جمعه, 01 شهریور 1398 03:01

«در جستجوی فریده»: واکنش بهمن قبادی و پاسخ پخش کننده ی بین المللی فیلم

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
«در جستجوی فریده»: واکنش بهمن قبادی و پاسخ پخش کننده ی بین المللی فیلم «در جستجوی فریده»: واکنش بهمن قبادی و پاسخ پخش کننده ی بین المللی فیلم

سی و یک نما _ اینکه ایران چنین امکانی را داشته تا "در جستجوی فریده" را به خودی خود برای رقابت در بخش مستند اسکارمعرفی کند و سهمیه ی ایران در بخش فیلم های بین المللی و خارجی زبان محفوظ بماند، مبحث قابل اعتنایی است که یقینا افراد واجد شرایط و آگاه به قوانین اسکار که "بهمن قبادی" هم دستی بر این آتش دارد؛ می توانند در این مورد شفاف سازی کنند و نه تنها حق دنبال کنندگان سینمای ایران، بلکه حق هر ایرانی خواهان موفقیت در صحنه های مهم بین المللی است که در جریان این قوانین و روند این انتخاب قرار بگیرند . اینکه چطور چنین انتخابی که با تعجب و واکنش بسیاری از اهالی و منتقدین سینما قرار گرفته بود، بعد از ۴۸ ساعت تبدیل به یک حرکت ملی و اقدامی رو به جلو در تاریخ سینمای ایران شد و هر که هم در فضای مجازی اعتراضی کرده بود، عذرخواهی کرد، حتما نیاز به توضیح بیشتری دارد.

 در ادامه اظهار نظر بهمن قبادی کارگردان سینما و یکی از اعضای بخش مستند اسکار را در ارتباط به انتخاب فیلم "در جستجوی فریده" برای اسکار2020 و در سپس توضیحات پخش کننده ی بین المللی این فیلم را مرور می کنیم.
قبادی در یادداشت خود نوشته است:
«در خبرها خوانده‌ام که هیئت معرفی فیلم به آکادمی اسکار، فیلم مستند «در جستجوی فریده» را جهت شرکت در رقابت انتخاب کرده‌اند غافل از اینکه فیلم‌های مستند چه کوتاه و چه بلند، نیازی به معرفی به آکادمی ندارند این روند فقط جهت فیلم‌های داستانی لازم است.
وزارت فرهنگ و ارشاد ایران و هیئت معرفی فیلم با ناآگاهی (‌با احترامی که به دوستان هنرمندی که در این هیئت هستند دارم) دست به انتخاب این فیلم مستند زده‌اند. به عنوان عضوی از آکادمی فیلم‌های مستند، باید بگویم کافیست که این فیلم در یکی دو سینما در کشور آمریکا برای مدتی اکران شود، سپس سازندگان به راحتی می توانند فیلم را به آکادمی معرفی کنند. این یادداشت حتی در حمایت از این فیلم مستند هم هست چرا که این فیلم از مسیر فیلم‌های مستند وارد رقابت نشده و در صورت پی بردن آکادمی به مستند بودن فیلم، احتمال خارج شدن آن از کلیه بخشهای آکادمی بسیار فراوان است.»

توضیحات "الهه نوبخت"، پخش كننده بين الملل «در جستجوی فریده» درباره قوانین آکادمی اسکار:

به علت شبهات پيش آماده در خصوص اين خبر كه فيلم «در جست و جوي فريده » نيازي به معرفي اسكار نداشت،الهه نوبخت پخش كننده بين المللي فيلم توضيحاتي در اين خصوص ارائه كرد.
پخش کننده بین المللی «در جستجوی فریده» گفت: با توجه به آنچه در وب سايت رسمي و در صفحه ١٦ قوانين نود و دومين آكادمي اسكار به صراحت اشاره شده است، كليه فيلم هاي بلند ( بيش تر از ٤٠ دقيقه) ، مستند، داستاني و انيميشن، امكان معرفي به آكادمي اسكار را دارند.
وی ادامه داد : آكادمي اسكار در اقدامي كه اخيرا صورت داده، نام بخش «جايزه فيلم خارجي زبان» را به بخش «جايزه بين المللي فيلم بلند» تغيير داده است.
اين در حالي است كه اين فقط يك تغيير نام بوده و هيچ يك از قوانين اين بخش نيز تغيير نيافته است و در سال هاي گذشته تعدادي از كشورها ، فيلم مستند خود را به عنوان نماينده اين بخش معرفي كرده اند.
نوبخت توضیح داد: در قوانين بخش مستند اسكار نيز اشاره شده كه يكي از شرايط حضور فيلم هاي مستند مي تواند معرفي فيلم به نمايندگي از آن كشور در بخش «جايزه بين المللي فيلم بلند» به آكادمی اسكار باشد.
پخش بين الملل فيلم «در جست و جوي فريده» به عهده كمپاني الی ايمیج به مديريت الهه نوبخت است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید