شده بود در دوره جدید به اداره کل امور نمایشی رسیده است.

دری با بیان اینکه  تهیه و تولید سریال با موضوعات بانوان صدراسلام که در شکل‌گیری جامعه اسلامی نقش اساسی و حیاتی داشته‌اند و از آن جمله حضرت خدیجه(س)، حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) لازم و ضروری است، افزود: در مقطع انقلاب هم بسیاری از بانوان ایرانی آمدند و میلیون‌ها نفر در سراسر کشور شدند و چون امام خمینی(ره) را اولاد پیامبر(ص) می‌دانستند و هدف آنها کمک به اولاد فاطمه(س)  بوده است در مسیر انقلاب بسیار کمک کردند.

کارگردان «حضرت زینب(س)» گفت: در حال حاضر در انتظار تصمیم‌گیری اداره کل امور نمایشی هستم تا در صورت موافقت با آن مرحله تحقیق و پژوهش و پیش تولید این سریال را آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: این سریال جزء طرح‌هایی است که می‌تواند حتی در سطح متوسطش هم باعث دیده نشدن سریال‌های رسانه های بیگانه شود و مردم به سمت و سوی شکبه های داخلی هدایت شوند.

دری در ادامه درباره نام این سریال با اثر جدید خود توضیح داد: به دلیل رفتن به سوی قهرمان‌سازی در سریال‌هایمان نیازمند شخصیت‌های اسلامی هستیم که من نام «زینب» را هم برای آن مجموعه در نظر گرفتم.

20 اردیبهشت 1394 : ضیاءالدین دری کارگردان سینما و تلویزیون ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از ساخت فیلم و سریالی به نام «زینب» خبر داد و گفت:‌ این اثر براساس مجموعه ترکیه‌ای «فاطما گل» ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرحله نگارش سیناپس به فکر نسخه سینمایی و سریالی اثر است، افزود: نسخه ایرانی مجموعه «فاطما گل» در قالب سینمایی و منطبق بر ویژگی‌های اسلامی و وجه اخلاق‌گرایانه آن نوشته شده است.

دری اضافه کرد: در حال حاضر مشغول جذب حمایت مالی برای تولید این اثر سینمایی هستم که در صورت حمایت و استقبال کار را شروع می‌کنم.

کارگردان «کلاه پهلوی» تصریح کرد: من در این اثر سعی کردم که اقتباس سینمایی خود را منطبق با وجه اخلاقگرایانه داستان و عاقبت کار شخصیتهای منفی و کنتراست آن با فرجام کار شخصیتهای مثبت تصویرسازی کنم.

دری گفت: من روی سوژه های مختلفی کار می‌کنم و ادعا می‌کنم که می‌شود چنین کاری در سینما و تلویریون ساخته شود. این بحث ریشه‌ای است و بالاخره باید به سراغ آن رفت؛ ما سینماگران نیز به حمدالله قانون را به خوبی می‌دانیم و فکر نمی‌کنم مشکلی پدید آید.

کارگردان «کلاه پهلوی» افزود: این مجموعه نقاط قوت دراماتیک بسیاری دارد اما بسیار دروغ می‌گوید و بسیار به مردم ما خوراک می‌دهد.

دری گفت: می‌توان «فاطما گل»ی ساخت که با ویژگیهای کشور ما هماهنگی داشته باشد. ما باید کارهایی تولید کنیم که مردم پای ماهواره ننشینند و به رسانه ملی ما  و سینمای ایران توجه کنند.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید