سه شنبه, 05 شهریور 1398 22:21

معرفی فیلم «ایده اصلی» ساخته‌ی آزیتا موگویی/پوشش اشرافیّت بر تن اقلیّت

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معرفی فیلم «ایده اصلی» ساخته‌ی آزیتا موگویی/پوشش اشرافیّت بر تن اقلیّت معرفی فیلم «ایده اصلی» ساخته‌ی آزیتا موگویی/پوشش اشرافیّت بر تن اقلیّت

ریحانه محمودی/سی و یک نما_ «ایده اصلی»؛ فیلمی پر بازیگر با چهره‌های مطرح و سرشناس که به عنوان یکی از انتخاب‌های مخاطبانِ سینما، این روزها مورد توجه قرار گرفته است.

"آزیتا موگویی" که پیش از این فیلم «تراژدی» را به کارگردانی او بر پرده‌ی سینماها دیده بودیم در این فیلم سراغ داستان چند وجهی و پرپیچ و خمی رفته که ردپای رانت و لابی‌های اقتصادی در آن مشهود است و از آن بیشتر، مرگِ اخلاق که تقریباً این ویژگی، در هیچ یک از شخصیت‌های فیلم بر منافعِ شخصی ارجحیت ندارد.
ایده‌ اصلی فیلمی شیک و لوکس است با لوکیشن‌های جذاب و چشم‌گیر که پیداست کارگردان در آن تعمداً لایه‌ای از اقلیت جامعه را در نظر داشته که اندک بودنشان بر عدم تاثیرگزاری آنها در جامعه دلالت نمی‌کند. گروهی خاص که از پوشش گرفته تا خانه و ماشین و حتی مناسباتشان، کوچک‌ترین شباهتی به اکثریت جامعه‌ی امروزمان ندارد.ابعادِ شخصیت‌های داستان به سادگی قابل شناسایی نیست و ماجراها به گونه‌ای پیش می‌رود که با طرح معماها و سپس پاسخ‌هایش، مخاطب را سورپرایز می‌کند.

 

معرفی فیلم-معرفی فیلم ایده اصلی ساخته‌ی آزیتا موگویی

 

مناقصه‌ی مهم و پرسودی بر سر یک مجتمع تفریحی بزرگ در جزیره هندورابی قرار است برگزار شود و پیمانکارانِ ایرانی نیز هر یک در تلاشند تا برنده‌ی این مناقصه باشند و در این بین، دو شرکت مطرح و معتبر از رقبای اصلی این مناقصه هستند. یکی از این دو رقیب سعید(بهرام رادان) است و دیگری رویا (مریلا زارعی) که این دو پیش از این زن و شوهر بوده و حالا از یکدیگر جدا شده اند. سعید و رویا هر کدام دست نشانده هایی برای خود دارند که تلاش می‌کنند طرفِ خود را برنده‌ی این مناقصه‌ کنند، اما این همه‌ی داستان نیست، به خصوص وقتی پشت تمامِ آن لبخندها و ظاهرهای زیبا و به اصطلاح دوستی‌ و همکاری‌ها، روحیه‌ی عداوت و غارتگری زنده باشد. جایی که هرچند نمی‌شود به کسی اعتماد کرد اما می‌توان برنده شد به شرطی که قواعد بازی را بلد باشی.

 

معرفی فیلم-معرفی فیلم ایده اصلی ساخته‌ی آزیتا موگویی

 

تهیه‌کننده‌ی ایده اصلی که فیلم‌برداری‌اش در سه کشور مختلف انجام شده و البته در آن بازیگران خارجی نیز حضور دارند؛ شخص آزیتا موگویی و نویسندگی این فیلم نیز بر عهده‌ی "امیر عربی"بوده است. از بازیگران این فیلم هم می‌توان به مریلا زارعی، بهرام رادان، پژمان جمشیدی، مهرداد صدیقیان، هانیه توسلی، شهباز نوشیر، آندره آ ماچالکیدو، مانوس گاوراس، واروارا لارمو و ایرینا مانژوسوا اشاره کرد.

 

معرفی فیلم-معرفی فیلم ایده اصلی ساخته‌ی آزیتا موگویی

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید