شنبه, 18 ارديبهشت 1395 02:39

یک سکانس سیاسی که به نظر "مسعود فراستی" اصلا در نیامده بود/ روز کارگر، حسن روحانی و لندکروزر سیاه

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یک سکانس سیاسی که به نظر "مسعود فراستی" اصلا در نیامده بود/ روز کارگر، حسن روحانی و لندکروزر سیاه یک سکانس سیاسی که به نظر "مسعود فراستی" اصلا در نیامده بود/ روز کارگر، حسن روحانی و لندکروزر سیاه

سی و یک نما – سوال امشب برنامه هفت میزان نقد پذیری بود که مسلم در برنامه ای مثل "هفت" به نقد پذیری در سینما معطوف می شد. نقد فیلم این هفته هم بدون حضور "ابراهیم حاتمی کیا" پیرامون فیلم "بادیگارد"بود و فهیم، منتقد اصولگرای سینما می خواست رو به روی فراستی از این آخرین ساخته ی حاتمی کیا دفاع کند. مسعود فراستی پیش از شروع این گپ و گفت نقدش را از یک فیلم یک دقیقه ای آغاز کرد. نقدی برفیلم رئیس جمهور دولت تدبیر و امید که سوار بر ماشین شاسی بلند لنکروزر مشکی ساخت ژاپن می رفت تا از کارگران کارخانه ای دیدن کند که بزرگترین دغدغه شان ترس از بیکاری با ورود کالا، تجهیزات و صنعت کشور های خارجی است.

فراستی آنقدر این فیلم را با نگاه سینمائی دیده بود که حتی رنگ "سیاه" اتومبیل حامل رئیس جمهور را سیاه نمائی می دید و به میزانسن و دکوپاژ این فیلم کوتاه هم نقد داشت و می گفت که ایشان نه سوار بر خودرو بلکه باید پیاده با کارگران رو به رو می شد. فراستی گفت :

روز کارگر فیلمی یک دقیقه ای از رئیس جمهور برای روز کارگر و بازدید ایشان از یک کارخانه پخش شد که ایشان سوار بر یکماشین آخرین مدل کندکروز ساخت ژاپن سیاه وارد یک کارخانه شد و از داخل ماشین برای کارگران دست دراز کرد که به نظرم خیلی بد بود و باید ایشان از ماشین پیاده میشد و اگر این ماشین یک خودرو ساخت وطن مثلا یک "سمند" بود اشکالی نداشت.

منتقد همیشه معترض برنامه هفت اضافه کرد: از این فیلم تعجب کردم. من به آقای رو حانی رای دادم و موافق "برجام" هستم و از آن دفاع می کنم.همانطور که در مصاحبه ام با آقای "ظریف" از آن دفاع کردم و گفتم ما هم ظریف می خواهیم و هم " سلیمانی". من مخلص سردار سلیمانی هم هستم.

اگر رئیس جمهور عزیزمان بپذیرد این نقد من را که واقعا اشتباه بود و از دستشان در رفته که خیلی خوب است و اگر بی اعتنائی کند و نپذیرد که با ماشین آخرین مدل ژاپنی سیاه و ترسناک نمی شودپیش کارگران رفت ، نشان می دهد که نقد پذیر نیست.

امیدوارم این نقد من به جائی برسد که بتوان گفت که رئیس جمهور هم نقد پذیر است و اینطوری باب نقد باز شود.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید