چهارشنبه, 05 خرداد 1395 00:45

اختصاصی سی و یک نما / وقتی می شود با لباسی برازنده "سکوت" را شکست

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
اختصاصی سی و یک نما / وقتی می شود با لباسی برازنده "سکوت" را شکست وقتی می شود با لباسی برازنده "سکوت" را شکست

ریحانه محمودی (سی و یک نما) – بهانه ی ما برای هم کلامی با "فرنوش صمدی" یکی از مدعوین حاضر در جشنواره کن 2016 ،گزارشی بود که در حال تکمیل آن پیرامون پوشش شایسته ی ایرانی روی فرش قرمز این مراسم بود، اما فیلم کوتاه "سکوت" ساخته مشترک این نویسنده و فیلمساز ایرانی به همراه علی عسگری گرچه به عنوان نماینده کشور ایتالیا در کن حضور داشت اما بی مناسبت ندانستیم که تلنگری هم به این فیلم کوتاه و بیوگرافی فرنوش صمدی بزنیم.

فرنوش صمدی و علی عسگری  پیش‌ از این نیز با فیلم کوتاه «بیشتر از دو ساعت» یکی از پرافتخارترین فیلم‌های کوتاه ایرانی در بخش مسابقه فیلم کوتاه کن ۲۰۱۳حضور داشتند و امسال با تازه‌ترین ساخته مشترک خود فیلم کوتاه «سکوت» در بخش مسابقه فیلم کوتاه این دوره جشنواره کن رقابت کردند.

"سکوت" داستان دختری به نام فاطیما است  که مجبور است هر آنچه پزشک گفته برای مادرش ترجمه کند اما او سکوت می‌کند ...

13254588_1117240011667029_7643462179522882216_n.jpg

به در خواست من، فرنوش صمدی از خودش می گوید که:

"متولد اصفهان هستم اما در خوزستان بزرگ شدم ولی تقریبا  با وارد شدن با به دانشکاه به تهران نقل مکان کردیم. به گزارش فیدان فعالیتم را از انجمن سینمای جوان آبادان از سال ۸۷ – ۸۸شروع کردم و تصمیم گرفتم سینما رو آکادمیک هم دنبال کنم پس به شهر رم رفتم."

او درادامه می گوید:در حال حاضر مقیم فرانسه هستم و در "رزيدنسي سينه فونداسيون  فستيوال كن" در شهر پاريس به همراه علي عسگري مشغول نوشتن فيلمنامه بلند ی هستیم که قرار است ایشان جلوی دوربین ببرند.

13265852_1117072288350468_6931338465710391816_n_1.jpg

از او می خواهم تا بیشتر از خودش بگوید:

"من در ایران معماری خوندم اما بعد از ساخت اولین فیلم کوتاه تجربیم معماری را نیمه کاره رها کردم و برای تحصیل در رشتهٔ سینما به ایتالیا رفتم و در آکادمی هنرهای زیبای رم در رشتهٔ تئوری و تکنیک صدا و تصویر  (مولتی مدیا) مشغول تحصیل شدم.

در ایران یک فیلم کوتاه تجربی‌ در انجمن سینمای جوان آبادان ساختم  ( فیلم داو) که در سال ۱۳۸۷جزو چهل فیلم برتر سال جشن  خانه سینما شد و بعد از آن چند کار دانشگاهی  و چیدمان  ویدئویی انجام دادم که یکی‌ از آنها در پاییز در موزه هنرهای معاصر رم نمایش داده خواهد شد."

اینجا به بهانه اصلی ام می رسم و اینکه چقدر لباس فرنوش صمدی با چهارچوب و استایل های اصیل ایرانی  هماهنگ بود و توجه ها را به خود جلب کرد. می خواهم بدانم که طراح و متریال لباس و زیورآلات او آیا ایرانی بوده یا خیر

صمدی در پاسخ به من می گوید:"در مورد لباس هايي كه درفستیوال  كن امسال پوشيده بودم بايد بگویم كه طراح لباس نداشتم. چند نفر بودند كه مي خواستند برایم طراحي كنند اما وقت كافي نبود و من  درگير كارهاي پس از توليد فيلم بودم. لباس ها همه سليقه خودم بوده يعني به مغازه هاي مختلف سر زدم و تكه هاي مختلف رو با هم ست كردم. زيورالاتم را هم  از مغازه هاي افغان در ايتاليا و پاريس خريدم. ولي خيلي خوشحالم كه لباس ها و نوع پوشش من تا این اندازه مورد استقبال مردم چه در ايران و چه در خارج از ايران قرار گرفته است.

photo_2016-05-25_00-39-36.jpg

نگاهی به حضور فرنوش صمدی در جشنواره های معتبر جهانی:

فیلم کوتاه  بیشتر از دو ساعت (نویسنده) حضور  در بخش مسابقه جشنواره کن

فیلم کوتاه بچه (نویسنده) حضور در بخش مسابقه جشنواره ونیز

برنده بهترین فیلمنامه در جشنواره ارتلزیا (ایتالیا)

برنده بهترین فیلمنامه در جشنواره استر مقدونیه

برنده بهترین فیلمنامه در جشنواره پالنا ایتالیا

برنده بهترین فیلمنامه در جشنواره دانشجویی کمبريج انگلستان.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید