چهارشنبه, 31 خرداد 1396 20:09

انتشار شایعه درگذشت کلینت ایستوود در توئیتر خبرساز شد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
انتشار شایعه درگذشت کلینت ایستوود در توئیتر خبرساز شد انتشار شایعه درگذشت کلینت ایستوود در توئیتر خبرساز شد

سی و یک نما- شایعه مرگ کلینت ایستوود در فضای توییتر، کاربران اینترنت را برای ساعاتی درگیر تردید و ابهام درباره درستی این خبر کرد. این شایعه از جایی آغاز شد که یک سایت خبری غیر رسمی با طراحی مشابه سایت خبرگزاری «سی ان ان»، اقدام به انتشار خبر درگذشت کارگردان و بازیگر 87 ساله بر اثر حمله قلبی کرد. این سایت خبری مدعی شده بود یک‌نفر با 911 تماس گرفته تا از کشف جسد یک مرد در خانه ایستوود خبر بدهد. کارگردان «تک تیرانداز امریکایی» که همین سه هفته پیش، سالگرد تولدش را جشن گرفته بود، ظاهرا در صحت و سلامت کامل است.

 

این سایت خبری تحت عنوان «سی ان ان گلوبال نیوز» با یک اشتباه فاحش نگارشی گزارش خود را آغاز کرده و «لوس آنجلس» را به غلط «لاس آنجلس» نوشته است. عجیب‌تر آن که در انتهای این مطلب دروغین، بخشی از توییت‌های بازیگران و چهره‌های سرشناس که ظاهرا در واکنش به خبر درگذشت ایستوود نوشته شده‌اند، به عنوان شاهد این مدعا آورده شده است.

در اولین توییت بازنشر شده با ادعای این که متعلق به تام هنکس است، آمده: «هیچ کلمه‌ای برای توصیف احساسم ندارم. آدم خیال می‌کند بعضی‌ها عمرشان ابدی است.» تاریخ این توییت متعلق به 19 ژوئن است، در حالی که اگر به صفحه حقیقی هنکس نگاهی بیاندازید، می‌بینید که آخرین پست توییتری او به 15 ژوئن (شش روز پیش) بر می‌گردد و هیچ ارتباطی با مرگ شخص خاصی ندارد.

توییت بعدی منسوب به حساب کاربری لئوناردو دی کاپریو است که می‌نویسد: «دنیا انسان فرهیخته‌ای را از دست داد. دلم برای تمام گپ‌وگفت‌های شبانه‌مان که تا صبح طول می‌کشید تنگ می‌شود.» با این که جدیدترین توییت دی کاپریو متعلق به دیروز (20 ژوئن) است اما مضمونش در ارتباط با نجات اقیانوس‌ها است.

این اولین بار نیست که شایعه مرگ ایستوود در فضای مجازی جنجال‌ساز می‌شود. همین ماه گذشته، شایعه درگذشت این فیلمساز «بنا به دلایل طبیعی» در خانه‌اش خبرساز شد.

آی سینما

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید