"شهرام مکری که در سیوچهارمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران بخشی از نشست «روشهای جدید برای فیلمهای جدید» را برگزار کرد درباره حاشیههای به وجود آمده پیرامون صحبتهای سعید روستایی در ورک شاپ این جشنواره درباره نقش دستیار کارگردانی می گوید که من فکر میکنم کل ماجرایی که از صحبتهای سعید روستایی در فضای مجازی بازتاب پیدا کرده، حاصل یک سوءتفاهم است زیرا قبل و بعد حرفهای این کارگردان منعکس نشده است و روح حاکم بر کل آن جلسه در آن هویدا نیست.قضاوت درباره این چند جمله کار دقیقی نیست. روستایی پس از صحبتهای کاوه سجادیحسینی که خود او نیز سابقه دستیاری را در کارنامه دارد به این دلیل که سوءتفاهمی پیش نیاید در توضیح تکمیلی صحبتهایش گفت منظور من کم کردن کار دستیاران در سینما نیست، بلکه منظور انتخاب مسیر فیلمسازی است"
وی در ادامه گفت : در آن جلسه سعید روستایی درباره تفاوت ورود به سینمای بلند حرفهای از طریق ساختن فیلم کوتاه و دستیاری کارگردانی صحبت کرد که ۲ مسیر متفاوت از یکدیگرند و ساختن فیلم کوتاه به این دلیل که هویت کارگردان در آن وجود دارد، مسیر درستتری میتواند باشد؛ این موضوع تنها یک انتخاب است و به هیچ عنوان کم کردن ارزش و زحمت کار دستیاران نیست. سینمای ایران بیشتر از شام شب به دستیار کارگردانش وابسته است و من خودم نمیتوانم تصور کنم که بتوانم بدون دستیارم قدمی بردارم. این نکتهای است که سعید روستایی هم درباره نقش دستیاری در فیلم «ابد و یک روز» به آن اشاره و تاکید کرد.وی در آخر گفت:« ما در سینمای ایران همان اندازه که فیلمسازان کوتاهی داریم که به سینمای بلند وارد شدهاند، دستیاران کارگردانی داریم که فیلمهای بلند موفقی ساختهاند اما شخصا بیشتر از این خوشحال میشدم که موضوع جلسات ما درباره فیلم کوتاه و جایگاه آن بیشتر از این حواشی مورد توجه دوستان در فضاهای مجازی قرار میگرفت».