چهارشنبه, 19 خرداد 1395 13:17

صدای یاس در فیلم سینمایی بارکد سانسور شد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
صدای یاس در فیلم سینمایی بارکد سانسور شد صدای یاس در فیلم سینمایی بارکد سانسور شد

سی و یک نما- فیلم سینمایی بارکد به کار گردانی مصطفی کیایی قرار بود از روز چهارشنبه 19خرداد اکران شود اما این فیلم در آستانه اکران با اصلاحاتی همراه شد. با نادیده گرفتن وعده وزیر ارشاد در نبود مشکل برای اکران بارکد؛ صدای یاس سانسور شد.

مصطفی کیایی (تهیه‌کننده و کارگردان فیلم بارکد) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به حذف صدای یاس از این فیلم گفت: صدای یاس در تیتراژ این فیلم قرار داشت و در جشنواره فیلم فجر نیز فیلم با همین موسیقی به نمایش درآمد.

وی ادامه داد: بعد از جشنواره فیلم فجر ما برای اکران فیلم اقدام کردیم و تقاضای پروانه نمایش دادیم. بعد از مدتی هم پروانه نمایش فیلم صادر و قرار شد فیلم از روز 19خرداد در سینماهای تهران اکران شود.

کارگردان عصر یخبندان ادامه داد: دو روز مانده به آغاز اکران فیلم با وجود آنکه فیلم پروانه نمایش گرفته بود؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ما اعلام کرد باید صدای یاس از فیلم حذف شود و برخی صحنه‌های فیلم نیز اصلاح شود.

کیایی افزود: مذاکرات زیادی با ارشاد انجام دادیم. حتی تا شب گذشته این مذاکرات ادامه داشت اما مسئولان این وزارتخانه بر حرف خود اصرار داشتند درنتیجه ما نیز صدای یاس و برخی دیالوگ‌های فیلم را حذف کردیم. درنهایت  دو دقیقه از فیلم کوتاه شد.

کیایی ادامه داد: این اصلاحات درحالی ازسوی وزارت ارشاد به ما اعلام شد که امور مربوط به آماده‌سازی فیلم قبل از اکران را کامل کرده بودیم و dcp فیلم نیز آماده شده بود و قرار داشتیم فیلم را به سینماها ارسال کنیم.

کارگردان فیلم بارکد با گلایه از این وضعیت گفت: به نظر می‌رسد بعد از اتفاقاتی که در سینما رخ داده وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی و مسئولان آن محتاط‌تر شده‌اند.

فیلم سینمایی بارکد از روز چهارشنبه 19 اردیبهشت در سینماهای تهران اکران شده است در این فیلم بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، بهاره کیان افشار، بابک بهشاد، علی کوچکی، شهرام جمشیدی، آرش تاج، رضا شریف نژاد، سحر آربین، مرجان علیزاده، پژمان بازغی و رضا کیانیان حضور دارند.

حذف صدای یاس و برخی صحنه‌ها و دیالوگ‌های این فیلم درحالی صورت می‌گیرد که علی جنتی روز گذشته (18 خرداد) در نشست امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه آزاد و سازمان سینمایی اعلام کرد این فیلم مشکلی برای نمایش ندارد. اما پس از نشست حجت‌الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی) شرط اکران این فیلم را حذف صدای یاس اعلام کرد.

 

دیدگاه‌ها  

0 #1 پیام غلامرضایی 1401-09-23 16:41
همه چیز سانسوره!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید