جمعه, 15 اسفند 1399 12:10

برندگان بخش «نسل» جشنواره برلین اعلام شد/ اولین برف شهاب حسینی ناکام ماند

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
برندگان بخش «نسل» جشنواره برلین اعلام شد/ اولین برف شهاب حسینی ناکام ماند برندگان بخش «نسل» جشنواره برلین اعلام شد/ اولین برف شهاب حسینی ناکام ماند

سی و یک نما - هیئت داوران جشنواره بین المللی برلین در دو قالب متفاوت، جایزه بخش "kplus" را به فیلم «تیرگی تابستان» از چین اهدا کرد. فیلم «مدرسه ای در کرو هوئسا» از آرژانتین هم تقدیر ویژه هیات داوران را دریافت کرد.

 به گزارش سی و یک نما به نقل از سایت جشنواره فیلم برلین، هیئت داوران جشنواره بین المللی برلین در دو قالب متفاوت، جایزه بخش "kplus" که مختص فیلم‌های مربوط به کودکان بالای چهار سال است و جایزه بزرگ ۷۵۰۰ یورویی است را به فیلم «تیرگی تابستان» ساخته «هان نان ژیا ری» از چین اهدا کردند و همچنین فیلم «مدرسه ای در کرو هوئسا» ساخته «بتانیا کاپاتو» از آرژانتین تقدیر ویژه هیات داوران را دریافت کرد.

مراسم اهدای جوایز در ماه ژوئن در ویژه برنامه تابستان برلیناله برگزار خواهد شد. هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین امسال طی دو مرحله برگزار خواهد شد و اول تا پنجم مارس (۱۱ تا ۱۵ اسفند) و به صورت مجازی میزبان رویدادهای مرتبط با صنعت سینما خواهد بود و یک نسخه ویژه جشنواره نیز از ۹ تا ۲۰ ژوئن (۹ تا ۱۹ خرداد) با نمایش عمومی آثار به صورت حضوری و برگزاری مراسم اعطای جوایز برپا خواهد شد.

هیئت داوران جشنواره بین المللی نسل، جلا هاس، میس پیژننبورگ و ملانی والد برندگان زیر را اعلام کردند:

جایزه بزرگ بهترین فیلم در رقابت Kplus که شامل جایزه بزرگ ۷۵۰۰ یورویی است به فیلم «تیرگی تابستان» ساخته «هان نان ژیا ری» از چین رسید. 

نظر هیئت داوران درباره این فیلم: "این فیلم با قدرت بصری قوی و ترکیبی برجسته همه سطوح فیلمسازی را قانع می کند. این فیلم یک افسانه تابستانی را در لبه یک کابوس به رقص در می آورد. در هر ثانیه فیلم می توان گرما، هوای غلیظ و فشاری را که به شخصیت اصلی وارد می شود را حس کرد. تمرکز در طول فیلم روی احساسات، دیدگاه و درک کودکان است، که به ما امکان می دهد درد یافتن خود و راه رسیدن به خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم. "

تقدیر ویژه هیات داوران در رقابت Kplus به فیلم «مدرسه ای در کرو هوئسا» ساخته «بتانیا کاپاتو» از آرژانتین رسید 

نظرهیئت داوران درباره این فیلم: ”تماشاگر با دیدی زیبا، دلگرم کننده و قوی سینمایی، به سفری خواب آور و معنوی دعوت می شود. یک فیلم صمیمی و شخصی است که فضا را رها می کند و خودش فضای جدیدی ایجاد می کند، فیلم به جای اینکه تفاوت ها را نشان دهد اتفاقا به دنبال شباهت ها می رود، به طور آشکار به جهان نگاه می کند و بنابراین یک چشم انداز حساس و امیدوار کننده از همبستگی را امکان پذیر می سازد. "

در این بخش فیلم «اولین برف» با عنوان انگلیسی («همین روزها») به کارگردانی حامی رمضان با بازی شهاب حسینی، شبنم قربانی، کیمیا اسکندری و آران و سینا کشوری محصول کشور فنلاند حضور داشت که نتوانست جایزه ای دریافت کند.

جایزه بزرگ بهترین فیلم در مسابقه 14plus که ویژه فیلم‌هایی برای نوجوانان بالای ۱۴ سال است و شامل جایزه ۷۵۰۰ یورویی است به فیلم «خانواده» ساخته فون فرد بایلیف از سوئیس رسید.

نظر هیئت داوران درباره این فیلم: "این فیلم مانند یک ضربان قلب عجول، پرانرژی و ضربان دار، شخصیت ها و بینندگان خود را با صداقت بیرحمانه ای از طریق داستان ها و حوادث مختلف هل می دهد. با اجرای جذاب و قدرتمند بازیگری هرگز تعادل خود را بین قدرت و آسیب پذیری از دست نمی دهد. فیلم شما را به خودش جلب می کند."

تقدیر ویژه هیات داوران در رقابت 14plus هم به فیلم «کریپتوزو» ساخته داش شاو از آمریکا اهدا شد.

نظر هیئت داوران درباره این فیلم: "این فیلم با به تصویر کشیدن شخصیت های حساس در یک جهان زیبا و بی رحمانه دیستوپی، پرتوی از امید را پدیدار می کند. همچنان سوالات بزرگی را ایجاد می کند. این اثر هنری برجسته به طور طبیعی موضوعاتی مانند جنسیت، جنگ، جامعه و روابط انسانی را به تصویر می کشد. محکی برای پرسش از جامعه و اینکه جایگاه تخیل را در دیدن جهان فراموش نکنیم. سفری ذهن آور، آشفته و رویایی."

جایزه خرس طلایی بهترین فیلم کوتاه به فیلم «عمویم تودور» به کارگردانی اولگا لوکونیکووا محصول کشورهای بلژیک، پرتغال و مجارستان رسید.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید