دیوید فینچر در مصاحبه با لوموند قاطعانه اعلام کرد که نتفلیکس بهترین مکان در هالیوود برای ساخت فیلم در حال حاضر است. او به شدت از غول استریمینگ دفاع میکند.
اجازه دهید صادقانه بگویم. من برای اکثر استودیوهای اصلی فیلم ساختهام. وقتی به آنها میگویید "من باید این جلوههای ویژه را با کیفیت 4K انجام دهم" اولین پاسخ آنها این است: "اوه،، چرا اینقدر گرانه؟" آنها با کوچکترین هزینهای مخالفت میکنند. اما نتفلیکس اینگونه نیست […] آنها هرگز با این نوع انتخابها مخالفت نمیکنند. آنها یک استاندارد صنعتی دارند که برای فیلمسازان منطقی بود. نتفلیکس تا حد زیادی بهترین "کنترل کیفیت" را در تمام هالیوود دارد.
به یاد داشته باشید، فینچر در طول سالهای گذشته پروژههای مختلفی را انجام داده که هیچکدام هرگز ساخته نشدند. او به جاهطلبیهای سینمایش معروف است و اکثراً فیلمهایش بودجه بالایی دارند. با توجه به اینکه سیستم استودیی درهایش را روی بسیاری از فیلمسازان «مولف» بسته، حالا فینچر با نتفلیکس این فرصت را پیدا کرده که همه بلندپروازیهایش در سینما را اجرایی کند.
فینچر یک قرارداد انحصاری ده ساله با نتفلیکس بسته و موفق شده پروژههای «خانه پوشالی»، «شکارچی ذهن»، «انیمیشن عشق، مرگ+رباتها»، «منک» و «آدمکش» را برای نتفلیکس بسازد.
پس کاملاً طبیعی و منطقی است که فینچر در مصاحبهاش از نتفلیکس تعریف و تمجید کند و نتفلیکس را آینده سینما بداند، خواه تماشاگران سنتی سینما آن را دوست داشته باشند یا نداشته باشند.
میدانید ما با محدود کردن سیستمهای توزیع خانگی، سینما را به عنوان یک فرهنگ نجات نمیدهیم. برای اینکه این اتفاق بیفتد، سینما باید تبدیل به مکانی پیشرفته شود، نه به این مکان مرطوب، بدبو و چرب که هنوز وجود دارد، من سالنهای تئاتر و سینمای خاصی را دوست داشتم، مانند تئاتر چینی Grauman یا گنبد سینما در لس آنجلس، اما شرایط فنی آنجاها اسفناک است. ما باید از همه این نوستالژی عبور کنیم تا در نهایت این سوال درست را از خودمان بپرسیم: امروز چه کسی نمایش بهینه ارائه میدهد؟
فینچر اساسا تجربه تئاتر را به عنوان یک سرگرمی مربوط به گذشته میداند و آن را رد میکند…
آیا فینچر هنوز هم سینماگر است؟ بله. اما تیری فرمو، رئیس کن نظر دیگری دارد. فریمو معتقد است که فینچر و سینما دیگر با هم وجود ندارند:
فینچر سینما را ترک کرده است. فینچر حالا برای پخش کنندهها کار میکند و در آنجا کارهای باورنکردنی را کارگردانی میکند. من سعی کردم این را به او توضیح دهم، واضح است که او دیگر وجود ندارد. حداقل برای ما. به دلایلی به میل خودش عمل میکند، او آزادی خلاقش را میخواهد، نمیخواهد با مدیران استودیو دعوا کند، فیلمهایش بسیار گران هستند، اما من دوست دارم که او به سینما بازگردد. او یکی از بزرگان است.
فینچر یک فیلمساز در سطح جهانی است. اما این سوال مطرح است که آیا "منک" و "آدمکش" در الگوریتم های بی پایان نتفلیکس گم میشوند یا خیر. فینچر یک نویسنده است و همیشه دوستداران سینما فیلمهایش را دنبال خواهند کرد.