"بازی تاج و تخت" دستاویز تازه‌ی ترامپ/ بازخوردها در راه است...

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
"بازی تاج و تخت" دستاویز تازه‌ی ترامپ/ بازخوردها در راه است... "بازی تاج و تخت" دستاویز تازه‌ی ترامپ/ بازخوردها در راه است...

ریحانه محمودی/ سی و یک نما_ بازی تاج و تخت را می‌توان به جرأت، سریال بی رقیب دهه‌ی گذشته‌ی جهان دانست؛ از سال ۲۰۱۱ که انتشارش آغاز شد تا هم اکنون و ای بسا تا ۲۰۱۹ که پخشش پایان خواهد یافت. عجیب نیست اگر فراگیری و تاثیرگزاری این سریال، سیاستمداری چون دونالد ترامپ را برای دست‌آویز کردن یکی از جمله‌های معروف این سریال که بخشی از موارد تبلیغاتی انحصاری Game Of Thrones بوده، تحریک کند!

"تحریم‌ها در راهند"؛ رییس جمهور آمریکا در توییترش با انتشار تصویری از خودش و این جمله که برگرفته از جمله‌ی معروفِ "زمستان در راه است" مربوط به سریال بازی تاج و تخت بوده علاوه بر واکنش‌های منفی از سوی سازندگانِ این سریال، با موجی از اظهار نظرهای منفی کاربران و البته هواداران این سریال نیز رو به رو شده‌است.
البته این کپی برداریِ دونالد ترامپ از سریال بازی تاج و تخت نه فقط در محتوا بلکه در فونتِ نوشتاری هم کاملاً رعایت شده‌است!
به قطع، شهرت Game Of Thrones در سراسر جهان و به صورت مشخص‌تری در ایران، اصلی‌ترین دلیل ترامپ برای بهره‌برداری از آن بوده تا با شانتاژ خبری بیشتری پیامش را که همان از سرگیری تحریم‌هاست؛ به گوش همگان برساند.

همزمان با انتشار این عکس‌نوشته از ترامپ، HBO شرکت تهیه کننده سریال بازی تخت و تاج، بیانیه‌ای در "هالیوود ریپورتر" منتشر و اعلام کرد:
«ما از این پیام توییتری مطلع نبودیم و ترجیح می‌دهیم علامت انحصاری ما برای مقاصد سیاسی مورد سوء استفاده قرار نگیرد.»
خبرگزاری فرانسه نیز درباره‌ی عکس دونالد ترامپ نوشته: این کلماتِ حک شده بر تصویر رییس جمهوری آمریکا در پس زمینه‌ای مه آلود؛ احتمالا نشانه‌ای از دودِ ویرانه‌های یک نبرد دیپلماتیک است.
سوفی ترنر از بازیگران این سریال نیز با گذاشتن تصویر تهدید توییتری ترامپ در صفحه‌اش علیه ایران، ابراز تاسف کرد و نوشت: "استفاده سیاسی ترامپ از شعار این سریال اخلاقی نیست".

آخرین ویرایش در شنبه, 12 آبان 1397 16:49

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید