دوشنبه, 01 خرداد 1402 13:36

به بهانه تحسین بازی دنیرو و دیکاپریو در جشنواره کن / درخشش رویارویی دو ستاره پس از سی سال

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
به بهانه تحسین بازی دنیرو و دیکاپریو در جشنواره کن / درخشش رویارویی دو ستاره پس از سی سال به بهانه تحسین بازی دنیرو و دیکاپریو در جشنواره کن / درخشش رویارویی دو ستاره پس از سی سال

سی و یک نما - روز گذشته با اولین اکران فیلم " قاتلین ماه کامل" در هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن که در بخش خارج از مسابقه اکران شد، تازه‌ترین فیلم مارتین اسکورسیزی مورد استقبال همگان قرار گرفت و از این فیلم به عنوان اثری که در تاریخ سینما ماندگار خواهد ماند، یاد شد و در میان این تحسین‌ها بازی درخشان رابرت دنیرو، لئوناردو دی کاپریو و لی لی گلدستون نیز توجه‌ها را به خود جلب کرد و از قلم نیفتاد.

4d424e47-4dd7-437a-af37-aa17e1e1a4e8.jpg

گرچه دنیرو و دی کاپریو در سال 1996 با فیلم " اتاق ماروین" هم در کنار یکدیگر قرار گرفتند اما نقش آنها مستقیم و پررنگ به یکدیگر پیوند نمی خورد و داستان فیلم در جای دیگری شکل می گرفت، اما سه سال قبل از آن یعنی درست سی سال پیش، وقتی لئونارد دی کاپریو بسیار جوان توانست رو در روی یک ابرستاره چون رابرت دنیرو نقش آفرینی کند و کم هم نیاورد. فیلمی خوب با بازی های خوب که چندان دیده نشد هر چند منتقدین آن را تایید کردند.

فیلمی با عنوان "زندگی این پسر" محصول سال 1993 که بر اساس یک داستان واقعی و اقتباسی از کتابی با همین نام اثر توبیاس ولف که زندگی شخصی اوست، ساخته شده است.

07daa80e-234a-46da-b371-90eec0fb0adc.jpg

خلاصه داستان:

در دهه 1950، زنی به نام کارولین ولف که از همسرش جدا شده و موقعیت مالی و مکانی مناسب برای زندگی ندارد به دنبال چاره ای است تا بتواند برای خود و پسر سَرکِشش، توبیاس "توبی" سرپناه امنی بیابد. او به سیاتل، واشنگتن نقل مکان می کند و در آنجا با "دوایت هنسن"، مردی که ظاهراً اهدافش را برآورده می کند، ملاقات می کتد. مردی که به دست آوردن دل یک زن را بلد است و حتی توبی را نیز به خود جلب کرده است. اما به زودی شخصیت واقعی دوایت الکلی که از همسر سابقش سه فرزند دارد آشکار می شود و وقتی کارولین مجبور میشود که دوهفته آنها را تنها بگذارد، از نظر عاطفی، کلامی و فیزیکی، توبی را مورد آزار و اذیت قرار می دهد اما کارولین قانع نمی شود و با او ازدواج می کند. بعد از آن کارولین و توبی به خانه دوایت در بتن، شهری کوچک در نزدیکی کوه های کاسکید شمالی نقل مکان می کنند. شخصیت سلطه جویانه و دوگانه دوایت به زودی آشکارتر می شود، اما کارولین با او باقی می ماند و چندین سال یک رابطه ناکارآمد را تحمل می کند. در این مدت، توبی با همکلاسی اش به نام "آرتور گیل" که به نظر میرسد همجنس گرا است دوست میشود. آرتور عاشق توبی است و توبی این را نمی خواهد. توبی تصمیم میگیرد تا بتن را ترک کند و با برادر بزرگترش جفری (که با پدرشان در ساحل شرقی زندگی می کند) زندگی کند. توبی قصد دارد با ارائه سوابق تحصیلی جعلی برای بورسیه تحصیلی در مدارس شبانه روزی ساحل شرقی درخواست بدهد. با وجودی که دوستی آرتور و توبی تیره شده است اما آرتور به توبی کمک می کند تا سوابق نمره خود را جعل کند. پس از رد شدن های متعدد، توبی در مدرسه هیل پوتستاون، نزدیک فیلادلفیا با یک بورس تحصیلی کامل پذیرفته می شود و این اتفاق دوایت را به خشم می آورد.

184c3a35-d22f-4155-a57a-d3f88308b63e.jpg

کارولین طی یک مشاجره خشونت آمیز فیزیکی از توبی در مقابل دوایت دفاع می کند و بالاخره قانع میشود که امکان ادامه ی این زندگی مشترک وجود ندارد. کارولین و توبی، دوایت و شهر بتن را ترک می کنند.

"دوایت" واقعی در سال 1992 درگذشت.

"کارولین" دوباره ازدواج کرد و در فلوریدا ساکن شد.

"آرتور گیل" بتن را ترک کرد و به یک تاجر موفق در ایتالیا تبدیل شد.

"توبی" و برادرش "جفری" هر دو به نویسندگان مشهور تبدیل شدند.

75138f3e-29a2-4329-9c4f-9ecd6cf8b083.jpg

بازی رابرت دنیرو در نقش دوایت به گونه ای باورپذیر است که به راحتی از این شخصیت متنفر می شویم و لئوناردو دی کاپریوی جوان در نقش توبی آنقدر خوب ظاهر شده که لحظه به لحظه همراه او هستیم و چالش های زندگی اش را در سکانس های فیلم دنبال می کنیم.

گفتنی است که دی کاپریو یک سال پس از بازی در این فیلم، برای ایفای نقش یک کم توان ذهنی در فیلم " چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می دهد" نامزد اسکار شد.

زندگی این پسر (This Boy's Life) فیلمی به کارگردانی مایکل کاتن-جونزمحصول سال 1993 است. که در کنار این دو بازیگر، "الن بارکین" نقش کارولین را به خوبی ایفا می کند.

e1c274bb-7cd3-4ffa-a275-54ea56360fea.jpg

dc3fafe3-46e9-41bd-8cb2-6f3f623a0f93.jpg

8f1c513a-d9b0-4770-bf47-13e41c5d9ddb.jpg

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید