چهارشنبه, 30 تیر 1400 13:28

به بهانه تولد ناتالی وود، بازیگر نقش‌های سخت | چهار فیلم برتر ناتالی وود که باید دید

نوشته شده توسط سی و یک نما
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)
به بهانه تولد ناتالی وود، بازیگر نقش‌های سخت | چهار فیلم برتر ناتالی وود که باید دید به بهانه تولد ناتالی وود، بازیگر نقش‌های سخت | چهار فیلم برتر ناتالی وود که باید دید سی و یک نما

سی و یک نما – ناتالی وود بازیگر آمریکایی از کودکی وارد دنیای سینما شد و در جوانی به ستاره هالیوود تبدیل شد. وود قبل از ۲۵ سالگی سه بار نامزد اسکار شد. به بهانه تولد این ستاره درخشان سینما نگاهی به چهار فیلم برتر ناتالی وود می‌اندازیم که در آنها نقش‌های بسیار سختی را بازی کرده است.

photo_2021-07-21_01-05-00.jpg

ناتالی وود در ۲۰ ژوئیه ۱۹۳۸ در سان‌فرانسیسکو متولد شد. والدین او از مهاجران روسی بودند که از سال‌های کودکی دور از زادگاه خود بزرگ شده بودند.

او نخستین بار در سال ۱۹۴۳ در فیلم سرزمین شاد به بازی پرداخت و به عنوان بازیگر نوجوان در معجزه در خیابان سی و چهارم (۱۹۴۷) درخشید.

♦♦♦

Rebel Without a Cause.jpg

شورش بی دلیل (Rebel Without a Cause) ۱۹۵۵

درامی به کارگردانی نیکلاس ری که برای نخستین بار به‌صورتی دیگر به مسائل جوانان آمریکایی می‌پردازد. شورش بی‌دلیل دومین فیلم بلند جیمز دین بود که برای بازی در آن تحسین شد. ناتالی وود با بازی در نقش مقابل جیمز دین در فیلم شورش بی‌دلیل توانست نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شود، این موفقیت، راه او را برای گذر از قالب یک بازیگر نوجوان هموار کرد.

سه دانشجوی جوان شامل دو پسر و یک دختر که دچار مشکلات عاطفی و خانوادگی نیز هستند، به بازی‌های خطرناکی دست می‌زنند که به مرگ یکی از آنها می‌انجامد. فیلم با معرفی شخصیت‌ها جیم (جیمز دین)، جودی (ناتالی وود) و پلاتو (سال مینئو) در یک کلانتری آغاز می‌شود.

این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای سال مینئو، نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای ناتالی وود و نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم برای نیکلاس ری شده است.

♦♦♦

west side story 1961.jpg

داستان وست ساید (West Side Story) ۱۹۶۱

داستان وست ساید یا داستان کنارهٔ غربی، فیلمی‌ست رمانتیک، درام و موزیکال به کارگردانی رابرت وایز و جروم رابینز. فیلم‌نامهٔ این فیلم بر پایهٔ داستان رومئو و ژولیت از شکسپیر نوشته شده است. موسیقی این فیلم از لئونارد برنشتاین بوده و ترانه‌ها از استفان سوندهایم هستند. این فیلم در ۱۰ رشته جایزه اسکار گرفته است. ناتالی وود در فیلم‌های داستان وست‌ساید (۱۹۶۱) و جیپسی (۱۹۶۲) درخشید. 

♦♦♦

splendor in the grass.jpg

شکوه علفزار (Splendor in the Grass) ۱۹۶۱

درامی به کارگردانی الیا کازان که به موضوعاتی مثل عشق، دلشکستگی و خودداری جنسی می‌پردازد. ویلیام اینج به‌خاطر نگارش فیلم‌نامه شکوه علفزار برنده جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اصلی و ناتالی وود برای بازی در این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

نام فیلم از قطعه شعری سروده ویلیام وردزورث گرفته شده که در طول فیلم چند بار خوانده می‌شود:

«آن فروغ درخشان که زمانی در برابر دیدگانم می‌درخشید، اکنون برای همیشه از نظرم ناپدید شده‌است. گرچه هیچ‌چیز شکوه علفزار و طراوت گل‌های بهاری را به ما بازنخواهد گرداند اما غمی نیست؛ باید قوی بود و به آنچه برجای‌مانده امید بست» 

♦♦♦

This_Property_is_Condemned-.jpg

ملک متروک شده یا این ملک محکوم است) (This Property Is Condemned) ۱۹۶۶

فیلم «این ملک محکوم است» که در ایران با نام ملک متروک شده نیز شناخته می شود، درامی به کارگردانی سیدنی پولاک و با بازی ناتالی وود، رابرت ردفورد، کیت رید، چارلز برانسون، رابرت بلیک و مری بدهام است. فیلمنامه این اثر با الهام از نمایشنامه‌ای با همین نام اثر تنسی ویلیامز (نوشته شده در سال ۱۹۴۶)، توسط فرانسیس فورد کوپولا، فرد کو و ادیت سامر نوشته شده است. این فیلم توسط پارامونت پیکچرز منتشر شد.

♦♦♦

او دوران موفقیت در دهه شصت میلادی را با حضور در فیلم‌هایی مانند باب و کارول، تد و آلیس (۱۹۶۹) ادامه داد. وود در آثار تلویزیونی نیز ظاهر شد و در سال ۱۹۷۹ به خاطر بازی در فیلم تلویزیونی از اینجا تا آخرت برنده جایزه گلدن گلوب شد. 

photo_2021-07-21_01-05-01.jpg

جسد ناتالی وود در نوامبر سال ۱۹۸۱ در نزدیکی قایق تفریحی وی پیدا شد. (ناتالی شناگر ماهری بود که همین موجب شک در پرونده ی مرگش شده است). پلیس علت مرگ ناتالی را غرق شدن اعلام کرد اما با توجه به نزاع او با همسرش رابرت واگنر بازیگر ساعاتی پیش از مرگش که شاهدانی نیز داشته و آثار کبودی‌های روی بدن ناتالی، گمانه زنی‌ها در باره قتل وی هیچگاه پایان نیافت و در سال ۲۰۱۲ پس از تحقیقات جدید پلیس پرونده مذکور را به عنوان یک پرونده ی مختوم نشده اعلام کردند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید