چهارشنبه, 01 تیر 1401 12:47

اسامی برندگان جوایز اسکار افتخاری امسال اعلام شد / با برگزیدگان بیشتر آشنا شویم

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
اسامی برندگان جوایز اسکار افتخاری امسال اعلام شد اسامی برندگان جوایز اسکار افتخاری امسال اعلام شد

سی و یک نما - آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک روز سه شنبه اعلام کرد: یوژان پالسی، دایان وارن و پیتر ویر در مراسم جوایز گاورنر امسال جوایز اسکار افتخاری را دریافت خواهند کرد.

علاوه بر این، مایکل جی فاکس، بازیگر، جایزه بشردوستانه ژان هرشولت را دریافت خواهد کرد. این چهار تندیس در سیزدهمین مراسم سالانه در روز شنبه، 19 نوامبر 2022، در لس آنجلس اهدا خواهند شد.

جایزه اسکار افتخاری، مجموعه جوایزی است که هرساله در آمریکا توسط آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک به افراد یا گروه یا شرکت و… اهدا می‌شود که نمی‌توانند جایزه سینمایی اسکار را دریافت کنند اما شایستگی دریافت آن را دارند.

دیوید روبین، رئیس آکادمی، گفت: «هیئت رئیسه آکادمی مفتخر است که چهار نفر را که کمک‌های به یادماندنی به سینما و به طور کلی به جهان داشته‌اند، قدردانی کند. حمایت خستگی ناپذیر مایکل جی فاکس از تحقیق در مورد بیماری پارکینسون در کنار خوش بینی بی حد و حصرش نشان دهنده تأثیر یک فرد در تغییر آینده برای میلیون ها نفر است. یوژان پالسی فیلمساز پیشگامی است که اهمیت او در سینمای بین المللی در تاریخ سینما تثبیت شده است. موسیقی و اشعار دایان وارن تأثیر احساسی فیلم‌های بی‌شماری را افزایش داده و به نسل‌های مختلف هنرمندان موسیقی الهام‌بخش بوده است. پیتر ویر کارگردانی با مهارت و هنرمندی تمام عیار است که کارش، قدرت فیلم در آشکار کردن طیف کامل تجربیات انسانی را به ما یادآوری می کند.

این جایزه افتخاری «به منظور ارج نهادن به تمایز فوق‌العاده در دستاوردهای مادام‌العمر، کمک‌های استثنایی به وضعیت هنر و علوم سینمایی، یا خدمات برجسته به آکادمی» اعطا می‌شود.

پیتر ویر، فیلمساز استرالیایی، نمادین ترین فیلم های سینمایی 40 سال گذشته را کارگردانی کرده است که «شاهد»، «انجمن شاعران مرده» و «نمایش ترومن»  از جمله آنهاست. او کارگردان درام جنگی «سال زندگی خطرناک» (1982) است که اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای لیندا هانت به ارمغان آورد. ویر اولین نامزدی بهترین کارگردانی خودش را برای فیلم جنایی "شاهد" (1986) به همراه 8 نامزدی برای فیلم، از جمله هریسون فورد برای تنها بازیگری و دو جایزه، در فیلمنامه اصلی به دست آورد. ویر که هرگز خود را به یک ژانر وابسته نکرده، در طول حرفه خود پنج نامزدی اسکار دیگر را از آن خود کرد - «انجمن شاعران مرده» در سال 1989 (کارگردان)، «گرین کارت» در سال 1990 (فیلمنامه اصلی)، «نمایش ترومن» (کارگردانی) در سال 1998. او همچنین کارگردانی فیلم "بی باک" (1993) را بر عهده داشت که باعث شد رزی پرز نامزد اسکار برای بازیگر نقش مکمل زن شود، یکی از معدود لاتینی هایی که تا کنون نامزد بازیگری شده است.

دایان وارن یکی از پرکارترین ترانه سرایان تاریخ است که ترانه های اورجینالش را برای بیش از 100 فیلم نوشته است. این برای او نامزدی خیره کننده 13 اسکار در رده آهنگ اصلی را به ارمغان آورده است، که «هواپیمای محکومین»، «آرماگدون» و «پرل هاربر» نمونه ای از این فیلم ها هستند

اوژان پالسی که در مارتینیک در هند غربی فرانسه متولد شد، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده محبوبی است که الهام بخش فیلمسازان و هنرمندان در همه جای دنیا بوده است. اولین فیلم بلندش، "کوچه نیشکر" (1983)، برنده شیر نقره ای جشنواره فیلم ونیز شد و او را به اولین کارگردان سیاه پوستی تبدیل کرد که این جایزه معتبر را به همراه سه جایزه دیگر جشنواره، از جمله بهترین بازیگر زن برای فیلم عزیزم، دریافت کرد. فیلم بعدی او، "یک فصل سفید خشک" (1989)، او را به اولین زن سیاه پوستی تبدیل کرد که فیلمی را برای یک استودیوی بزرگ هالیوود کارگردانی کرد و هشتمین و آخرین نامزدی اسکار را برای مارلون براندو به ارمغان داشت. آخرین کارگردانی او برای داستان موزیکال "سیمون" (1992) بود.

جایزه بشردوستانه ژان هرشولت، که تندیس اسکار است، «به فردی در هنر و علوم سینمایی که تلاش‌های بشردوستانه برای این صنعت اعتبار بخشیده است، اعطا می‌شود».

مایکل جی. فاکس یکی بازیگران فراموش نشدنی ترین فیلم ها و سریال های تلویزیونی 40 سال گذشته بوده است. فاکس در کنار کارش در «بازگشت به آینده» (1985) که چهار نامزد اسکار را برایش در پی داشت، در فیلم‌های کلاسیکی مانند «تلفات جنگ» (1989)، «دک هالیوود» (1991)، «رئیس‌جمهور آمریکا» نیز بازی کرده است. اما او در تلویزیون، در طول دوران حرفه ایش پنج جایزه بازیگری امی را دریافت کرد. او همچنین چهار جایزه گلدن گلوب، یک گرمی و دو جایزه انجمن بازیگران سینما را در کارنامه خود دارد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید