پنج شنبه, 03 اسفند 1396 03:30

واکنش مجید صالحی به پستی که در فضای مجازی حاشیه ساز شد/ نه آهن فروشم و نه فعال سیاسی

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
واکنش مجید صالحی به پستی که در فضای مجازی حاشیه ساز شد/ نه آهن فروشم و نه فعال سیاسی اختصاصی سی و یک نما: واکنش مجید صالحی به پستی که در فضای مجازی حاشیه ساز شد/ نه آهن فروشم و نه فعال سیاسی

هما گویا (سی و یک نما )- مجید صالحی اهل جنجال نیست وهرگز هم نبوده.بازیگری است توانمند که گاهی توانمندی هایش در مسیری غیر قابل تعریف گم می شود. او کارگردانی خوش فکر است و در کنار این ها ، صحنه را به خوبی می شناسد و در نمایش، بازی های کم نظیری دارد.

مجید صالحی در نقطه ای از سابقه وکارنامه بازیگری خود قرار گرفته که پس از بیست و چهارسال، زمان رسالت حرفه ایش محسوب می شود و یقینا همین دوره حساس و بحرانی موجب شده تا نارضایتی اش را از حضور در یک پروژه تاب نیاورد و در فضای مجازی به اشتباه به اشتراک بگذارد و حاشیه ساز شود. حرف های او را با سی و یک نما درباره این اتفاق می شنویم بی آنکه سوالی کنیم ، اما در سکوت شنونده می شویم و پاسخ سوال هایمان را می گیریم.


"می خواهم درباره پستی که چند روز پیش در فضای مجازی و در رابطه با آخرین فیلمی که هم اکنون با حضور من اکران شده به اشتراک گذاشتم چند کلامی بگویم. پستی در اینستاگرام با این مضمون که "از بازی در این فیلم سینمایی پشیمان هستم و وقت خودتان را هدر ندهید و به دیدن این فیلم نروید".
باید بگویم در مورد این پست کاملا احساسی برخورد کردم تا جایی که مفهوم کلام من موجب سوء تفاهم شد . بسیار خوشحالم از اینکه کارگردان خوب این فیلم، «بهمن گودرزی» در واکنش به این اتفاق، وارد ماجرا شد و به درستی گفت که مشکل من با شخص دیگری است و با فیلم "ما خیلی باحالیم " مشکلی ندارم.همین جا از او تشکر می کنم.
فیلم " ما خیلی باحالیم" همانطور که از اسمش پیداست ، یک فیلم سرگرم کننده و تجاری متعلق به بدنه صنعت سینماست. و من کارم را با همین سینمای بدنه شروع کردم و به آن احترام می گذارم و عقیده دارم که سرگرمی لازمه ی سینماست و همچنین تجارت در سینما وجهی لاینفک است.
اما من واقعا مدت هاست که می خواهم از این شاخه سینما جدا شوم و بتوانم در زمینه بازیگری پوست بیاندارم و مجید صالحی دیگری را ارائه دهم ، چیزی شبیه نقشی که در « بعد از ظهر سگی سگی» مصطفی کیایی یا «استراحت مطلق» عبدالرضا کاهانی داشتم.کاری که برای حضور در آن با کمال میل قرارداد سفید امضا کردم.البته گاه هم بخت با من یار نیست . برای مثال برای بازی در فیلم "ماجرای نیمروز" دعوت شدم که فیلم قبلی این گروه (ایستاده در غبار) را بسیار دوست دارم ،اما به دلیل اینکه با پروژه دیگری قرارداد داشتم و مشغول کار بودم این شانس را از دست دادم.
باید بگویم که متاسفانه هنوز سینما آنچنان که باید به باور این خواسته ی من نرسیده ومسلم اینکه زمان خواهد برد و به همین دلیل هر از چند گاهی در چارچوب همان فیلم های سینمای بدنه و همان مجید صالحی که به تیپ نزدیک شده، دعوت به کار می شوم و خب این اجتناب ناپذیر است.
البته اضافه کنم که تقریبا همه را یک به یک پس میزنم ولی گاهی آنقدر با اصرار رو به رو می شوم که مجبورم بپذیرم. ضمن اینکه باید اعتراف کنم که شغل من بازیگری است. من نه آهن فروشم و نه فعال سیاسی . بازیگری در راس امرار معاش من قرار دارد وچون دارای خانواده ام، گاه مجبورم تن به حضور در پروژه هایی بدهم که از باور امروز من نسبت به بازیگری فاصله دارد اما درآمدزاست.
من از همکاری با "بهمن گودرزی" راضی هستم و پیش از این هم در فیلم "ثبت با سند برابر است" که در گیشه موفق بود با ایشان همکاری داشتم، ضمن اینکه فیلم های پر فروش دیگری چون "شیش و بش" هم از ساخته های وی است.از کار کردن در کنار بازیگرانی چون مهران غفوریان ، علی مسعودی و خانم ها نیوشا ضیغمی ، مریم امیر جلالی نیز لذت بردم ضمن اینکه همگی سعی کردیم تا به رغم کاستی ها ، تمام انرژی مان را بگذاریم تا کار خوبی اراده شود و به شخصه اگر فیلمنامه با سلیقه ی من در بعضی از نگاه ها در تضاد بود ، نهایت سعیم را کردم که در تصویر جبران شود. بنابر این باز هم تاکید می کنم که مشکل من خود فیلم و عوامل آن نیست بلکه اعتراض من نسبت به تعهداتی است که تهیه کننده با وارد کردن اسپانسر (که بعدها متوجه شدم در حقیقت نقش زیربنایی تهیه را دارد و تاثیرگزارتر از یک حامی و پشتوانه است) به آن پایبند نبوده است. این را هم توضیح بدهم که طرف صحبت من اسپانسریا حامی مالی کار نیست که در همه جای دنیا ، سینما از اسپانسرینگ بهره می گیرد و این یک عرف شده است.
من واقعا فکر نمی کردم یک «استوری» تا این اندازه تاثیرگزار باشد که تهیه کننده ادعا کند که حرکت من به فروش فیلم ضربه زده است !!! واقعا نمی دانستم تا این اندازه مهم هستم!!! تعجب می کنم چرا تهیه کننده ای که با برخورد خود سعی کرد اینطور به من القاء کند که نقشم تاثیر چندانی در فیلم ندارد، حالا چنین ادعایی دارد!؟


من نه پرویز پرستوئی هستم و نه رضا کیانیان و این کلام من هم از دهان بزرگان عرصه کمدی مثل مهران مدیری ، رضا عطاران بیرون نیامده که بخواهد یک کار را به زمین بزند و در فروش تاثیرگزار باشد و تا این لحظه هم فروش فیلم قابل قبول است و اینکه بخواهیم انتظار داشته باشیم ، فروش «نهنگ عنبر»، «گشت ارشاد» یا ..... را داشته باشد به نظرم خوش باوری است.
من آنقدر در فشار بودم و آزار دیدم در این کار که بردباریم را از دست دادم و منظورم را اشتباه مطرح کردم . خانم تهیه کننده به اصرار مرا مجاب کردند تا در این فیلم حاضر شوم اما به تعهداتشان عمل نکردند. من بازیگر مستقلی هستم و روی تعهد تهیه کننده حساب می کنم و گر چه حتی نسخه دوم قرارداد را هم نداشتم اما اخلاق حرفه ای به من اجازه نمی داد تا پروژه را تا به انتها رها کنم وباوجود اینکه برگ دوم قرارداد را پس از پایان فیلمبرداری هم به من نداده بودند ، رفتم و نریشن هایی که برای فیلم درنظر گرفته شده بود را طبق تعهدم گفتم و متاسفانه بعد از اینکه کارشان با من تمام شد، حتی دیگر پاسخگوی تماس های تلفنی من هم نبودند و این حرکت برایم بسیارآزاردهنده بود . ضمن اینکه عقیده دارم در یک پروژه باید کرامت عوامل حفظ شود و من در طول مدت تصویربرداری هم حس خوبی نسبت به تعامل تهیه کننده با عوامل حتی در معمولی ترین تعهد هایش نداشتم.
از طرفی ، در نظر بگیرید که من مجید صالحی حتی نیاز هم به باقی مانده دستمزد و قراردادم نداشته باشم اما باوجود این ترجیح می دهم حق خودم را به یک انجمن خیریه اهدا کنم تا اینکه یک تهیه کننده ، حقم را از من دریغ کند.
اجازه بدهید تا باز هم موجب سوء تفاهم نشوم و یک توضیحی بدهم در باره اینکه گفتم که نه سیاسی هستم و نه آهن فروش. من هم مثل بقیه هنرمندان نگاه خاص سیاسی خودم را دارم یا حتی طرفدار تیم خاصی در فوتبال هستم اما هرگز این گرایش ها و علایق را مطرح نکردم چرا که نخواستم به قشر خاصی تعلق داشته باشم و حتی یک روز به «امیر جعفری» گفتم که پرسپولیسی ها هم تو را خیلی دوست دارند چرا با طرفداری افراطی از تیم استقلال دل طرفداران پرسپولیسی خودت را می شکنی.من به کاندیدای مورد علاقه ام رای می دهم ، برای برد تیم مورد علاقه ام بالا و پایین می پرم اما آن را در فضای کاریم قرار نمی دهم در حالی که می تواند برای پیشبرد راهم موثر هم باشد.
من در حال حاضر فیلم "شاه کش" را آماده نمایش دارم که در کنار هادی حجازی فر ، مهناز افشار و بازیگران بزرگ دیگر، بازی متفاوتی داشتم و همینطور" چراغ های ناتمام"، "من دیوانه نیستم" و"صداهای خاموش" که در آنها نقش هایم جدی است. حالا هم قرار است با افتخار کنار «فرهاد اصلانی» در یک پروژه بازی کنم. فرهاد اصلانی بارها به من ایراد گرفته که باید در انتخاب نقش هایم سختگیرتر باشم و با جدیت مقابل حتی اصرار ها بایستم و رضا عطاران هم همیشه به من گوشزد می کند که آینده خوبی در زمینه کارگردانی خواهم داشت ( البته نظر لطف اوست) . درآینده قرار است کاری را به تهیه کنندگی رامبدجوان و محمدشایسته بسازم و دنبال هیچ حاشیه و جنجالی نیستم .این ها را گفتم تا بگویم مصمم هستم تا مردم "مجید صالحی" بهتری را ببینند.
برای "ما خیلی باحالیم" هم آرزوی بهترین ها را دارم چرا که دوستانم در این پروژه زحمت زیادی کشیده اند و از مخاطبین سینما هم می خواهم که اگر به دنبال فیلم فاخر و معنا گرا نیستند و می خواهند با دیدن یک فیلم "فان" ساعتی سرگرم شوند، به تماشای این فیلم بروید.
در آخر با عرض تسلیت به مناسبت درگذشت تعدادی از هموطنانم در سانحه هوایی یاسوج سخنم را کوتاه می کنم."

عکس : امیر حق بر

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید