سه شنبه, 28 ارديبهشت 1395 17:15

تمجید حیم جارموش از فیلم "این خانه سیاه است" فروغ فرخزاد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
تمجید حیم جارموش از فیلم "این خانه سیاه است" فروغ فرخزاد تمجید حیم جارموش از فیلم "این خانه سیاه است" فروغ فرخزاد

سی و یک نما-  نشست خبری آخرین ساخته جیم جارموش با حضور بازیگران فیلم و خبرنگاران در پنجمین روز جشنواره فیلم کن برگزار شد. در این نشست جارموش بنا به پرسش خبرنگار ایرانی از فیلم "این خانه سیاه است" فروغ فرخزاد یادی کرد.

متن پرسش و پاسخ دکتر امیر هوشنگ هاشمی با جیم جارموش: 

سلام. من امير هاشمى هستم از مجله ى دنياى تصوير، ايران. آقاى جارموش شما يك فيلم خارق العاده و روياگونه در ستايش از شعر ساخته ايد. با توجه به اين واقعيت كه شما يكى از تحسين شده ترين بازيگران زن ايرانى را بعنوان يكى از نقشهاى اصلى خود انتخاب كرده ايد، مى خواستم از شما سوال كنم كه آيا شما با شاعران ايرانى آشنا هستيد، و آيا مطالعه اى در باب شعر ايرانى داشته ايد؟

2802951653.jpg

جارموش: نه چندان، يكى را مى شناسم كه اسمش را نمى توانم بياد بياورم، همان كه "خانه سياه است" را ساخته بود (گلشيفته اسم فروغ فرخزاد را به او يادآورى مى كند)، بله متشكرم. اما من اطلاعات زيادى در اين مورد ندارم، و چيزى هست كه قطعاً بايد روى آن بيشتر مطالعه كنم. من خيلى نسبت به شاعرانگى موجود در سينماى ايران آگاه هستم، و شايد بيشتر از ١٥ سال هست كه دارم اين قضيه را اعلام مى كنم كه آنجا يكى از باغ هاى سينما روى سياره ى ما هست. بنابراين، خيلى از وجود چنين فرمى از شاعرانگى در سينما قدردانى مى كنم، اما در مورد شاعران ايرانى، اطلاعات زيادى ندارم و بايد بيشتر ياد بگيرم. ممنونم

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید