ادوارد برگر فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» را کارگردانی کرده و سال پیش توانست ۴ جایزه اسکار، جایزه بهترین فیلم بینالمللی، بهترین موسیقی فیلم، بهترین طراحی صحنه و بهترین فیلمبرداری را از آن خود کند. به گفته ددلاین، این فیلمساز آلمانی اکنون قرار است کارگردانی فیلم بعدی «جیسون بورن» را بر عهده بگیرد. مت دیمون به عنوان قهرمان در این فیلم دوباره برمیگردد.
پنج فیلم از سری جیسون بورن ساخته شده که سه فیلم اول آن «هویت بورن» به کارگردانی داگ لیمان (۲۰۰۲)، «برتری بورن» (۲۰۰۴) و «اولتیماتوم بورن» (۲۰۰۷) هر دو به کارگردانی پل گرینگرس جزء بهترینها بودند.
دو فیلم آخر «جیسون بورن» با عناوین "میراث بورن" در سال ۲۰۱۲ به کارگردانی تونی گیلروی و "جیسون بورن" در سال ۲۰۱۶ به کارگردانی پل گرینگرس خوب نبودند و اصلاً به یاد نماندهاند و آنها کاملاً فراموش شدهاند. اکنون آیا ما به فیلم ششم این فرانچایز نیاز داشتیم؟ البته که نه.
همان اندازه که دو فیلم اولی گرینگرس خوب بودند، فیلم اصلی نیز دیدنی و تماشایی بود، «هویت بورن» محصول ۲۰۰۲، که تماشاگر فیلم را با نوع جدیدی از قهرمانان اکشن و سبکی جدیدتر و مدرنتر از ژانر اکشن آشنا میکرد.
فیلم «هویت بورن» یک تغییر بزرگ برای ژانر اکشن بود. این فیلم درست زمانی ساخته شد که فیلمهای پرهزینه، پر از انفجار، شیک و پر از جلوههای ویژه از بین رفته و کم رمق بودند. این فیلم در آن زمان توانست الگوی دیگری برای این نوع فیلمها پیشنهاد کند و پر از سکانسهای اکشن طبیعیتر بود. قهرمان اکشن ما دیگر از نوع آرنولد عضلانی مغرور که در دهه ۸۰ و ۹۰ بر اکشن سلطه داشت، نبود. او سعی نداشت دنیا را نجات بدهد، بلکه سعی میکرد خودش را نجات دهد و بفهمد که کیست.
هرچه درباره سه فیلم اول «بورن» گفته شود، بز نمیتوانید تأثیری که آنها بر فیلمهای اکشن قرن حاضر گذاشتند را انکار کنید. بهگونهای که بسیاری حتی جیمز باند را "جیمز بورن" لقب دادهاند.
اساساً لیام نیسون، جیسون بورنی دیگر در فیلمهای «ربودهشده» (Taken) بود، و این الگو با کیانو ریوز در «جان ویک»، تام کروز در «جک ریچر» و غیره ادامه یافت.