شنبه, 02 مرداد 1395 03:29

چند جمله از لا به لای گفته های مهران مدیری که مهمان برنامه هفت شده بود

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سی و یک نما – مهران مدیری کارگردان و بازیگر نخبه ی طنز ایران به برنامه ی هفت آمده بود تا از ژانر کمدی بگوید ،آن هم دربرنامه ی دیشب بهروز افخمی که اختصاص به سینمای کمدی داشت.حضور مدیری در این برنامه گر چه غنیمت بود اما خیلی به مقوله ی "سینمای کمدی " مربوط نمی شد چرا که وی یک طنزپرداز بی نظیر در مدیوم تلویزیون است تا سینما و به همین دلیل هم نکته ی جالب توجه این برنامه شنیدن صحبت های مسعود فراستی بود در رابطه با نقد دورهمی ،ساعت خوش و قهوه تلخ. بیشتر به نظر می رسید که این اتفاق برمی گشت به فرصت شناسی بهروز افخمی هوشیار که می دانست اگر مهران مدیری در حال حاضر برنامه ی "دورهمی" را روی آنتن نمی برد و قصد ساخت یک فیلم سینمائی را هم نداشت ، شاید هرگز دربرنامه ی او حاضر نمی شد و چه رونقی بیشتر از حضور مهران مدیری دربرنامه هفت.

مهران مدیری شب گذشته بیشتر به یک دورهمی دعوت شده بود و گپ و گفت تا به چالش کشیدن سینمای کمدی اما این مورد چیزی از جذابیت حضور و صحبت هایش کم نمی کرد هر چند نه بهروز افخمی می دانست از کجا باید کلام را آغاز کند و نه مسعود فراستی مثل همیشه حال و روز داغ نقد کردن هایش را داشت وقتی بی برنامه ریزی قبلی به خواست مدیری مجبور شد زودتر جلوی دوربین برود.چند جمله کوتاه کلیدی از لابه لای مضمون کلام او را مرور می کنیم.
1- بدون حضور "مسعود فراستی" حرف نمیزنم
2-پس از دورهمی دیگر در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی کار نخواهم کرد
3-دو ماه دیگر اولین فیلم سینمائی ام را کلید میزنم. نام فیلم "ساعت پنج عصر" است و در هر سکانس تعداد زیادی هنرور حضور دارند.
4- سینما به فیلم کازابلانکا ،بازی کلارک گیبل و تام کروز خلاصه نمی شود.سینما فقط هالیوود نیست. سینما آنتونی کوئین ،کوروساوا ، گدار ، آندره وایدا و توشیرومیفونه هم دارد.
5- در مورد فیلم های "رضا عطاران" و یا هر کمدین ایرانی دیگری صحبت نمی کنم.
6- از بازی در فیلم "توکیو بدون توقف" پشیمانم و نقشم را در "پل چوبی" خیلی دوست داشتم.قهوه تلخ بهترین کار من از نظر محتوا و ساخت بود.
7-فیلمنامه ی "دایره زنگی" که اصغر فرهادی نوشته یک شاهکار بود که در ساخت به آن خوبی در نیامد.
8-در شروع "دورهمی" نوع اجرای من به گونه ای بود که انگار به مهمان و تماشاچی از بالا و با تفخر نگاه می کنم که متوجه این اشتباه شدم و در نوع برخوردم تجدید نظر کردم.
9-بعضی از کارهای کمدی در اندازه ای که به آن اهمیت بدهیم و بخواهیم نقدش کنیم و وقت بگذاریم نیستند.
10- می خواهم یک فیلم تلخ بسازم که فیلمنامه اش را خودم بنویسم. فیلمی آنقدر تلخ که باورتان نشود.
11- همیشه هدفم ساختن کمدی با مضمونی منتقدانه و سازنده بوده و مایلم در سینما سراغ طنز هائی با مضمون سیاسی – اجتماعی بروم.
12- تلویزیون از گذشته سختگیر تر شده است و من هم بعد از این همه سال کار کردن های با تایم کاری بالا در زمینه سریال های کمدی بسیار خسته ام.ضمن اینکه ساخت این سریال ها،دیگربرایم جذابیت خاصی ندارد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید