یکشنبه, 04 مهر 1400 13:04

جسیکا چستین صدف نقره‌ای جشنواره سن سباستین ۲۰۲۱ را برد | صدف طلایی به کارگردان رومانیایی رسید

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
جسیکا چستین صدف نقره‌ای جشنواره سن سباستین ۲۰۲۱ را برد | صدف طلایی به کارگردان رومانیایی رسید جسیکا چستین صدف نقره‌ای جشنواره سن سباستین ۲۰۲۱ را برد | صدف طلایی به کارگردان رومانیایی رسید

سی و یک نما – جشنواره فیلم سن سباستین ۲۰۲۱ دیشب با اهدای جوایزش به برندگان به انتهای مسیرش رسید. فیلم رومانیایی «ماه آبی» عنوان بهترین فیلم جشنواره سن سباستین را به دست اورد و صدف طلایی این جشنواره را دریافت کرد.

«ماه آبی» به کارگردانی آلینا گریگور رومانیایی دیشب بهترین فیلم جشنواره سن سباستین شد و صدف طلایی این جشنواره را ردیافت کرد. این فیلم اولین تجربه کارگردان زن رومانیایی است. فیلم مطالعه‌ای واقع‌گرایانه درباره یک زن جوان است که می‌خواهد خود را از زندگی روستایی جدا کند، موفق شد تا نام‌های بزرگی را در این رقابت پشت سر بگذارد.

امسال سال دومی است که یک کارگردان زن با اولین فیلم بلندش جایزه اصلی جشنواره سن‌سباستین را از دریافت می‌کند. سال پیش نیز دئا کولومبگاشویلی نویسنده-کارگردان گرجستانی با اولین فیلمش «شروع» به این جایزه رسیده بود. وی امسال رییس هیات داوران جشنواره بود.

جسیکا چستین برای بازی در فیلم «چشمان تامی فای» برنده برنده جایزه بهترین بازیگری شد. چستین این جایزه را به صورت مشترک با فلورا اوفلیا هوفمان لیندال بازیگر نوجوان دانمارکی برای بازی در یک درام خانوادگی به نام «مانند در بهشت» دریافت کرد. جایزه بهترین کارگردانی هم به تئا لیندبورگ کارگردان همین فیلم رسید.

برنده جایزه ویژه هیات داوری لوسیل هازیهالیلوویچ کارگردان فرانسوی-بوسنیایی بود که برای سومین فیلمش که داستانی سورآل و تاریک با نام «گوش‌خیزک» بود این موفقیت را کسب کرد.

در بخش رسمی جایزه صدف نقره‌ای بهترین بازیگر نقش مکمل هم به گروه بازیگران فیلم «کسی که دارد ما را متوقف می‌کند» رسید و جایزه بهترین فیلمنامه نصیب ترنس دیویس برای «دعای خیر» شد. جایزه بهترین فیلمبرداری را نیز کلر واتون برای فیلم «مخفی» برد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید