شنبه, 14 شهریور 1394 13:48

جانی دپ رنگ‌پریده، موی طلایی و کچل تماشاگران ونیزی را به اشتیاق آورد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
جانی دپ رنگ‌پریده، موی طلایی و کچل تماشاگران ونیزی را به اشتیاق آورد جانی دپ رنگ‌پریده، موی طلایی و کچل تماشاگران ونیزی را به اشتیاق آورد

سی و یک نما- جمعه جانی دپ با نقش غیرقابل شناسایی خود در درام گانگستری "عشاء ربانی سیاه" تماشاگران جشنواره فیلم ونیز را به تحسین وادار کرد.

او در این فیلم که نخستین بار در دنیا جمعه در بخش خارج از مسابقه هفتاد و دومین جشنواره فیلم ونیز نمایش داده شد، نقش جیمز "وایتی" بالجر گانگستر اهل بوستون را بازی می‌کند که بعدها جاسوس اف‌بی‌آی شد و در دهه‌های 1970 و 1980 و اوایل دهه 1990 از این جایگاه برای از میان بردن رقبای تبهکار خود استفاده کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، بالجر با نقش‌آفرینی دپ یک شخصیت کاریزماتیک، به شکلی ترسناک، آرام و کاملاً بی‌رحم است. تغییر قالب دپ در این نقش چنان قابل توجه است که می‌تواند یک نامزدی اسکار برای او به همراه داشته باشد، اما بازیگر 52 ساله آمریکایی می‌گوید او آماده بود که به بخش تاریک خود دسترسی پیدا کند.

جانی دپ در نشست مطبوعاتی فیلم "عشاء ربانی سیاه" به خبرنگاران گفت: من شرارت را سال‌ها پیش در خودم پیدا کردم و آن را پذیرفتم. ما دوستان قدیمی هستیم.

Black_Mass_94614.jpg

بعضی‌ها "عشاء ربانی سیاه" را یک بازگشت برای دپ می‌دانند، هرچند از نظر صدها طرفدار دپ که جمعه ساعت‌ها پیش از حضور او روی فرش قرمز بیرون کاخ جشنواره تجمع کرده بودند، او جایی نرفته بود که اکنون با این فیلم از آنجا بازگردد.

هالیوود ریپورتر نقش‌آفرینی دپ را یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های او دانست و او را "کاریزماتیک... کاملاً قانع‌کننده و ترسناک" توصیف کرد. ورایتی هم گفت حضور "مسحورکننده" دپ در فیلم "عشاء ربانی سیاه" یک "بازگشت فرح‌بخش به قالب" بعد از چند فیلم کمتر از حد انتظار و سال‌ها مسخرگی در فیلم‌های "دزدان دریایی کارائیب" بود.

با این حال، اسکات کوپر کارگردان "عشاء ربانی سیاه" گفت: تا جایی که من می‌دانم جانی هیچ جا نرفته بود. او بر خلاف اغلب بازیگران با هر نقشی که به عهده می‌گیرد تن به خطر می‌دهد و من فکر می‌کنم او به لحاظ هنری بسیار جسور است. قطعاً، او یک گنجینه ملی است.

کوپر گفت او مجذوب نقطه تقاطع سیاست و جنایت در بوستون در دهه‌های 1970 و 1980 شد. بیلی برادر بالجر (با بازی بندیکت کامبربچ بریتانیایی که در فیلم با لهجه بوستونی حرف می‌زند) یک سناتور قدرتمند بود. رابط او در اف‌بی‌آی جان کانالی (با نقش‌آفرینی پرشور جوئل اجرتن) که خودش اهل جنوب بوستون است، بالجر را راضی می‌کند با اف‌‌بی‌آی همکاری و یک دشمن مشترک را نابود کند: خلافکارهای ایتالیایی.

بالجر در 1995 ناپدید شد و برای 16 سال یکی از تحت‌تعقیب‌ترین افراد فراری در آمریکا بود. او سال 2011 در کالیفرنیا بازداشت شد و اکنون در 86 سالگی در زندان دوران حبس ابد را می‌گذراند. دپ درخواست ملاقات با بالجر را داشت، درخواستی که دپ می‌گوید بالجر مؤدبانه رد کرد، اما بعداً جی. دبلیو کارنی جونیر، وکیل بالجر سر صحنه فیلمبرداری به دیدن دپ رفت و به او گفت کارش او را یاد دوست قدیمی‌اش می‌اندازد.

دپ گفت: به شخصیتی مانند بالجر باید به عنوان یک انسان نگاه کرد. هیچ‌کس صبح از خواب بیدار نمی‌شود که ریشش را بزند، صورتش را اصلاح کند و بعد به آینه نگاه کند و بگوید، فکر کنم من شرور هستم... او پیچیده بود. ممکن بود به پیرزن‌ها کمک کند چیزهایی را که از مغازه خریده‌اند به خانه ببرند و 10 دقیقه بعد جمجمه یک نفر را خرد کند.

بازی دپ در "عشاء ربانی سیاه" با بازی مارلون براندو در نقش دون کورلیونه در فیلم "پدرخوانده" مقایسه شده است. دپ ظاهراً از این مقایسه بدش نمی‌آید.

او گفت: قهرمانان من همیشه بازیگران بوقلمون‌صفت مانند جان باریمور، لان چینی و قطعاً مارلون براندو بوده‌اند... همیشه سعی کرده‌ام که بازیگری متکی بر شخصیت‌پردازی باشم تا پسری که حدود 100 سال پیش سعی می‌کردند فقط روی چهره‌اش حساب کنند... این جور تغییر قالب‌ها از یک طرف احساس امنیت در من ایجاد می‌کند و از طرف دیگر احساس خطر... فکر می‌کنم به عنوان یک بازیگر مهم است که هر بار خودتان را امتحان کنید و به چالش بکشید.

داکوتا جانسن، کوین بیکن و پیتر سارسگارد از دیگر بازیگران "عشاء ربانی سیاه" هستند. فیلمنامه را مارک مالوک و جز باترورث از روی کتاب "داستان واقعی یک اتحاد شوم بین اف‌بی‌آی و اراذل و اوباش ایرلندی" نوشته دیک لیر و جرارد اونیل نوشته است. این کتاب سال 2001 منتشر شد.

شرکت برادران وارنر این فیلم را 18 سپتامبر (27 شهریور) اکران عمومی می‌کند.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید